شناسهٔ خبر: 15109949 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سرپرست توسعه فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی:

پالایشگاه‌ فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی شیرین‌سازی گاز را آغاز کردند

R41363/P41362

سرپرست توسعه فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی گفت: با راه‌اندازی ردیف نخست پالایشگاه فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس‌جنوبی ۸۰ میلیون گاز میلیون فوت مکعب در ساعت گاز شیرین به شبکه چهارم سراسری گاز منتقل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از عسلویه، علیرضا عبادی صبح امروز در نشست با کارشناسان فازهای 20 و 21 پارس‌جنوبی از آغاز تزریق گاز شیرین تولیدی پالایشگاه این فازها به شبکه سراسری گاز خبرداد و اظهار داشت: با ورود گاز ترش فازهای 6، 7 و8 پارس‌جنوبی به پالایشگاه فازهای 20 و 21 نخستین ردیف این واحد برای شیرین‌سازی گاز راه اندازی شد.

عبادی از انتقال 80 میلیون فوت مکعب گاز در ساعت به شبکه سراسری گاز خبرداد و خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی ردیف نخست پالایشگاه فازهای 20 و 21 پارس‌جنوبی 80 میلیون فوت مکعب گاز در ساعت گاز شیرین به شبکه چهارم سراسری گاز منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح توسعه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی در بخش خشکی و دریایی اجرا شده است تصریح کرد: فازهای 20 و 21 پارس جنوبی با هدف تولید روزانه 2 میلیارد فوت مکعب گاز و 80 هزار بشکه میعانات گازی با تلاش متخصصان داخلی در حال اجراست.

سرپرست توسعه فازهای 20 و21 پارس جنوبی با بیان اینکه میزان شیرین‌سازی گاز به فازهای 20 و 21 پارس جنوبی افزایش یافته است تصریح کرد: صبح امروز با افزایش خوراک دریافتی از فازهای 6 تا 8 پارس‌جنوبی در عسلویه به پالایشگاه فازهای 20 و 21، میزان شیرین سازی و تزریق گاز تولیدی این فازها به خط سراسری  افزایش یافت.

وی تاکید کرد: هدف اصلی از دریافت و شیرین‌سازی گاز فازهای 6 تا 8 پارس‌جنوبی رفع مشکلات احتمالی و آزمایش تجهیزات و خطوط لوله در واحدها و آماده سازی کامل آنها برای دریافت گاز از بخش فراساحل و سکوی فاز 21 در آذر ماه امسال است.

سرپرست توسعه فازهای 20 و21 پارس جنوبی از وارد مدارشدن بخش‌های اصلی واحدهای یوتیلیتی این پالایشگاه خبرداد و خاطر نشان کرد: کمپرسورهای هوا و نیتروژن، بویلر، آب شیرین کن و واحد آب آتش نشانی پالایشگاه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی در سرویس قرار گرفت.

عبادی، سرپرست طرح توسعه فازهای 20 و 21 پارس‌جنوبی با بیان اینکه دومین ردیف شیرین سازی پالایشگاه فازهای 20 و 21 بزودی آماده دریافت گاز می‌شود افزود: هدف از توسعه فاز 20 و 21 پارس جنوبی تولید روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز شیرین و تصفیه ‌شده برای تامین نیاز مصارف داخلی است.

وی تولید روزانه 75 هزار بشکه میعانات گازی، 400 تن گوگرد و تولید سالانه یک میلیون و 50 تن گاز مایع و یک میلیون تن گاز اتان به منظور تامین خوراک صنایع پتروشیمی را از دیگر اهداف طرح توسعه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی دانست.

انتهای پیام/

نظر شما