شناسهٔ خبر: 1588147 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

با حضور مسئولان مربوطه محقق شد

برگزاری همایش مشترک کمیته آموزش مربیان بندرعباس با کانون مربیان فوتبال هرمزگان

همایش مشترک کمیته آموزش مربیان شهرستان بندرعباس و کانون مربیان استان هرمزگان با حضور مسئولان مربوطه و دست‌اندرکاران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جهانگیر حاجی‌زاده، رئیس هیئت فوتبال شهرستان بندرعباس عصر امروز در همایش مشترک کمیته آموزش مربیان شهرستان بندرعباس و کانون مربیان استان هرمزگان با تبریک به تیم‌های آذرخش سرخون بندرعباس و یاران جوان برای صعود به مرحله بالاتر در لیگ‌های فوتبال، اظهار داشت: نقش مربی در انجام برگزاری مسابقه بی‌بدیل و بی‌نظیر است و در واقع مربی فوتبال فردی است که نقش اصلی در تربیت و سازماندهی بازیکنان و نظر روحی و روانی نقش ارزنده ایفا می‌کند.

وی افزود: کار گروهی مستلزم همبستگی سایر اعضای گروه است؛ به ویژه در ورزش‌های گروهی شرط اصلی برای تحقق هدف مشترک، داشتن وحدت و انسجام است.

این مسئول اضافه کرد: مربی وظیفه رهبری بازیکنان و نقش کلیدی را بر عهده دارد و توانایی و تجزیه و تحلیل مسائل در مواقع بحرانی و مهارت در تعلیم و ذهنیت روشن برای بازیکنان از شاخص‌های یک مربی موفق است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان نیز در این همایش گفت: مربیان چشم‌ و گوش هر تیم هستند و نقش آنان هدایت و رهبری است.

غلامعلی دانشور اضافه کرد: مربیان باید در میادین ورزشی شاگردان خود را از استرس و نگرانی دور نگه دارند و در هنگام بحران با اخلاق و خونسردی با مسائل پیش‌ آمده شاگردان خود را از برخورد و خشونت جلوگیری کند.

وی عنوان کرد: مربیان می‌توانند موجب توسعه و پیشرفت هر رشته ورزشی شوند و اداره‌کل ورزش و جوانان هرمزگان نیز در جهت امر آموزش آمادگی دارد تا به کمک مربیان بیاید و در حد توان آنان را یاری کند.

دانشور خطاب به مربیان نیز گفت: شما مربیان برای مسلح‌ شدن به علم روز فوتبال باید به دنبال آموزش باشید و برای بالا بردن سطح علمی خود حضور مستمر در کلاس‌های مربیگری، موفقیت‌تان را دوچندان می‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان اظهار کرد: با توجه به اقتصاد مقاومتی و وضعیت بودجه، تلاش‌های خوبی در اجرای برنامه‌های عمرانی و جاری این اداره‌کل انجام شده است.

این مسئول عنوان داشت: در اعزام تیم‌ها به مسابقات به جرأت می‌توان گفت که هیچ تیمی در اعزام به خارج از استان دچار مشکل نشده است.

دانشور در پایان گفت: در هفته تربیت بدنی پنج پروژه عمرانی به بهره برداری می‌رسد.

حمیدرضا سایبانی، مسئول کمیته آموزش مربیان شهرستان بندرعباس نیز در ادامه گفت: برگزاری چنین همایشی کمک می‌کند تا آسیب شناسی در فوتبال هرمزگان به صورت علمی بررسی شود و حضور مربیان می‌تواند به این اهداف کمک کند.

وی یادآور شد: اهداف کلی که در نظر گرفته شده، باید ایجاد فضای مناسب همکاری در میان مربیان، افزایش علمی مربیان با مشارکت و نظر مستقیم خودشان، جدل‌های علمی با رعایت اصول و ایجاد کارگروه‌ها در حوزه‌های مختلف فوتبال برای رسیدن به این هدف مؤثر باشد.

به گزارش فارس؛ در این همایش از سوی هیئت فوتبال شهرستان بندرعباس از پیشکسوتان فوتبال عبدالحمید سعیدیان، علی پری‌زاده، غلامعباس خوشرویی، حسین ویژه و دادخدا شاهی و از مربیان موفق حسین روزگاری، عباس روزپیگر، حسن هابیلی و سلطان احمدی بلند تجلیل به عمل آمد.

همایش مشترک کمیته آموزش مربیان شهرستان بندرعباس و کانون مربیان استان در محل سالن آموزش مجموعه هفت‌ تیر بندرعباس برگزار شد.

این مراسم با حضور مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان، دبیده رئیس هیئت فوتبال استان، حاجی‌زاده رئیس هیئت فوتبال شهرستان و مربیان فوتبال هرمزگان برگزار شد.

انتهای پیام/88001/ذ40/ظ1004

نظر شما