شناسهٔ خبر: 15508722 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعلام نتایج دو نظر سنجی درباره مناظره کلینتون و ترامپ

نتایج نظرسنجی مشترک سی ان ان و او آر سی [CNN/ORC] نشان می دهد که 62 درصد معتقدند کلینتون برنده این مناظره بوده است و 27 درصد ترامپ را پیروز میدان معرفی می کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ دونالد ترامپ در نخستین مناظره خود با هیلاری کلینتون درباره‌ شیوه مدیریت کشور، امنیت و اقتصاد سخن گفتند.

نظرسنجی سی ان ان :کلینتون برنده نخستین مناظره انتخاباتی با ترامپ 
 نتایج نظرسنجی مشترک سی ان ان و او آر سی [CNN/ORC] نشان می دهد که 62 درصد معتقدند کلینتون برنده این مناظره بوده است و 27 درصد ترامپ را پیروز میدان معرفی می کنند. 
بر اساس نتایج نظرسنجی مشترک سی ان ان و او آر سی که روز دوشنبه منتشر شد در ایالت مهم کلرادو میزان حمایت رای دهندگان احتمالی از ترامپ در برابر کلینتون 42 درصد در برابر 41 درصد است. در پنسلوانیا، یکی دیگر از ایالت های کلیدی آمریکا میزان حمایت از کلینتون 45 درصد و حمایت از ترامپ 44 درصد بوده است. 
نتایج ارزیابی های سی ان ان از نظرسنجی های سراسر کشور نشان می دهد که کلینتون و ترامپ رقابت نزدیکی با یکدیگر دارند و میزان محبوبیت آنها به ترتیب 44 و 42 درصد است.


نتیجه نظر سنجی بعد از مناظره 
نتیجه نظرسنجی آنلاین موسسه معتبر drudge درباره برنده نخستینن مناظره ریاست جمهوری آمریکا نشان می دهد؛ ترامپ با اختلاف فاحشی از کلینتون پیش است

کلینتون
ایرانی ها در دوره ریاست جمهوری بوش توانسته بودند به تولید چرخه سوخت هسته ای دست پیدا کنند. آنها تاسیساتی مخفی ایجاد کرده و در آنها سانتریفیوژهایی قرار داده بودند که بی وقفه کار می کرد. ما ایران را تحریم کردیم و من هنگامی که در مجلس سنا بودم برای هر لایحه تحریمی که ضد ایران مطرح شد رای دادم. اما تحریم ها کافی نبود لذا یک و سال و نیم تلاش کردم تا ائتلافی ضد ایران تشکیل بدهیم که روسیه و چین را هم شامل می شد و شدیدترین تحریم ها را ضد ایران وضع کردیم. بدین ترتیب آنان را پای میز گفتگو کشاندیم و جان کری که پس از من وزیر خارجه شد با همراهی رئیس جمهور اوباما موفق شدند برای برنامه هسته ای ایران سقف تعیین کنند. همه اینها بدون شلیک حتی یک گلوله اتفاق افتاد. این یعنی دیپلماسی و ائتلاف کردن.
چند وقت قبل نیز ترامپ گفت، ملوان های ایرانی که در آب های این کشور گشت زنی می کردند  به ناوهای آمریکایی نزدیک شده اند و اینکه گفته بود اگر من بودم و ملوان های ایرانی به ناوهای آمریکایی نزدیک می شدند آنها را همانجا روی آب منفجر می کردم. آنگاه جنگ دیگری به راه می افتاد. این یک قضاوت خوب نیست و نه خلق و خوی درست و مناسبی که برای فرماندهی کل نیروهای مسلح بودن مورد نیاز است.

ترامپ
نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در آمریکا با اشاره به سخنان پیشینش درباره ناتو و اینکه 28 کشور عضو ناتو سهم خود را بر اساس پیمان نمی پردازند بار دیگر تکرار کرد این کشورها باید هزینه دفاع از خود را به آمریکا پرداخت کنند. 
ترامپ به مقاله ای اشاربه کرد که از وی در نیویورک تایمز منتشر کرده و گفت: در آن مقاله توضیح دادم چگونه کشورهای عضو ناتو به گسترش تروریسم دامن می زنند.
وی ادعا کرد؛ آمریکا بیش از هفتاد درصد هزینه های ناتو را پرداخت می کند و چنین مبلغی بسیار زیاد است. ترامپ گفت ناتو باید نظامیان آمریکا را در خاورمیانه پشتیبانی کند تا بتوانیم داعش را شکست بدهیم. 
ترامپ داعش را زائیده ی خلاء ای خواند  که به دست اوباما و هیلاری کلینتون در عراق ایجاد شد و افزود: هنگامی که هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه بود داعش خیلی کوچک بود اما اکنون سی کشور را درگیر کرده و فکر نمی کنم هیلاری از پس داعش بربیاید. 
ترامپ همچنین ادعا کرد: از تهاجم سال 2003 عراق به آمریکا حمایت نکرده و آن را اتهامی خواند که دستگاه رسانه ای هیلاری کلینتون ضد او به راه انداخته است. من مخالف جنگ در عراق بودم.

