شناسهٔ خبر: 15024564 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توجه ویژه به آرامستان «دارالسلام» به عنوان جاذبه گردشگری

عضو شورای شهر شیراز خواستار توجه ویژه به آرامستان تاریخی «دارالسلام» به عنوان جاذبه گردشگری شیراز شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی راستگو  در صحن علنی شورای شهر شیراز، اظهار کرد: قبرستان دارالسلام شیراز یکی از قدیمی ترین آرامستان های ایران به شمار می‌رود و بسیاری از محققان بر این باورند که این قبرستان قبل از اسلام نیز وجود داشته ‌است.
وی ادامه داد: قبور بزرگان و مشایخ علمی، عرفانی، ادبی و مذهبی مختلفی در آن وجود دارد که مقبره‌های قدیمی با خط‌های ممتاز کنده‌کاری شده و تصاویری از قیچی، شانه، آینه و ابزار شغل‌ها در گور خفتگان بر این سنگ‌ها حک شده ‌است.
عضو شورای شهر شیراز افزود: در این آرامستان تاریخی برای ساماندهی آن، علاوه بر شهرداری شیراز، اداره‌های کل اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی فارس نیز دخیل و تاثیرگذار و مسئول تلقی می‌شوند که همگان باید همکاری داشته باشند.
راستگو تاکید کرد: باید «دارالسلام» را مانند سایر اماکن میراثی دیده و برای مرمت آن مانند سایر آثار تاریخی، اقدام کنیم که اقدامات خوبی در این زمینه برای مرمت سنگ ها و مسیر رفت و آمد و همچنین دیواره های خارجی آن انجام شده است.
وی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده و با استفاده از ظرفیت‌های موجود باید «دارالسلام» شیراز را به یک جاذبه بسیار مناسب گردشگری تبدیل کنیم زیرا این قبرستان به دلیل قدمت، حساسیت مردم و نیز تاریخی بودن و خاکسپاری بزرگان این دیار، بازسازی و ساماندهی این قبرستان دغدغه مردم، و کمیسیون گردشگری و زیارتی شورای شهر شیراز است.
عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: یکی از دلایل مهم و مورد توجه این قبرستان این است که بتوانیم این محدوده را طوری ساماندهی کنیم تا یک مسیر دسترسی مناسب برای حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به شکل پیاده‌راه و با جذابیت‌های خاص فرهنگی مذهبی مدنظر قرار گیرد.
انتهای پیام/ن

نظر شما