شناسهٔ خبر: 15144728 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

پردرآمدترین مربیان باشگاهی اروپا معرفی شدند

مثلث پپ، کارلتو و ژوزه در صدر

صاحب‌خبر -

 شهروند| لیستی از پردرآمدترین مربیان فوتبال باشگاهی اروپا منتشر شده که طبق آن مربیانی که در لیگ برتر انگلیس فعالیت می‌کنند، از مربیانی که در سایر لیگ‌های اروپایی فعالیت دارند، مبالغ بیشتری را دریافت می‌کنند.
مربیان پولدار
در لیست منتشرشده از درآمد سالیانه مربیان باشگاهی اروپا، پپ گواردیولا که در ابتدای این فصل هدایت منچسترسیتی را برعهده گرفته، در صدر قرار دارد. او با دریافت دستمزد سالیانه 15.3‌میلیون پوند از مالک متمول آبی‌های آسمانی وظیفه سنگینی بر روی دوش خود می‌بیند. در رده دوم نام کارلو آنچلوتی دیده می‌شود که او هم در ابتدای این فصل هدایت تیم جدیدی را برعهده گرفته و به مونیخ نقل‌مکان کرده است. این مربی ایتالیایی با دریافت حقوق سالیانه 12.6‌میلیون پوند جانشین گواردیولا شد و حالا پشت سر او در این لیست قرار دارد. آقای خاص که در هفته‌های ابتدایی نتایج خوبی روی نیمکت منچستریونایتد کسب کرده، سالیانه 12.3‌میلیون پوند دریافت می‌کند و در رده سوم قرار دارد.
لالیگایی‌ها ارزان‌تر هستند
بعد از خوزه مورینیوی رده سومی، بازهم یک مربی از لیگ برتر انگلیس حضور دارد و آن هم کسی نیست جز آرسن ونگر فرانسوی که سالیانه 8.9‌میلیون پوند دریافت می‌کند. در رده چهارم اما اولین نماینده از لالیگا حضور دارد؛ لوئیس انریکه سرمربی بارسلونا با دریافت 7.2‌میلیون پوند در رده پنجم ایستاده است. یورگن کلوپ و آنتونیو کونته سرمربیان لیورپول و چلسی در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند و به ترتیب هر کدام سالیانه 7 و 6.6‌میلیون پوند درآمد دارند. حضور رونالد کومان، سرمربی اورتون می‌تواند یکی از اتفاقات عجیب در لیست 10 مربی پردرآمد دنیا باشد. این مربی هلندی از اورتون سالیانه 6‌میلیون پوند دریافت می‌کند. البته عجیب‌ترین اتفاق حضور مربیان 2 تیم فینالیست فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا یعنی دیه‌گو سیمئونه و زین‌الدین زیدان در رده‌های نهم و دهم است. سرمربی اتلتیکو سالیانه 5.1‌میلیون پوند و سرمربی فرانسوی رئال هم 4.6‌میلیون پوند دریافت می‌کنند.

 

نظر شما