ترامپ
به سبب انتقادهای من بود که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بر مقابله با تروریسم متمرکز شد.

کلینتون
باید با متحدان آمریکا برای مقابله با تروریسم، نزدیک تر شد،‌ این چیزی است که ترامپ فراموش کرده است.

کلینتون 
 باید با جامعه مسلمانان در داخل و خارج از آمریکا، همکاری کرد نه اینکه آنها را کنار گذاشت.

ترامپ
 ما باید با در اختیار گرفتن نفت عراق ، مانع تشکیل گروه (تکفیری - صهیونیستی) داعش می‌شدیم.

ترامپ
نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در آمریکا مدعی شد رقیب دموکراتش هیلاری کلینتون با آغاز گفتگوهای هسته ای با ایران، این کشور را که در آستانه سقوط بوده از ورطه رهانیده است. دونالد ترامپ مدعی شد تحریم ها داشت ایران را خفه می کرد و این کشور در آستانه سقوط بود اما حالا دارند به کشوری قدرتمند تبدیل می شوند و این اتفاق بزودی خواهد افتاد.
ترامپ افزود سیاست های کلینتون و اوباما ، خاورمیانه را با اوضاعی کاملا نابسامان رها ساخته است. 

ترامپ
باراک اوباما و هیلاری کلینتون با خارج کردن نیروهای آمریکایی از عراق،‌ خلاء ایجاد کردند.

کلینتون 
 باید به یکه‌تازی گروه (تکفیری - صهیونیستی) داعش پایان دهیم.

کلینتون 
دونالد ترامپ دیدگاه مغرورانه ای در مورد سلاح های هسته ای دارد.

کلینتون 
نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در آمریکا با اشاره به سیاست های مداخله جویانه کشورش در دنیا و میلیاردها دلار زیان مالی که این سیاست ها به همراه دارد تاکید کرد: « ما نمی توانیم نقش پلیس دنیا را ایفا کنیم. نمی توانیم از دیگر کشورها حمایت کنیم در حالی که آنان هزینه ای پرداخت نمی کنند».  

ترامپ: 
بزرگترین تهدید علیه جهان نه گرم شدن زمین بلکه سلاح های هسته ای است.

کلینتون 
 شکی نیست که روسیه انواع سازمان‌های آمریکایی را مورد حملات سایبری قرار داده است.

کلینتون 
هیلای کلینتون درباره رقیب جمهوری خواه خود دونالد ترامپ گفت:‌ او مردی است که از زنان با عنوان خوک،‌ کثیف و سگ نام برده است.

کلینتون 
 چین باید با خطر هسته ای کره شمالی مقابله کند.

ترامپ: 
در صورتی که هیلاری کلینتون در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود،‌ به طور کامل از وی حمایت خواهد کرد.

کلینتون 
هیلاری کلینتون به ژاپن و کره جنوبی اطمینان داد که آمریکا به پیمان های دفاعی دوجانبه با آنها احترام خواهد گذاشت.

کلینتون 
 دونالد ترامپ رقیب او « هیچ برنامه ای » در مورد گروه (تکفیری - صهیونیستی) داعش ندارد.

ترامپ: 
دونالد ترامپ با اشاره به تجربیات هیلاری کلینتون از توافق هسته ای با ایران گفت: یکی از تجربه های بد هیلاری، توافق هسته ای با ایران است که بر اساس آن ما صد و پنجاه میلیارد دلار به ایرانی ها بازگرداندیم. من توافق یا قرارداد خوبی سراغ ندارم که هیلاری بخشی از آن بوده باشد. بله او مجرب است اما تجربه های او بد است و این کشور چهار سال دیگر نمی تواند این تجربه ها را تکرار کند. 
کلینتون 
هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد: توافق هسته ای با ایران قدرت او را در دیپلماسی نشان می دهد. 

ترامپ: 
ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه ضمن اعلام  اینکه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ملاقات کرده است، افزود :« باور کنید او (نتانیاهو) از توافق هسته ای با ایران اصلا خوشحال نیست.»

ترامپ: 
 ما به خاطر توافق هسته ای با ایران صد و پنجاه میلیارد دلار پرداختیم.
کلینتون نیز در پاسخ گفت: ایران تنها چند هفته تا تکمیل چرخه هسته ای خود فاصله داشت.

