شناسهٔ خبر: 14979126 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

اخبار کوتاه ورزشی

صاحب‌خبر -
بازدید نوبخت از اردوهای ورزشکاران پارالمپیکی

سخنگوی دولت با حضور در فدراسیون جانبازان و معلولان از اردوهای پارالمپیکی اعزامی به مسابقات ریو بازدید کرد.

به گزارش مهر، محمد باقر نوبخت دیروز با حضور در فدراسیون جانبازان و معلولان از اردوهای تیم های والیبال نشسته مردان و تیراندازی بازدید به عمل آورد. نوبخت در پایان بازی تمرینی خطاب به والیبالیست‌ها گفت: درهفته دولت در تمرینات تیم والیبال نشسته حضور پیدا کردم تا از نزدیک شاهد تمرینات شما عزیزان باشم. مطمئنم که شما در بازیهای پارالمپیک سبب خوشحالی مردم خواهید شد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: پیش بینی من این است که ورزشکاران پارالمپیکی در بازیهای ریو عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت.

وی در پاسخ به اینکه چه نظری در باره عملکرد کاروان المپیک دارد، افزود: با پیامی که مقام معظم رهبری بیان فرمودند نشان دادند که باید عملکرد ورزشکاران المپیکی را تکمیل کنیم و قدردان ورزشکاران باشیم.

همچنین در حاشیه این بازدید و تماسی که از سوی رئیس جمهوری با نوبخت صورت گرفت، حسن روحانی اطمینان خاطر داد از هیچ کوششی برای موفقیت کاروان اعزامی منا به پارالمپیک ۲۰۱۶ دریغ نخواهد شد.

کاروان فرهنگی ورزشی منا فردا راهی ریو می‌شود

با حضور مسوولان کشور، مراسم بدرقه رسمی کاروان فرهنگی، ورزشی منا فردا، ساعت ۱۶ در محل فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم وزیر ورزش و جوانان، مسئولان کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، سازمان حج و اوقاف و جمعی دیگر از مسئولان حضور خواهند داشت و ورزشکاران اعزامی به بازی‌های پارالمپیک را بدرقه می‌کنند. کاروان ایران با شرکت ۱۱۱ ورزشکار (۲۳ورزشکار زن و ۸۸ورزشکار مرد) ملی‌پوشان خود را در ۱۲ رشته ورزشی عازم این مسابقات می‌کند و رقابت‌ها از ۱۷ تا ۲۸ شهریور ماه به میزبانی ریو دو ژانیرو برگزار خواهد شد.

وزیر ورزش در جویبار

وزیر ورزش و جوانان به منظور کلنگ زنی سالن کشتی پنج هزار نفری جویبار دیروز وارد این شهرستان شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمود گودرزی صبح دیروز به منظور کلنگ زنی سالن کشتی پنج هزار نفری جویبار به استان مازندران سفر کرد.

سخنرانی وزیر ورزش و جوانان، گزارش عملکرد استاندار مازندران در حوزه ورزش و جوانان و تجلیل از قهرمانان ورزشی مازندران از مهمترین برنامه هایی بود که در حاشیه کلنگ زنی سالن ورزشی جویبار برگزار شد.

شهرستان جویبار از جمله شهرستانهای کشتی خیز ایران است که تا کنون قهرمانان و پهلوانان بنامی را در رشته کشتی به دنیا معرفی کرده است و به دلیل شدت علاقه مردم این شهرستان به کشتی کمبود یک سالن کشتی مجهز با ظرفیت تماشاگران بالا به شدت احساس می شد که دیروز بنای احداث آن به دست وزیر ورزش و جوانان دولت تدبیر و امید دولت آغاز خواهد شد.

همچنین در این سفر تمبر یادبود قهرمانان و ورزشکاران مدال آور المپیک ریو ۲۰۱۶ در مازندران و در پایتخت کشتی ایران با حضور وزیر ورزش و جوانان رو نمایی شد. در رقابت های المپیک ۲۰۱۶ ریو حسن یزدانی صاحب مدال طلا ، کمیل قاسمی صاحب مدال نقره و قاسم رضایی صاحب مدال برنز شدند.در این رقابت ها ۱۳ ورزشکار مازنی حضور داشتند. تمبر یادبود مدال آوران مازندرانی المپیک ریو به تصویر پرچم جمهوری اسلامی ایران و تصاویر سه کشتی گیر جویباری شامل حسن یزدانی ، کمیل قاسمی و رضا یزدانی مزین است .

ایران میزبان مسابقات جهانی شطرنج بانوان شد

ایران میزبان مسابقات جهانی شطرنج بانوان در سال ۲۰۱۷ شد.

به گزارش ایسنا، پس از درخواست فدراسیون شطرنج ایران و موافقت فدراسیون جهانی، ایران به عنوان میزبان مسابقات جهانی بانوان در سال ۲۰۱۷ برگزیده شد. وزارت ورزش و جوانان هم با این میزبانی موافقت کرده وفقط بحث هزینه میزبانی رقابت هاست که چیزی حدود دو میلیارد تومان خواهد بود که از این میزان ۵۶۰ هزار دلار رسما در قرارداد ذکر شده است.

در توافق صورت گرفته بین جورجیوس ماکروپولوس، قائم مقام فدراسیون جهانی شطرنج و مهرداد پهلوان زاده،‌ رئیس فدراسیون شطرنج ایران، کشور میزبان متعهد می شود شرایط لازم برای میزبانی از قبیل تهیه بلیت، اقامت هتل پنج ستاره، پخش زنده بازی ها، راه اندازی سایت اختصاصی و … را فراهم کند.این برای نخستین بار است که ایران در بخش بانوان میزبان رقابت های جهانی می شود.

برچسب‌ها:

نظر شما