شناسهٔ خبر: 14981544 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آرمان امروز | لینک خبر

پورمحمدی: از لحاظ وجدانی راضی‌ام

صاحب‌خبر -

آرمان‌امروز-كورش‌چهاردوري: ۵۷ ساله است. در زندگينامه اش، تنها به شرح احوالات خانوادگي و تحصيلي خود پرداخته و حرفي از سمت‌هاي سياسي و امنيتي‌اش به ميان نياورده است؛ اما آن‌چنان‌كه مي‌دانيم، «مصطفي پورمحمدي» وزيردادگستري دولت يازدهم و وزيركشور دولت نهم، در سال‌هاي دهه ۶۰ از نمايندگان وزارت اطلاعات بود كه در كميته رسيدگي به وضعيت زندانيان سياسي حضور داشت؛ اما نام پورمحمدي با انتشار نوار سخنان آيت ا... ‌منتظري، بار ديگر رسانه‌اي شد. در اين نوار، ظاهرا گفته شده صداي مصطفي پورمحمدي، حسينعلي نيري و سيدابراهيم رئيسي شنيده مي‌شود. محتويات اين نوار، سخن تازه‌اي در برندارد و در كتاب خاطرات آيت ا... منتظري وجود دارد اما آنچه اسباب حاشيه‌سازي اين نوار شده، تقارن انتشار آن با فعاليت‌هاي سازماني است كه گرچه تا چند سال پيش مزدوري ديكتاتورعراق را در كارنامه داشتند، امروز سر در آخور آل‌سعود كرده‌اند و عليه ملك و ملت دسيسه مي‌كنند. از سوي ديگر، انتشار نوار سخنان آيت ا... منتظري مضاف بر جنجال‌هاي بسيار، واكنش‌هاي متعددي را نيز درپي داشت. از آيت ا... هاشمي‌رفسنجاني تا آيت ا... سيدحسن خميني نسبت به اين نوار و محتويات آن موضع‌گيري كردند.

نامه مطهري به پورمحمدي

علي‌مطهري، نماينده مردم تهران در مجلس‌دهم كه به‌صراحت شهره است، بعد از انتشار اين نوار خواستار آن شد تا آقايان پورمحمدي، نيري و رئيسي نسبت به محتويات اين نوار توضیح دهند؛ اما مطهري به اين حد از واكنش قناعت نكرد و چند روز پيش نامه‌اي به مصطفي پورمحمدي، وزيردادگستري نوشت و در آن نامه خواستار آن شد تا پورمحمدي از«مغالطه» پرهيز كند.

بازي در زمين دشمن

وقتي در دنياي سياست، يكي از سياسيون نامه‌اي به يكي مسئولی مي‌نويسد، خبرنگار مي‌كوشد تا به هرنحو ممكن، پاسخ دريافت‌كننده نامه را جويا شود. سفر وزيردادگستري به استان لرستان و حضور در جمع مردم، فرصت مناسبي بود تا پاسخ مصطفي پورمحمدي به نامه علي‌مطهري را شنيد. پورمحمدي در حاشيه بازديد از بيمارستان شهيدرحيمي خرم‌آباد در جمع خبرنگاران و درپاسخ به سوالي در واكنش به نامه علي‌مطهري اظهار كرد: امام راحل به ما ياد داد كه در زمين دشمن بازي نكنيم و صحنه مبارزه را ما تعيين مي‌كنيم و خودمان نقشه بكشيم. پورمحمدي تصريح كرد: درصحنه‌هاي گذشته و در دفاع از انقلاب و كشور امام راحل و يارانش بودند كه با طراحي و عكس‌العمل مناسب و پيروي از دستورات و فرامين الهي توانستيم كشور را از دشمني و شر دشمنان، صهيونيست‌ها و منافقين نجات دهيم. وزيردادگستري‌گفت: در رابطه با نامه آقاي‌مطهري حرف‌هاي خود را زديم و صحبت‌هاي امروز پاسخي جدي براي او بود. او يادآور شد: ما نيز راه را ادامه خواهيم داد و در زمين دشمن بازي نخواهيم كرد.

پاسخ جدي پورمحمدي!