ترامپ: 
کلینتون «انرژی» برای رییس جمهور شدن ندارد.

ترامپ: 
دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان اعلام کرد :آمریکا نمی تواند «پلیس جهان» باشد.

ترامپ: 
توافق هسته ای با ایران بدترین چیز بود.
هیلاری کلینتون در پاسخ به ترامپ گفت: ترجیح می دهم مشکلات با ایران را از طریق گفتگو حل و فصل کنم.

ترامپ: 
در نظام مالیاتی کشور خلل وجود دارد و من مالیات بر ثروتمندان را افزایش می دهم.
ترامپ افزود: بودجه آمریکا در وضعیت بسیار بدی است زیرا کسانی که مسئول بودجه هستند مدیریت آن را بلد نیستند. کشور با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند و امثال کلینتون مسئول این مشکلات هستند. 

ترامپ: 
نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در آمریکا با اشاره به بدهی خارجی سنگین این کشور گفت ما بیست تریلیون دلار بدهکاریم و دیگر برای افزایش بدهی جایی نمانده است. 

کلینتون: 
هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا در نخستین مناظره انتخاباتی با رقیب خود دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان وی را متهم کرد که تلاش می‌کند تا تصویری منفی از جامعه سیاه پوستان آمریکایی ارائه دهد.

ترامپ: 
نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در آمریکا ضمن تاکید بر اینکه کشورمان به شدت با مشکل روبروست گفت: باید فکری به حال کاهش ارزش دیگر پول ها در برابر دلار بکنیم. باید قراردادهای تجاری مان را با کشورها از نو ببندیم.

ترامپ: 
دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا در نخستین مناظره انتخاباتی با رقیب خود هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها، با اشاره به حوادث اخیر شارلوت گفت: ما در آمریکا به نظم و قانون نیاز داریم.

کلینتون: 
کلینتون در مناظره با ترامپ گفت: وی تلاش هزاران آمریکایی را دزدیده است و حق و حقوق آنها را نداده است. او باید از این افراد معذرت خواهی کند.

کلینتون: 
هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا در نخستین مناظره انتخاباتی با رقیب خود دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان وی را متهم کرد که با خودداری از انتشار اظهارنامه مالیاتی، سعی در پنهان‌کاری دارد.

ترامپ: 
دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا در نخستین مناظره انتخاباتی با رقیب خود هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها به وی بر سر مناقشه‌ای که درباره ایمیل‌های شخصی کلینتون پیش آمد،‌ حمله کرد.

ترامپ:
نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در آمریکا با اشاره به فرار مشاغل از این کشور گفت: مشاغل دارند از آمریکا به کشورهایی همچون مکزیک و چین و دیگر کشورها می روند. ببینید چین با محصولات ما چه می کند. آنها دارند از کشورها ما به عنوان قلک استفاده می کنند تا چین را بازسازی کنند. ما داریم بسیاری از مشاغل خوب را از دست می دهیم.

ترامپ:  
 ما باید جلوی سرقت شغل ها را بگیریم و نگذاریم که شرکت های ما آمریکا را ترک کنند

ترامپ:  
 بانک مرکزی آمریکا به وظایف خودش عمل نمی‌کند و بیش از حد سیاسی است.

کلینتون:  
رقبیب انتخاباتی خود را متهم کرد که در دنیایی دیگر زندگی می‌کند.

کلینتون: 
نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در آمریکا با اشاره به بدترین بحران مالی که این کشور هشت سال پیش با آن دست به گریبان بود گفت این بحران بیشتر به خاطر سیاست های مالی ایجاد شد که مالیات های ثروتمندان را کاهش می داد.
همین سیاست ها در سرمایه گذاری برای طبقه متوسط ناکام ماند و نظارت ها را از وال استریت برداشت و در نتیجه طوفانی بزرگ به راه افتاد.

وی در سال 2006 میلادی گفت امیدوارم بخش مسکن سقوط کند تا بتوانم خرید بیشتری انجام بدهم و پول بیشتری به جیب بزنم. این اتفاق افتاد و 9 میلیون نفر بیکار شدند. پنج میلیون نفر خانه های خود را از دست دادند و سیزده تریلیون دلار از سرمایه خانوارها نابود شد.


ترامپ: 
دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه در نخستین مناظره خود درباره طرح های کلینتون برای مبارزه با داعش به تمسخر گفت؛ به وب سایت وی (کلینتون) مراجعه کنید، به ما می گوید که قرار است چگونه با داعش مبارزه کند، به وب سایت وی مراجعه کنید، به شما می گوید چگونه باید با داعش مبارزه کرد. به نظر من حتی ژنرال داگلاس مک آرتور (ژنرال نامدار آمریکایی در جنگ جهانی دوم و جنگ کره) چندان از این شیوه مبارزه خوشش نمی آید. 

