شناسهٔ خبر: 15785248 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حجت الاسلام عبادی:

«حب دنیا» عامل لغزش هاي تاريخ/ فکرهای اقتصادی در چارچوب منویات رهبر انقلاب عملیاتی شود

خبرگزاری شبستان: نماينده مردم بيرجند، درميان و خوسف در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه علت لغزش ها در تاريخ به خاطر حب دنيا است، گفت: كسي كه حب دنيا دارد، مقابل ولايت هم مي ايستد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس، حجت الاسلام سيد محمدباقر عبادي عبادي امروز (۲۰ مهر) در مراسم تاسوعاي حسيني در روستاي چهكندك و قصبه از توابع شهرستان خوسف با تسليت ماه محرم، اظهارداشت: برخي ها كه دوران پيامبراسلام(صلی الله علیه و آله) حديث «ان الحسين(علیه السلام)، مصباح الهدي و سفينه النجاه» را شنيده بودند، اما در روز عاشورا عليه حجت خدا شمشير كشيدند.

 

وي با بيان اينكه علت لغزش ها در تاريخ به خاطر حب دنيا است، گفت: كسي كه حب دنيا دارد، مقابل ولايت هم مي ايستد.

 

نماينده مردم بيرجند، درميان و خوسف در مجلس شوراي اسلامي به جايگاه امام خامنه اي در جهان اسلام اشاره كرد و بيان داشت: در زندگي اگر معيار داشته باشيم، راه را گم نمي كنيم.

 

حجت الاسلام عبادي با اشاره به ديدار اخير فراكسيون شرق كشور با دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: در ديدار با آقاي دكتر شمخاني خواستيم كه نسبت به وضعيت آب در شرق كشور نگاه امنيتي داشته باشيد.

 

وي به ديدار هفته گذشته خود با وزير راه و شهرسازي استان اشاره كرد و اظهارداشت: در اين ديدار مذاكره اي در در زمينه راه هاي حوزه انتخابيه صورت گرفته است و وزير راه موافقت اوليه خود را در خصوص اعلام كرده است.

 

امام جمعه موقت بيرجند با تأكيد بر اينكه امروز نيازمند كار اقتصادي حلال هستيم، گفت: فكرها و انديشه هاي اقتصادي را در چارچوب اسلام و منويات رهبر معظم انقلاب اسلامي را عملياتي كنيد.

 

وي در زمينه اشتغال جوانان، تصریح کرد: هيچ اولويتي بالاتر از اشتغال وجود ندارد.

 

حجت الاسلام عبادي در ادامه افزود: در استان هاي بزرگ صنعتي كشور از جمله اصفهان بيكاري مسئله اصلي آنان است.

 

نماينده مردم بيرجند، درميان و خوسف در مجلس با بيان اينكه ما وظيفه داريم مشكلات مردم را به گوش دولت برسانيم، گفت: ما جايي كه نياز است مشكلات مردم به گوش مسئولان گفته شود، محكم صحبت مي كنيم.

 

وي با اشاره به اينكه جوانان توانمندي هاي خود را عرضه كنند، بيان داشت: دولت براساس اصل ٤٤ قانون اساسي، نمي تواند كارخانه احداث كند و بايد جوانان ظرفيت ها و خلاقيت و خودباوري خود را عرضه كنند.

 

وي به عملكرد شركت تعاوني زنان روستايي خراشاد اشاره كرد، گفت: هنر صنايع دستي كه گذشته رونق داشت را احيا كردند و امروز خانواده هاي زيادي از اين طوبافي درآمد كسب مي كنند.

 

حجت الاسلام عبادي به ديدار خود با رئيس بنياد مستضعفان كشور اشاره كرد و بيان داشت: سعيدي كيا اعلام آمادگي كرد، تمام توليدات روستاييان در قالب صنايع دستي را خريد تضميني كند.

 

حجت الاسلام عبادي افزود: بنياد مستضعفان تا سقف سه ميليارد تومان تسهيلات با نرخ ١٥ درصد و با ١٠ درصد يارانه براي حمايت از اشتغال روستاييان واگذار مي كند.

 

نماينده مردم بيرجند، درميان و خوسف در مجلس با اشاره به اينكه دولت بايد از صنايع دستي حمايت كند، گفت: در ديداري به آقايان جهانگيري معاون اول رئيس جمهور و فتاح رئيس كميته امداد امام خميني(ره) مطرح كرديم آموزش صنايع دستي و خريد تضميني آن را در دستور كار قرار بدهند و حتي در زمينه جنبه صادراتي آن زمينه سازي شود.

 

 

 

نظر شما