شناسهٔ خبر: 15512667 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل؛

وزاری خارجه کشورهای آسیای میانه بر حفظ امنیت منطقه ای تاکید کردند

وزرای خارجه کشورهای آسیای میانه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد تعهد کردند که همکاری خود را در راستای حفظ امنیت منطقه ای گسترش دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری «افق»، وزرای خارجه کشورهای قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان در نشستی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، بر حفظ امنیت در منطقه آسیای میانه تاکید کردند.

وزارت خارجه قزاقستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: وزرای خارجه این کشورها بر اتحاد و همکاری کامل برای مقابله مشترک با چالش‌ها و تهدیدهای امنیتی و ثبات در منطقه آسیای میانه تاکید کردند. از جمله این موارد مقابله با تروریسم و افراط گرایی، قاچاق مواد مخدر و جرایم سازمان یافته است.

وزرای خارجه کشورهای حوزه آسیای میانه همچنین بر تقویت امنیت در مرزها و تحقق اهداف در داشتن آسیای میانه‌ای عاری از سلاح اتمی تاکید کردند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه قزاقستان، وزرای خارجه کشورهای حوزه آسیای میانه درباره آمادگی برای برگزاری چهل و سومین نشست شورای وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی که در ۱۸ و ۱۹ اکتبر ۲۰۱۶(نهم و دهم مهر ماه) در تاشکند پایتخت ازبکستان برگزار می شود، به گفتگو پرداختند.

قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ترکمنستان آمادگی خود را برای حضور در این نشست ابراز کردند.

نظر شما