ترامپ: 
نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: سیاست های آمریکا در زمینه انرژی فاجعه بار است. 
ترامپ گفت: شما (هیلاری کلینتون) موضوع صفحات خورشیدی را مطرح کردید، این یک فاجعه بود و ما پول زیادی در این رابطه از دست دادیم. وی افزود: شما وقتی بیست تریلیون دلار بدهی دارید، نمی توانید این کار را انجام داد. دولت اوباما از زمان روی کار آمدن بدهی 230 ساله داشت و وی بر این بدهی ها افزود.
ترامپ گفت: این را نیز باید به هیلاری بگویم که شما سی سال است این کار را انجام می دهید (در صحنه سیاست حضور دارید)، چرا حالا به فکر راه حل افتاده اید؟ سی سال است این کار را انجام می دهید و اکنون به فکر راه حل افتاده اید؟ می گویید می خواهید فرصت های شغلی را برگردانید ولی نمی توانید این کار را انجام دهید.


ترامپ :
نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در آمریکا گفت: هیلاری کلینتون پیشینه طولانی در مقام های مختلف داشته است و نیز بیل کلینتون، شوهر وی  با امضای قرارداد نفتا بدترین قرارداد تجاری را به کشور تحمیل کرد.
وی اضافه کرد: شما سی سال است هیچ کاری برای تولید اشتغال نکردید.

کلینتون: 
هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات آمریکا گفت: 9 میلیون آمریکایی به علت بحران وال استریت شغل خود را از دست داده اند و اگر طرح من با موفقیت همراه شود ده میلیون شغل ایجاد خواهم کرد.

ترامپ: 
نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در آمریکا ضمن تاکید بر فرار مشاغل از این کشور و انتقاد از قراردادهای تجاری همچون نفتا گفت: سیاستمداران هیچ کاری نکردند تا صاحبان سرمایه در داخل آمریکا باقی بمانند. آنها باید مالیات ها را کاهش می دادند.

ترامپ:  
ما سی تریلیون دلار بدهی داریم.

کلینتون: 
نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در آمریکا با اشاره به پیشینه ی خانوادگی دونالد ترامپ گفت: دونالد خیلی خوش شانس بود که پدرش میلیون ها دلار در اختیارش گذاشت تا کارش را آغاز کند اما همه آمریکایی ها این گونه نیستند.

کلینتون: 
کلینتنون و ترامپ حمایت از فرصت های شغلی در آمریکا را از جمله اولویت های برنامه های اقتصادی خود برشمردند.  
هیلاری کلیتنون افزایش حداقل دستمزد و افزایش حقوق زنان در جامعه آمریکا را از جمله برنامه های خود در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری دانست. کلینتون، بهبود وضع اقتصادی و جلوگیری از فرار مالیاتی شرکت های بزرگ را نیز از جمله اولویت های خود برشمرد. 
دونالد ترامپ نیز جلوگیری از خروج فرصت های شغلی از آمریکا و حمایت از شرکت های آمریکایی برای ایجاد فرصت های شغلی برای مردم آمریکا را اولویت خود برشمرد.
وی از اوضاع فعلی تجارت آمریکا با کشورهایی مانند چین و مکزیک و خروج فرصت های شغلی آمریکا به سوی این کشور ها انتقاد کرد.
وی گفت: در بیشتر موارد، در برنامه های اقتصادی با هیلاری موافق است و در برخی موارد با همدیگر اختلاف داریم. 


ترامپ:
دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه آمریکا در نخستین مناظره انتخاباتی خود گفت: برای کاهش مالیات ها تلاش خواهم کرد تا از این طریق شغل های بیشتری ایجاد شود.
وی افزود: قصد دارم بیست و پنج میلیون شغل برای آمریکایی ها ایجاد کنم.

ترامپ:
نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در آمریکا در پاسخ به این پرسش که فکر می کنید چرا شما بهتر می توانید اوضاع مشاغل را در کشور سر و سامان بدهید گفت: صاحبان سرمایه از آمریکا فرار می کنند و کشورهایی همچون مکزیک و چین را به رفاه می رسانند.
  
نخستین مناظره انتخاباتی ترامپ و کلینتون
هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ نامزدهای دموکرات و جمهوریخواه در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا در نخستین مناظره انتخاباتی،درباره‌  شیوه مدیریت کشور، امنیت و اقتصاد سخن خواهند گفت.

نظر شما