شناسهٔ خبر: 14963963 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

آخرین اخبار نمایشگاه کتاب زنجان

فرصت دیدار با یار مهربان دو روز دیگر تمدید شد/دیپلماسی فرهنگی زنجان، تالار هم اندیشی ملی

هشتمین نمایشگاه کتاب زنجان به دلیل استقبال مردم دو روز دیگر تمدید شد و قرار است تا 10 شهریور ماه سال جاری این نمایشگاه ادامه داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهنقل از موج رسا, هشتمین نمایشگاه کتاب استانی که قرار بود امروز به کار خود پایان دهد با نظر غرفه داران و برای استفاده بیشتر مردم از فضای نمایشگاهی به وجود آمده به مدت دو روز تا 10 شهریور ماه سال جاری تمدید شد.

این نمایشگاه در دو روز نخست با عدم استقبال از سوی مردم مواجه شد اما در چهار روز گذشته استقبال خوبی از سوی مردم صورت گرفته است اما به هر حال نباید از گلایه های غرفه داران نمایشگاه نیز فاکتور گرفت چرا که هر نمایشگاهی که برگزار می شود با حضور غرفه دارانی است که وقت و هزینه صرف می کنند تا در نمایشگاه های استانی حضور یابند.

نمایشگاه کتاب زنجان امسال برای نخستین بار در مصلی خاتم الانبیا برگزار شده و غرفه داران نسبت به عدم اطلاع رسانی مناسب گلایه هایی دارند ضمن اینکه برخی ها نیز فروش کم را برای شهر فرهنگی همچون زنجان زیبنده نمی دانند.

یار مهربان این روزها میهمان زنجانی ها است و زنجانی ها طی دو روز گذشته نشان دادند که هنوز این یار مهربان را فراموش نکرده اند.

 

*حضور چشمگیر خبرنگاران زنجان در نمایشگاه کتاب

حضور چشمگیر خبرنگاران استان برای پوشش خبری این رویداد فرهنگی به نظر یکی از نقاط قوت این نمایشگاه است چرا که موجب می شود تا همه برنامه هایی که در نمایشگاه به ویژه بخش جنبی نمایشگاه برگزار می شود، پوشش خبری داده شود.

این رویداد فرهنگی موجب شده تا مسئولان استانی نیز از این نمایشگاه بازدید کنند.

" حجت ‌الاسلام مسعود صفی ‌یاری" مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری در بحث کتابخوانی یکی از ماموریت‌ های سازمان تبلیغات اسلامی استفاده از ظرفیت‌ های شبکه‌ های تبلیغی محسوب می شود.

 

*مبلغان منبرهای مهم ترویج  فرهنگ کتابخوانی هستند

وی با بیان اینکه روحانیون و مبلغان منبرهای مهمی در ترویج  فرهنگ کتابخوانی هستند، افزود: خوشبختانه در زنجان از این ظرفیت به خوبی استفاده شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه حمایت از تالیفات و نویسندگان عرصه دین یکی از شاخصه‌ های تبلیغات اسلامی است، تصریح کرد: کتابخانه‌‌ های حوزه دین در استان زنجان بیشتر پژوهشی بوده و استقبال خوبی از این کتابخانه ها می شود.

حجت الاسلام صفی یاری برگزاری نمایشگاه کتاب را در توریج فرهنگ کتابخوانی به ویژه آشنایی مردم با تازه های نشر مهم ارزیابی کرد و گفت: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای برای ناشران و مردم فراهم کرده است.

 

*بازدید مسئولان از غرفه بانک شهر

نماینده ولی فقیه در استان زنجان و استاندار نیز در ششمین روز برگزاری نمایشگاه کتاب از این رویداد فرهنگی بازدید کردند استاندار زنجان ضمن بازدید از نمایشگاه از غرفه بانک شهر نیز به عنوان بانک عامل نمایشگاه کتاب بازدید کرد و پای صحبت های مسئولان این بانک نشست.

مسئول غرفه انتشارات بین المللی حافظ در گفت و گو با خبرنگار موج رسا با گلایه از محدودیت فضای غرفه خود، گفت: 450 عنوان کتاب را در غرفه 9 متری عرضه کرده ام.

محمد میرزایی با بیان اینکه به مدت هشت سال است در نمایشگاه کتاب زنجان حضور دارم،گفت: هر نمایشگاهی با اطلاع رسانی مطلوب با استقبال خوبی مواجه می شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این نمایشگاه با زحمات بسیاری مواجه بوده است و به حق مسئولان در برگزاری آن تلاش کرده اند، گفت: ضروری بود با اطلاع رسانی مناسب زمینه حضور مردم را بیشتر فراهم کنند.

مسئول غرفه انتشارات بین المللی حافظ با اشاره به اینکه انتشارات بین المللی حافظ در بازارهای جهانی نیز حضور دارد،گفت: در نمایشگاه های مختلف کشورهای آلمان و انگلیس حضور می یابیم.

میرزایی با بیان اینکه حدود 12 عنوان کتاب جدید از سوی این انتشارات در سال جاری چاپ شده است، گفت: برای اولین بار این نمایشگاه در پاساژ امیر کبیر زنجان و در دی ماه برگزار شد اما به دلیل اطلاع رسانی مناسب با استقبال چشمگیری مواجه شد.

وی حمایت های دولت را از ناشران صفر عنوان کرد و گفت: باید ناشران حمایت شوند.

گفتنی است،نمایشگاه کتاب زنجان با برپایی 200 غرفه در مصلی زنجان دایر است و 300 ناشر با 38 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه حضور دارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما