شناسهٔ خبر: 14969721 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

مخالفت فرهادی با افزایش قیمت بلیط فروشنده

گروه فرهنگی: پس از آنکه با هماهنگی سینماداران و شورای صنفی نمایش، بلیت‌‌های فیلم سینمایی «فروشنده» در سالن‌های مدرن 20 تا 50 درصد گران‌تر از سایر فیلم‌های سینمایی قیمت گذاری شده بود و این تصمیم اجرایی شد، اصغر فرهادی تهیه کننده و کارگردان این فیلم سینمایی نسبت به این گران‌فروشی مخالفت کرد تا فروشنده با بلیتی هم‌قیمت سایر فیلم‌های سینمایی عرضه شود.

صاحب‌خبر -
فیلم سینمایی «فروشنده» در شرایطی از چهارشنبه دهم شهریورماه با 20 سالن سینما در تهران و 15 سالن در شهرستان‌ها آغاز می‌شود که پیش فروش بلیت این فروش از روزِیکشنبه آغاز شده و برای این بلیت‌ها یک قیمت‌گذاری بی‌سابقه انجام شده بود. بر اساس این رویه، در حالی که قیمت بلیت فیلم‌های سینمایی در بهترین سالن‌ها 10 هزار تومان است، قیمت بلیت «فروشنده»12 هزار تومان برای روزهای شنبه تا چهارشنبه و 15 هزار تومان برای روزهای پنجشنبه و جمعه تعیین شد.


ظاهراً با توجه به مدت زمان «فروشنده» و کاهش تعداد سانس‌های سالن‌های میزبان «فروشنده» از شش سانس به پنج سانس، برخی از صاحبان سینما خواستار افزایش قیمت بلیت فروشنده شده‌اند که این مصوبه بدون هماهنگی با اصغر فرهادی به عنوان تهیه کننده، کارگردان و ذینفع تصویب، ابلاغ و اجرا شده است.اصغر فرهادی مخالف شدیدی با این افزایش قیمت 50 درصد قیمت بلیت سینماها برای «فروشنده» داشت و در نهایت پس از تاکید و اصرارِ این کارگردان، قیمت بلیت «فروشنده» در سینماها به تعرفه سابق بازگشت و قیمت بلیت «فروشنده» حداکثر 10 هزار تومان خواهد بود.این اقدام ارزشمند فرهادی در حالی رخ داد که طبیعتاً فروشنده به واسطه سوابق فرهادی و همچنین کششی که نزد مخاطبان ایجاد کرد، فروشی بسیار بالا خواهد داشت و بیش از یک سوم فروش فیلم در نهایت به صاحب اثر بازمی‌گردد.

بنابراین منطق ایجاب می‌کند، فرهادی با این افزایش قیمت بلیت و گران‌فروشی همراهی کند اما این کارگردان به جای در نظر گرفتن نفع شخصی، طرف مردم را گرفت که باید از این جهت از او قدردانی کرد.
گفتنی است، داستان فیلم تازه فرهادی از ساختمانی در حال فرو ریختن آغاز می‌شود که ساکنان آن از جمله یک زوج متأهل به نام عماد (شهاب حسینی) و رعنا (ترانه علیدوستی)، برای نجات جان خود با عجله در حال فرار از خانه اند. در نهایت خانه فرو نمی‌ریزد، ولی ترکی عمیق روی دیوار منجر به نشت گاز می‌شود و عماد و رعنا مجبور می‌شوند که خانه‌ی تازه‌ای پیدا کنند...هرچند فیلم تازه «فرهادی» شباهت‌هایی به آثار پیشینش دارد، روایت متفاوتی را پیش روی تماشاگر قرار می‌دهد که به شدت غافل‌گیرکننده و غیرقابل حدس است.

نظر شما