شناسهٔ خبر: 16016332 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

90/ اين پرسپوليس چشم نخورد در ليگ آقايي مي‌کند!

با سيد جلال حسيني به گفت و گو نشستيم. کاپيتان پرسپوليس تهران با مديريت خود نظم خوبي بر تيم داخل زمين حاکم کرده است. با او که بعد از بازي با استقلال خوزستان مصاحبه‌ تندي عليه کادر فني آبي‌پوشان اهوازي ترتيب داده بود گفت و گويي انجام داديم

صاحب‌خبر -

واشقاني

با سيد جلال حسيني به گفت و گو نشستيم. کاپيتان پرسپوليس تهران با مديريت خود نظم خوبي بر تيم داخل  زمين حاکم  کرده است. با او که بعد از بازي با استقلال خوزستان مصاحبه‌ تندي عليه کادر فني آبي‌پوشان اهوازي ترتيب داده بود گفت و گويي انجام داديم که مي‌خوانيد:

90: طي روزهاي گذشته خيلي عصباني بودي. بد جوري براي اهوازي ها خط و نشان مي‌کشيدي؟

آن حرف ها را به شما مي‌زدند ناراحت نمي‌شديد؟ تيمي که هدف دارد با برنامه بازي مي‌کند و موفق ‌ترين تيم ليگ است چرا بايد اين سخنان را بشنود. من به عنوان کاپيتان بايد هم از حق و حقوق باشگاهم دفاع کنم. چه در داخل زمين  و چه در بيرون از زمين .

90:‌آقاي پورموسوي گفته پرسپوليسي‌ها از صحبت هاي من برداشت بدي کردند؟‌

چه برداشتي ؟ ايشان در مصاحبه‌اي مطبوعاتي و در مقابل همه خبرنگاران گفته همه ايران بسيج شده اند تا پرسپوليس قهرمان شود. اين چه حرفي است که ايشان زده است.

90:‌منظور ايشان امکانات بوده؟‌

اگر امکاناتي هم در اختيار باشگاه پرسپوليس است به توانايي مديران تيم برمي‌گردد که شبانه روز تلاش مي‌کنند. کدام  مقام دولتي از تيم ما حمايت کرده . کدام منابع ملي به تيم ما تزريق مي‌شود؟‌واقعاً دلم براي مديران پرسپوليس مي‌سوزد که چگونه خود را به آب و آتش مي‌زنند تا به تعهدات خود عمل کنند يا امکاناتي در اختيار تيم قرار دهند که بازيکنان با بهترين امکانات خود را مهياي تقابل با ساير تيم ها کنند.

90:‌سرمربي استقلال خوزستان هم  روز گذشته به نوعي عذرخواهي  کرده؟‌

تمام ناراحتي م از اين است که چرا ديگران به خود اجازه مي‌دهند در رابطه با ديگران و تيم  هاي  ديگر اينگونه صحبت کنند .مگر بازيکنان ما  ،  کادر فني و يا مديران پرسپوليس حرفي در مورد تيم هاي ديگر مي‌زنند؟‌ مگر ما کاري داريم تيم هاي ديگر به چه منابعي وصل هستند و ... سرمان به کار خودمان است و تلاش مي‌کنيم تا به موفقيت برسيم.

90: تساوي عادلانه بود؟‌

منصفانه بخواهم بگويم حق ما يک امتياز نبود. اگر کمي خوش شانس بوديم سه امتياز را مي‌گرفتيم . پنالتي که ماهيني از دست داد کار را سخت کرد و اگر آن گل مي‌شد ورق برمي‌گشت و بهتر مي‌توانستيم عمل کنيم. ولي به هر حال آن بازي با هر اتفاقي که رخ داد و يا نتيجه‌اي که حاصل شد گذشت و خود را مهياي ديدار با ديگر نماينده خوزستان مي‌کنيم.

90: نفت آبادان را چه طور تيمي مي‌بينيد؟‌

تيم امسال نفت   تيم خوبي  است  که بازيکنان خوبي را در اختيار دارد و کادر فني خوبي هم اين تيم را هدايت مي‌کند. نتايجي هم که کسب شده  حاکي از قدرت آنها دارد. تيمي که توانسته در آزادي استقلال را متوقف کند قطعاً براي ديدار مقابل پرسپوليس هم  حرف هاي زيادي براي گفتن دارد.

90:‌قول پيروزي؟‌

در هر بازي فقط و فقط براي کسب سه امتياز به ميدان مي‌رويم و تمام تلاش خود را هم مي‌کنيم تا با کسب حداکثر امتياز  زمين را ترک ‌کنيم . براي اين بازي هم قطعاً چنين هدفي داريم و اميدوارم با کسب سه امتياز ضمن حفظ صدرنشيني فاصله خود را  با مدعيان ديگر هم کم کنيم.

90:‌اکثر کارشناسان،  پرسپوليس اين فصل را بخت مسلم قهرماني مي‌دانند.

