شناسهٔ خبر: 15129280 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

یغمایی:

مدیریت حرمین شرفین توجه ویژه جهان اسلام را می‌طلبد/ پیگیری ابعاد فاجعه منا نیازمند اقدام و عمل

گروه سیاسی: استاد دانشگاه با اشاره به ضرورت خروج مدیریت حج از آل سعود، گفت: ایام حج یادآور حادثه شهادت حجاج و جریان سال گذشته است که بسیاری جان خود را با بی‌تدبیری آل سعود از دست دادند.

صاحب‌خبر -
جلیل یغمایی، استاد دانشگاه کرمانشاه در گفت‎‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، با اشاره به اینکه پیگیری وضعیت مدیریت حرمین شرفین نیازمند توجه ویژه جهان اسلام است، گفت: هیچ زمانی خاطره تلخ فاجعه منا را فراموش نمی‌کنیم که با بی‌تدبیری آل سعود بسیاری از حجاج جان خود را از دست دادند.
وی افزود: متاسفانه با این بی‌تدبیری حجاج 24 کشور دنیا جان خود را از دست دادند که نشان از این دارد آل سعود شانیت مدیریت حرمین شرفین را ندارد.
یغمایی تصریح کرد: متاسفانه این اتفاق تلخ‌ترین فاجعه‌ای بود که در حق مسلمانان به دلیل سو مدیریت و بی‌کفایتی دولت عربستان اتفاق افتاد.
مدیریت حج از آل سعود خارج شود
استاد دانشگاه اظهار کرد: حج یکی از ارکان دین و از فریضه‌های الهی است که کارشکنی و بی‌تدبیری آل سعود نشانگر آن است که دولت عربستان نمی‌تواند میزبان مهمانان خدا باشد.
یغمایی تصریح کرد: جان باختن حجاج بیت‌الله الحرام به واقع مظلومانه و فاجعه انسانی در تاریخ آل سعود به ثبت رساند و متاسفانه با وقوع چنین حادثه بزرگی این رژیم کوچکترین واکنشی نسبت به این جنایت آشکار نشان نداد.
وی گفت: موسم حج نشانه قدرت امت اسلام است و هرساله در این تجمع عظیم یک میتینگ سیاسی بزرگ تشکیل می‌شود که مسلما به ضائقه جهبه کفر خوشایند نیست.
این استاد دانشگاه اظهار کرد: دشمنی جبهه کفر با اسلام پایان ناپذیر است و به تعبیر قرآن تا زمانی که شعار اسلام ناب سر دهیم دشمنان اسلام هرگز از امت اسلام راضی نخواهند بود.
فاجعه منا در اذهان زنده بماند
یغمایی افزود: ضرورت دارد تا مدیریت حج از آل سعود خارج شود و باید جهان اسلام در اینباره به داد حج برسد.
وی گفت: فاجعه منا باید در اذهان زنده بماند و همانند روزهای ملی در این خصوص روشنگری شود.
استاد دانشگاه کرمانشاه در ادامه افزود: فجایعی که به واسطه آل سعود رقم می‌خورد دامنه‌ گسترده‌ای دارد که کشتار انسان‌های بی‌گناه در کشور یمن جزیی از آن است که جنایت این رژیم را بر علیه بسیاری از ملت‌های جهان آشکار می‌کند.
یغمایی اظهار کرد: امروز مردم یمن تحت سخت‌ترین جنایات قرار دارند و آل سعود از هر اقدام ضد انسانی بهره‌گیری می‌کند.
وی گفت: جای تعجب دارد کشوری که خود را خادم الحرمین می‌داند دست به چنین اقداماتی زده و به کشتن مسلمانان بپردازد.
استاد دانشگاه کرمانشاه افزود: کشورهای اسلامی نباید در برابر جنایات آل سعود سکوت کنند زیرا دستان این رژیم آلوده به خون هزاران انسان بی‌گناه در کشورهای مختلف است.
یغمایی با اشاره به موضع‌گیری مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب در جریان فاجعه منا، اظهار کرد: درخصوص احقاق حق شهدای منا باید پیگیری جدی انجام گیرد.
وی گفت: فاجعه منا با بی‌تدبیری آل سعود رقم خورد و فجایعی در کشور عربستان رقم می‌خورد و این رژیم کار و اقدامی در این خصوص صورت نداده است.

نظر شما