شناسهٔ خبر: 1508743 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -

انجام هزار تست دوپينگ در بازي‌هاي آسيايي
دو نمونه مثبت اعلام شد
طبق اعلام شوراي المپيک آسيا تاکنون هزار تست دوپينگ از ورزشکاران حاضر در بازي‌هاي آسيايي اينچئون گرفته شده است.
تان سري جگاتسان، رئيس کميته پزشکي و کميسون ضد دوپينگ شوراي المپيک آسيا امروز (دوشنبه) با حضور در مرکز خبري اينچئون کره‌جنوبي، محل برگزاري هفدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي با اشاره به اقدامات اين کميته در اينچئون اظهار کرد: تاکنون از بين 900 ورزشکار هزار نمونه آزمايش دوپينگ گرفته شده است. از اين بين دو نمونه مثبت اعلام شد که يکي خورشيد بِک‌نظروف، فوتباليست تاجيکستاني و ديگري سوفاني يي، تنيسور کامبوجي بودند.
وي افزود: قرار نيست با يک ورزشکار دوپينگي کل تيم مورد نظر از دور رقابت‌هاي بازي‌هاي آسيايي کنار گذاشته شود ولي اگر اين تعداد از دو نفر بيشتر شود کل تيم از مسابقات مورد نظر کنار گذاشته مي‌شود. در تيم‌هاي کوچک‌تر مثل بدمينتون، شنا و مسابقات دو امدادي هم در صورت مشاهده دوپينگ کسر امتياز صورت خواهد گرفت.
هفدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي از 28 شهريور در اينچئون کره‌جنوبي آغاز شده و تا 12 مهرماه ادامه پيدا مي‌کند. در اين دوره از مسابقات 9501 ورزشکار از 45 کشور آسيايي در 36 رشته با يکديگر به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ورزش ايران نيز با 282 ورزشکار شامل 224 ورزشکار مرد و 58 ورزشکار زن در اين دوره از مسابقات شرکت کرده است.

رضا يزداني روي باسکول رفت
مراسم وزن کشي دو وزن دوم رقابتهاي کشتي آزاد بازيهاي آسيايي اينچئون عصرديروز(شنبه) به وقت محلي برگزار شد و رضا يزداني حريفان خود را شناخت.
در وزن 97 کيلوگرم رضا يزداني پس از استراحت در دور اول، در دور دوم به مصاف خودربولگا دورجخاند از مغولستان، قهرمان آسيا در سال 2014 ميلادي مي‌رود.
يزداني در صورت پيروزي در مرحله نيمه نهايي با برنده کشتي بين"چانگ وون" از کره جنوبي و"نورياگدي" کاراتيف از ترکمنستان مبارزه مي‌کند. در اين وزن 11 نفر حضور دارند. يزداني از ساعت 13 به وقت محلي(7:30 به وقت تهران) به مصاف رقباي خود مي‌رود. وزن کشي وزن 65 کيلوگرم نيز ديروز انجام شد که ايران در اين وزن نماينده اي ندارد. رقابتهاي چهار وزن پاياني روز دوشنبه در سالن دو وون شهر اينچئون برگزار مي‌شود. هفدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي از 28 شهريور در اينچئون کره‌جنوبي آغاز شده و تا 12 مهرماه ادامه پيدا مي‌کند. در اين دوره از مسابقات 9501 ورزشکار از 45 کشور آسيايي در 36 رشته با يکديگر به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ورزش ايران نيز با 282 ورزشکار شامل 224 ورزشکار مرد و 58 ورزشکار زن در اين دوره از مسابقات شرکت کرده است.

خريد مهاجم خارجي براي پرسپوليس قطعي شد
تيم فوتبال پرسپوليس در راستاي برطرف کردن مشکلات خود يک مهاجم خارجي جذب مي‌کند. سرخپوشان همچنين با نظر حميد درخشان به دنبال يک مدافع چپ هستند و احتمالا اين مدافع را از يک تيم ديگر قرض مي‌گيرند. با وجود اينکه پرسپوليس بعد از حضور حميد درخشان به جاي علي دايي خوب نتيجه گرفته و از سه مسابقه، هفت امتياز کسب کرده است با اين حال اين تيم در بعضي از نقاط زمين مشکلاتي دارد که سرمربي سرخپوشان را به فکر رفع اين مشکلات انداخته. دو خط حمله و دفاع چپ، از جمله پست‌هايي است که پرسپوليس به بازيکنان جديدي نياز دارد. در همين ارتباط درخشان به باشگاه اعلام کرده است که به يک مهاجم نياز دارد. حميدرضا سياسي رئيس هيات مديره باشگاه با اعلام اين خبر، به خبرنگار مهر گفت: خريد يک بازيکن خارجي در اين پُست براي پرسپوليس قطعي است ولي هنوز نتوانسته‌ايم بازيکني را پيدا کنيم. بدون شک در اين قسمت بازيکن خارجي مي‌خريم ولي به خاطر محدوديت سقف هزينه باشگاه، احتمالا براي دفاع چپ از تيم‌هاي ديگر بازيکن قرضي بگيريم.

نظر شما