اين موضوع کار را براي ما سخت مي‌کند چون توقعات را بالا مي‌برد. ولي انصافاً پرسپوليس اين فصل بازي خوب و رواني را ارائه مي دهد که دوست و دشمن همگي از بازي هاي ما تعريف مي‌کنند. اميدوارم تيم دچار بدشانسي نشودو بتوانيم با حفظ همين روند جام را به هواداران تقديم کنيم.

90:‌حفظ همين روند تا پايان فصل سخت  نيست؟‌

خيلي هم سخت است چون قطعاً تيم‌هاي ديگر هم برنامه دارند و چند تيم ديگر هم با هدف  قهرماني  ليگ را دنبال مي‌کنند ولي با درايت مديران و تفکرات کادر فني و تلاش بازيکنان همين روندرا حفظ مي‌کنيم.

90: رضاييان هم بالاخره بازي کرد؟‌

بله همين طور است. خدا را شکر هم رضاييان و هم  برانکو هر دو حرفه اي تر از اين حرف ها هستند که اجازه دهند اين موضوع حاشيه اي را به تيم وارد کند. با صبوري و درايت اين موضوع حل شد و رضاييان به ميدان آمد تا يک تير ديگر منتقدان به سنگ بخورد.

90:‌خيلي ها مي‌گفتند برانکو به خاطر لجبازي با کي‌روش از رضاييان استفاده نمي‌کند؟‌

اين چه حرفي است . مگر مي‌شود يک مربي مهره ملي پوش خود را به خاطر لجبازي با ديگران کنار بگذارد؟ اصلاً اين طور نيست. هر مربي تفکراتي دارد و براي آن تفکرات بازيکنان خود را روانه ميدان مي‌کند. در مورد رضاييان اين موضوع صدق مي‌کند که خدا رو شکر اين موضوع هم حل شد.

90:‌اين پرسپوليس توان خود نمايي در آسيا را هم دارد؟‌

از همين پرسپوليس 6 نفر فيکس تيم‌ملي هستند که چند سال است در آسيا شکست نخورده و در آسيا آقايي مي‌کند. بدون شک همين ملي‌پوشان با کمک ساير بازيکنان که هرگز از  ملي‌پوشان کم ندارند بهترين بازي ها را در ليگ قهرمانان انجام مي‌دهند و بعد از سال ها مي‌توانيم در آسيا هم عنوان کسب کنيم. اين پرسپوليس  اگر چشم نخورد سال پرباري را طي خواهد کرد چه در ليگ ايران ، چه در آسيا.

90:‌ايران سوريه ؟‌

اين بازي هم سخت و دشوار است مثل  همه بازي هاي مقدماتي جام‌جهاني . هرگز نمي‌توان سوريه را دست کم گرفت . اين تيم چين را شکست داده،  با کره مساوي کرده و به قطر و ازبکستان هم با نتيجه يک بر صفر بازي را واگذار کرده . اين تيم حرف هاي زيادي براي گفتن دارد و به طور حتم بازي سخت و سنگيني با اين تيم خواهيم داشت.

90:‌ولي همه توقع برد از اين ديدار را دارند؟‌

اين موضوع هم خوب است و هم بد. خوب از اين جهت که همه به قدرت بالاي فوتبال ايران ايمان آورده‌اند و بد از اين جهت که اميدوارم غرور بازيکنان را زمين‌گير نکند. کادر فني ما براي تمام دقايق هر بازي برنامه متفاوتي دارد و  قطعا براي اين بازي هم اين چنين است.  ما براي برد به ميدان مي‌رويم و با دعاي خير مردم به اين مهم دست پيدا مي‌کنيم.

90: در صورت پيروزي مقابل سوريه به احتمال 80? راه صعود را طي کرده‌ايم؟‌

اولاً که هنوز بازي با سوريه پيش رويمان است  که نتيجه آن نامشخص است و ثانياً   هنوز بازي هاي دور برگشت باقي مانده که آن بازي ها 15 امتياز دارند و هرگز نمي‌توان تيمي را صعود کرده معرفي کرد. انشاا... اگر سوريه را شکست دهيم کمي راه صعود هموار مي‌شود ولي هرگز کار تمام شده نيست.

90:‌مي‌گويند در اردوي تيم‌ملي با سروش براي پيوستن به پرسپوليس صحبت کرده‌اي؟‌

اصلاً اين طور نيست. اردوي تيم‌ملي جاي اين حرف ها نيست . ضمن اين که باشگاه مدير دارد و وظيفه آنها است که چنين کارهايي را انجام دهند . من چنين کاري نکردم و اجازه هم نمي‌دهم کسي چنين وصله هايي به من بچسباند.

90:‌دژاگه پرسپوليسي مي‌شود؟‌

نمي‌دانم. اين موضوع را بايد از باشگاه پيگيري کنيد. من حق ورود به اين موضوعات را ندارم.

 

 

 

نظر شما