شناسهٔ خبر: 15018191 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شرکت 238 هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) گفت: 238 هزار نفر به 2 صورت فردی و خانوادگی در ششمین جشنواره کتابخوانی در فرهنگ رضوی در کشور شرکت کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید جواد جعفری در آیین اختتامیه ششمین جشنواره کتابخوانی در فرهنگ رضوی در یاسوج، اظهار داشت: ترویج روز افزون فرهنگ مطالعه، کتابخوانی و انس با کتاب در تمامی موضوع ها به ویژه سیره، زندگی و ابعاد شخصیتی ائمه اطهار (ع) بین قشرهای مختلف مردم ضروری است.

وی گفت: زیرساخت های مطلوبی پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در بخش های فرهنگی و کتابخوانی در کشور فراهم شده اما با این وجود فرهنگ مطالعه چندان رواج نیافته است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) افزود: رهبر معظم انقلاب در زمینه پایین بودن میزان کتابخوانی در کشور دغدغه دارند و همگان نیز موظف به تلاش و اقدام برای رونق هر چه بیشتر فرهنگ مطالعه هستند.

جعفری بیان کرد: نهاد کتابخانه های عمومی کشور در راستای کمک به ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و ورود کتاب به سبد مصرفی خانوارها اقدام های ارزنده ای را آغاز کرده که یکی از مهمترین آنها برگزاری جشنواره کتابخوانی در فرهنگ رضوی است.

وی ابراز داشت: جشنواره کتابخوانی در فرهنگ رضوی جزو 84 شاخه و زیرمجموعه جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است.

وی گفت: مشارکت دادن مردم در امور مذهبی و فرهنگی از جمله جشنواره کتابخوانی در فرهنگ رضوی اثرگذار بوده و نتایج مهمی به دنبال داشته است.

وی با اشاره به دلدادگی ملت ایران به اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، اظهار داشت: جشنواره های کتابخوانی رضوی به عنوان حرکت فرهنگی و هنری مهم باید تداوم یافته و هر سال با حضور گسترده تر قشرهای مختلف مردم تمامی نقاط کشور برگزار شود.

وی افزود: 11 هزار و 238 نفر از مردم کهگیلویه و بویراحمد در ششمین جشنواره کتابخوانی در فرهنگ رضوی شرکت کردند که به نسبت جمعیت آمار مطلوبی است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) ادامه داد: این امر بیانگر عشق و ارادت مردم این استان به ائمه اطهار (ع) به ویژه امام رضا (ع) بوده و نشان دهنده علاقه آنان به مسائل مذهبی، فرهنگی، ادبی و فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ستاد برگزاری ششمین جشنواره کتابخوانی در فرهنگ رضوی از حدود 2 ماه قبل در استان و شهرستان های هشت گانه آن تشکیل و فعال شده است.

زینب قربانی اظهار داشت: مسئولان اجرایی و قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد استقبال چشمگیری از این جشنواره داشته و مسئولان اجرایی و نهادهای دولتی استان نیز همکاری و تعامل لازم را انجام دادند.

وی افزود: تبلیغات، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی گسترده ای برای برگزاری این جشنواره از سوی مسئولان اجرایی، روحانیان، ائمه جمعه و جماعات، کتابداران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران کهگیلویه و بویراحمد در این استان انجام شد.

قربانی بیان کرد: 11 هزار و 238 نفر از مردم کهگیلویه و بویراحمد در این جشنواره شرکت کردند که از این تعداد یکهزار و 525 نفر در قالب خانوادگی و مابقی نیز به صورت فردی بوده است.

وی عنوان کرد: برگزاری برنامه های مذهبی و فرهنگی از جمله جشنواره کتابخوانی در فرهنگ رضوی سبب پاسداشت هر چه بیشتر فرهنگ رضوی و آشنایی روزافزون مردم با فضائل، سیره و ابعاد شخصیتی امام رضا (ع) می شود.

 55 برگزیده ششمین جشنواره کتابخوانی در فرهنگ رضوی در 2 بخش فردی و خانوادگی به همراه هشت نفر از خبرنگاران رسانه ها و روابط عمومی های فعال دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه برگزاری جشنواره با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده ای در این آیین تجلیل شدند.


انتهای پیام/ش

نظر شما