شناسهٔ خبر: 14983420 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

با 3 زن نخبه پارالمپیکی آشنا شوید + تصاویر

زهرا نعمتی از ایران به همراه دو ورزشکار از کشورهای لهستان و استرالیا تنها ورزشکارانی هستند که در هر دو تورنمنت المپیک و پارالمپیک 2016 به میدان خواهند رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، سه ورزشکار که در مسابقات المپیک ریو 2016 حضور داشتند قرار است در مسابقات پارالمپیک 2016 ریو نیز نماینده کشورشان باشند. برای سه ورزشکار زن (زهرا نعمتی از ایران، ملیشا تاپر از استرالیا و ناتالیا پارتیکا از لهستان) مسابقات المپیک ریو شروع رقابت‌های المپیک آ‌نها بود که با اتمام المپیک کار این ورزشکاران نه‌تنها پایان نیافته است بلکه در مسابقات پارالمپیک دوباره آغاز می‌شود و باید شاهد بهترین عملکرد آنهاباشیم. این سه ورزشکار که در مسابقات پارالمپیک از شانس بالایی برای کسب مدال برخوردار هستند با عملکردی که در مسابقات المپیک از خود بجا گذاشتند نشان دادند که نخبگان ورزشی پارالمپیکی واقعاً توانایی رقابت پایاپای با رقبای المپیکی را دارند.

ناتالیا پارتیکا

پس از حضور در المپیک 2012 لندن، «ناتالیا پارتیکا» در کشور لهستان تبدیل به یک نماد ورزشی شد. این ورزشکار 27 ساله توانست به جمع 32 پینگ‌پنگ باز برتر المپیک 2012 لندن برسد و در نهات در مسابقات پارالمپیک همان سال موفق به کسب مدال طلای پینگ‌پنگ یک‌نفره شد.

این ورزشکار نخبه از بدو تولد بدون دست و ساعد راست متولد شد. «پارتیکا» برای سرویس زدن توپ را در انتهای بازوی دست راستش قرار می‌دهد. پیچی که او به توپ می‌دهد کار حریفانش چه المپیکی چه پارالمپیکی را برای دنبال کردن مسیر توپ سخت می‌کند. ناتالیا در المپیک 2000 سیدنی جوان‌ترین ورزشکار حاضر در مسابقات پارالمپیک بود در آن بازی‌ها او فقط 11 سال سن داشت. او در مسابقات پارالمپیک ریو از شانس‌های قهرمانی در تنیس روی میز است.

زهرا نعمتی

زهرا نعمتی یک شرکت‌کننده عادی در مسابقات ریو 2016 نبود. او پرچم‌دار کاروان ورزشی کشور ایران در مراسم افتتاحیه المپیک ریو 2016 در ورزشگاه مارکانا بود. او اولین بانوی ورزشکار ایرانی است که در مسابقات پارالمپیک موفق به کسب مدال طلا شده است. نعمتی الهام بخشی برای زنان کشورش و همچنین زنان مسلمان جهان است.

نعمتی در ابتدا تکواندوکاری با کمربند مشکی بود که پس از یک سانحه رانندگی در سن 18 سالگی توانایی استفاده از پاهای خود را از دست داد و بدین ترتیب به رشته تیر و کمان روی آورد. او در پارالمپیک 2012 لندن مدال طلای تیراندازی با کمان را کسب کرد و پس‌ازآن با شرکت در المپیک ریو 2016 برای مردم سراسر جهان که دارای نقص عضو هستند پیامی با این مضمون فرستاد: اجازه ندهید ناتوانی شما را شکست دهد.

ملیشا تاپر

«ملیشا تاپر» اولین ورزشکار استرالیایی است که توانسته در هر دو مسابقه المپیک و پارالمپیک شرکت کند. این ورزشکار 26 ساله در مسابقات المپیک ریو 2016 و در رشته تنیس روی میز هم در بخش انفرادی و هم در بخش دوبل در مسابقات شرکت کرد.

تاپر با فلج اِرب (آسیب عصبی که حرکات دست را مختل می‌کند) متولد شده است. او در مسابقات پارالمپیک 2012 لندن به‌عنوان نفر چهارم مسابقات را به پایان رساند. در بازی‌های گلاساوو 2014 او به‌عنوان یک عضو از تیم بانوان استرالیا توانست موفق به کسب مدال برنز این رقابت‌ها شود. او امسال شانس بالایی برای کسب مدال در پارالمپیک ریو دارد. تقابل او با پارتیکا می‌تواند یک اتفاق خاص در تاریخ ورزش جهان باشد.

نظر شما