شناسهٔ خبر: 14950782 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چند طرح گازرسانی در روستاهای سراب و اهر به بهره برداری رسید

تبریز - ایرنا - همزمان به ششمین روز از هفته دولت، چند طرح گازرسانی در روستاهای شهرستان های سراب و اهر در آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یک شنبه ایرنا، 9 طرح گازرسانی در روستاهای وانق سفلی، وانق علیا، عبدل آباد، رج، سلطان آباد، شیخ سرجین، ناراب، عسگر آباد و آغبلاغ بهمن سراب به بهره برداری رسید.
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی در این آیین با بیان اینکه سراب از نظر گازرسانی به روستاها رتبه اول را در استان به خود اختصاص داده گفت: عملکرد این شهرستان در حوزه گاز رسانی 15 درصد بالاتر از میانگین استانی است.
ولی الله دینی افزود: در زمان حاضر بیش از 98 درصد از جمعیت روستایی شهرستان سراب از نعمت گاز بهره مند هستند .
وی افزود: جهت اجرای این پروژه ها حدود 48 کیلومتر شبکه گذاری شده و هزینه ای افزون بر 42 میلیارد ریال صرف شده است.
وی اظهارکرد: با بهره برداری از این پروژه ها 395 خانوار روستایی با جمعیتی حدود 1600 نفر از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه از 162 روستای سراب تا کنون به 143 روستا گازرسانی شده است، گفت: عملیات گازرسانی به سه روستای میرکوه وسطی ، صومعه زرین و شاللو نیز در دست اجراست که تا دهه فجر سالجاری به بهره برداری می رسد.
دینی، مجموع اعتبارات هزینه شده اداره گاز سراب در دولت تدبیر و امید را 145 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این اعتبارعلاوه بر گازرسانی به 31 روستای شهرستان، برای تقویت ، توسعه وافزایش ظرفیت شبکه هزینه شده است.
وی ، تعداد مشترکین بهره مند از گاز این شهرستان را 49 هزار 200 مشترک اعلام کرد.
امروز همچنین طرح گازرسانی به 6 روستای ون آباد، زگلیگ علیا، زگلیگ سفلی، چوپانلار، گلوجه مالالار و ساری یارقان شهرستان اهر به بهره برداری رسید.
برای گازرسانی به این روستاها بیش از 9 میلیارد ریال با شبکه گذاری به طول بیش از 29 هزار متر هزینه شده و امکان بهره مندی 146 خانوار ساکن در این روستاها از نعمت گاز فراهم شده است.
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: در طول 3 سال اخیر و در دولت یازدهم به 524 روستای آذربایجان شرقی گازرسانی شده است.
دینی، از احداث خط انتقال منشعب از خط انتقال ارمنستان به شهرستان اهر در دو فاز به طول بیش از 73 کیلومتر با اعتبار 700 میلیارد ریال با پیشرفت 90 درصدی فاز یک و 33 درصدی فاز دو خبر داد.
وی، همچنین از واگذاری انشعاب گاز به متقاضیان واحدهای تولیدی کشاورزی، مرغداری، گاوداری و گلخانه ای در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی خبر داد.
در این مراسم فرماندار اهر نیز گفت: با گازرسانی به این 6 روستا، 90 درصد روستاهای شهرستان اهر از گاز بهره مند شد.
عابدی، گفت: با وجود سخت عبور بودن بعضی از روستاها امیدواریم با تلاش مسئولان شرکت گاز آذربایجان شرقی و شهرستان در کمترین زمان ساکنان دیگر روستاهای شهرستان اهر نیز از نعمت گاز بهره مند شوند.
7225/7224/3077/3071/518

نظر شما