مصطفي پورمحمدي، وزيردادگستري روز دوشنبه در سخناني گفت كه مسعود رجوي، فرمانده جنايتكار منافقين،کشته شده است! اين درحالي است كه چندي پيش، تركي‌فيصل، رئيس سابق سازمان استخبارات عربستان در جمع مزدوران منافق، رجوي را «مرحوم» خطاب كرد! ايسنا نوشت، پورمحمدي در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهيدان رجايي و باهنر در حوزه علميه كماليه خرم‌آباد اظهار كرد: منافقان آنقدر خبيث و لعين هستند كه حتي فرمانده تروريست خود را نيز مي‌كشند و سپس عنوان مي‌كنند رجوي كشته شد و به هم تسليت مي‌گويند. او اظهار كرد: سوال ما اين است كه رجوي كجا كشته شد، كجا مرد و قبرش كجاست؟ وزير دادگستري اضافه كرد: منافقان حاضر هستند براي اينكه به جنايت‌ها و توطئه‌هاي خود ادامه دهند كثيف‌ترين نقشه‌ها را اجرا كنند و حاضرند رئيس خود را زنده ‌به‌گوركنند تا براي يك روز بيشتر به جنايت‌هاي خود ادامه دهند. پورمحمدي افزود: منافقان دست از خيانت خود برنداشته‌اند و درباره مسائل هسته‌اي به‌دروغ عليه ملت ايران پرونده‌سازي كردند چراكه از همان ابتدا، جاسوس صدام و سپس جاسوس آمريكا و اسراييل شدند. او همچنين تصريح كرد: منافقان هنوز به مجازات و قهر اين ملت گرفتار نشده و سزاي اعمال خود را نديده‌اند. به گفته او شهيدان رجايي و باهنر نزد ملت ايران باعزت بوده و منافقان مورد لعن و نفرين ملت و زير سلطه استكبار هستند. وزير دادگستري يادآور شد: ۴۰ سال است كه منافقان عليه ملت ايران خيانت مي‌كنند و بزرگان و فرزندان اين كشور را به خاك و خون مي‌كشند. او با بيان اينكه منافقان روزي با صدام ملعون پيوند خوردند و هزاران نفر از مردم ايران را با جاسوسي‌هاي خود به شهادت رساندند، ادامه داد: درواقع آنها با اين اقدام خود برخي از عمليات رزمندگان ما را ناكام و فرزندان و دليران مملكت را شهيدكردند. وزير دادگستري اضافه كرد: درنهايت نيز در عمليات فروغ جاويدان به لطف خدا بخشي از آنها تار و مار شدند و مابقي به آغوش اربابان خود بازگشتند. او تصريح كرد: هرچقدر پرونده امام و شهدا پاك و طاهر است، به همان اندازه پرونده منافقان مملو از خيانت و جنايت بوده كه نمونه بارز آن پرونده‌سازي هسته‌اي بود كه ۱۲ سال مردم ايران را با مشكل و فشارهاي اقتصادي روبه رو ساختند. پورمحمدي روز يكشنبه نيز در باب احكام اعضاي سازمان منافقين در سال ۱۳۶۷ گفت: خداوند فرمودند بر كفار رحم نكنيد. چون آنها به شما رحم نمي‌كنند و به منافقان نبايد رحم كرد چراكه اگر بتوانند شمارا به خاك و خون مي‌كشند كه كشيدند. او عنوان كرد: ما افتخار مي‌كنيم كه دستور خدا در رابطه با منافقين را اجرا كرديم و در مقابل دشمنان خدا و ملت باقدرت ايستاديم و مقابله كرديم.

از لحاظ وجدانی راضی هستم

پورمحمدی عصر دیروز نیز در جلسه شورای قضایی استان لرستان اظهار داشت: عزت و ذلت به دست کسانی نیست که جوسازی می‌کنند. وی افزود: در حال حاضر بیشترین حملات و تهاجم‌ها به سمت من است و نمی‌خواهند دست بردارند اما من در این زمینه آرام هستم و در طول تمام این سال ها یک شب هم بی‌خوابی نکشیده‌ام، زیرا طبق قانون و شرع اسلام عمل کرده‌ام. پورمحمدی با اشاره به اینکه مردم باید بدانند قضات از قانون کوتاه نمی‌آیند، اظهارکرد: افکار عمومی برای ما مهم است اما قاضی نباید تحت تأثیر این فضا باشد. وزیر دادگستری گفت: تمام تلاش و سعی بنده این بوده که طبق قانون و شرع اسلام عمل کنم و امروز از لحاظ وجدانی راضی هستم.

برچسب‌ها:

نظر شما