شناسهٔ خبر: 16044385 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین خبر داد

رشد 3 برابری کشت محصول کلزا در مزارع کشاورزی قزوین

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از رشد 3 و نیم برابری کشت کلزا در مزارع کشاورزی این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین محمود محمودی از رشد 3 و نیم برابری کشت کلزا در مزارع کشاورزی در استان قزوین خبر داد و اظهار داشت: کشت کلزا در سال زراعی جاری در 6 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی این استان انجام شده که این میزان رشد 350 درصدی (3 و نیم برابر) نسبت به سال گذشته داشته است.

وی پیش‌بینی کرد: در سال زراعی جاری تولید این محصول در استان قزوین به 16 هزار تن برسد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عنوان کرد: در راستای نیل به خودکفایی در تولید روغن کشور، این استان در سال زراعی جاری با برنامه‌ریزی منسجم و تأمین به موقع نهاده‌ها و ماشین‌آلات لازم توانست کشت دانه‌های روغنی کلزا را به 6 هزا رو 500 هکتار برساند.

محمودی تصریح کرد: دراین راستا بالغ بر 42 هزار کیلوگرم از بذور اصلاح شده و هیبرید وارداتی به صورت یارانه‌ای در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

این مسؤول عنوان کرد: تعداد 35 دستگاه بذرکار ریزدانه‌کار با یارانه 50 درصدی معادل 75 میلیون ریال یارانه برای هر دستگاه در اختیار کشاورزان کلزاکار استان قزوین قرار گرفت که با تلاش همه‌جانبه کشاورزان و جهاد کشاورزی، کشت این محصول به 6 هزار و 500 هکتار در این استان رسید.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: در سال گذشته کشت این محصول در استان یک هزار و 900 هکتار بوده که مقدار 3 هزار و 300 تن محصول برداشت و به کارخانجات روغن‌کشی تحویل داده شد.

گفتنی است، کشت محصول کلزا در استان قزوین از 15 شهریور ماه سال جاری آغاز و تا پایان مهر ماه ادامه داشت.

انتهای پیام/2667/چ

نظر شما