شناسهٔ خبر: 14935938 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس گزارش می‌دهد

کشتی جویبار اندر خم کمبود امکانات

با وجود افتخار‌آفرینی‌های متعدد ورزشکاران جویبار در عرصه‌های مختلف ورزشی به ویژه مسابقات المپیک کشتی جویبار اندر خم کمبود امکانات است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، جویبار در جهان به عنوان مهد کشتی جهان مطرح است، دلاورمردی‌های فعالان این عرصه باعث شد که نام شهرستان جویبار با کشتی شناخته شود.

کشتی‌گیران جویبار در همه دوره‌ها نقش اثرگذاری در میادین مختلف ورزشی داشتند، وجود قهرمانان طلایی در جویبار باعث شد که به این رشته ورزشی در این شهرستان به صورت جدی توجه شود و امروز این شهرستان کوچک در استان مازندران به عنوان مهد کشتی در جهان شناخته شود.

اگر جویبار به عنوان مهد کشتی در جهان شناخته شده است، تنها به دلیل استقامت مردان کشتی دوست این شهرستان بود؛ جویبار با وجود استعدادهای زیاد در این رشته ورزشی و با توجه به علاقمندی که در بین جوانان مستعد این خطه از استان وجود دارد، از امکانات اولیه برای تداوم فعالیت ورزش کشتی برخوردار نیست.

دو سال پیش بود که در شهرستان جویبار شاهد برگزاری مسابقات کشتی جام باشگاه‌های جهان بودیم که با وجود تلاش‌های دست‌اندرکاران ورزشی و مسؤولان استانی میزبانی شهرستان جویبار مشکلاتی را به همراه داشت.

یکی از انتقادهایی که به نحوه برگزاری این دوره از رقابت‌ها وارد بود عدم حضور کشتی یاوران این شهرستان در سالن برگزاری مسابقات بود، سالنی که گنجایش چندانی برای حضور کشتی دوستان جویبار نداشت و بسیاری از علاقمندان این رشته ورزشی که دوست داشتند شاهد هنرنمایی همشهریان خود در این رقابت‌ها باشند به دلیل کمبود فضا موفق به حضور در این سالن نشدند.

با گذشت بیش از دو سال از برگزاری این دوره از رقابت‌ها و قول‌های مسؤولان و متولیان هیچ تغییری در زمینه گسترش فضای ورزشی جویبار ایجاد نشد و بعد از برگزاری مسابقه جویباری‌ها ماندند و قول‌های بی‌پایه و اساس مسؤولان در ارتباط با احداث سالن ورزشی مورد نیاز علاقمندان به کشتی در این شهرستان کشتی‌خیز.

با وجود بی‌مهری در ارتباط با احداث سالن ورزشی و تامین زیرساخت‌های لازم ورزش دوستان و کشتی‌گیران این رشته ورزشی دست از تلاش برای بالا بردن پرچم ایران اسلامی برنداشتند و با عزمی راسخ برای توسعه این رشته ورزشی در مسابقات المپیک خوش درخشیدند.

کشتی غیرتمندانه حسن یزدانی و ایستادگی پولادین کمیل قاسمی در برابر حریفان سرسخت وزن 125 کیلوگرم و کسب دو مدال ارزشمند طلا و نقره در المپیک حاصل رادمردی‌های دو کشتی‌گیر از یک شهرستان کوچک در المپیک ورزشی جهان بود.

اگر بدعهدی‌های داوری در قبال رضا یزدانی نبود، امروز این ورزشکار غیرتمند هم با دست پر به کشور برمی‎گشت و حتماً حرف‌های زیادی برای گفتن داشت، هر چند نباید درخشش رضا یزدانی در رشته ورزشی کشتی را از یاد ببریم، این جوان ورزشکار در هر مقطعی برای کشور به میدان رفت عزتمندانه و با غیرت ایرانی کشتی گرفت.

المپیک هم تمام شد، بعد از المپیک و در زمان حضور ورزشکاران و استقبال از این طلایه‌داران ورزش کشور حتماً وعده و وعیدهای زیادی مطرح می‏‌شود، لذا انتظار داریم مسؤولان و متولیان مسائلی را مطرح کنند که توان اجرایی آن را دارند.

از طرفی باید پذیرفت که جویباری‌ها با وجود ورزشکارانی همچون حسن یزدانی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، انتظار آنها ساخت سالن ورزشی مناسب با همه امکانات است که انتظار زیادی هم به نظر نمی‎رسد، در کجای جهان می‎توان شهری را پیدا کرد که در یک رشته ورزشی سه کشتی‎گیر به المپیک معرفی کرده و دو مدال ارزشمند کسب کند.

ورزشکاران جویباری دل مردم ایران را در المپیک شاد کردند و حتماً مسؤولان استانی و کشوری زمانی که دست رضا یزدانی و کمیل قاسمی به عنوان ورزشکار برتر بالا می‎رفت احساس غرور می‎کردند.

ورزشکار بعد از قهرمانی دلی خوش برای تلاش مضاعف می‌خواهد از طرفی باید قبول کرد که با قهرمانی دو ورزشکار در یک شهر موجی از علاقمندی به این رشته ورزشی در جویبار ایجاد می‎شود و برای پاسخ مثبت به این موج باید زیرساخت‌های لازم در شهری که بستر معرفی پهلوانان و قهرمانان را دارد، فراهم شود.

از سوی دیگر رضا یزدانی و کمیل قاسمی کوله‌باری از تجربه و حسن یزدانی فردی پر آتیه در این رشته ورزشی هستند که باید بستری برای شکوفایی استعدادهای آنها در سایر بخش‌ها فراهم شود، بسیاری از کشتی دوستان و کشتی‎گیران شهرستان جویبار به دنبال دریافت فرصت برای حضور در میدان‌های ورزشی هستند که باید به آنها فرصت داده شود تا قابلیت‌های خود را در این عرصه به خوبی ظهور و بروز دهند و بهترین راه برای معرفی قابلیت‌های کشتی دوستان این شهرستان تامین زیرساخت‌ها و نیازمندی‌های بیشتر برای توسعه این رشته ورزشی در استان مازندران و شهرستان جویبار است.

در روزهای اخیر خبری از حضور وزیر ورزش و جوانان به جویبار برای کلنگ‌زنی سالن پنج هزار نفری ورزشی منتشر شد، یکی از دغدغه‌هایی که مسؤولان شهری در این ارتباط مطرح کردند، بحث تامین اعتبارات برای ساخت این سالن ورزشی است یکی از مسؤولان در گفت‌و‌گو با فارس تاکید کرده بود، در صورتی که اعتبار این سالن ورزشی از منابع ملی تامین شود می‎توان امیدوار بود که به سرانجام برسد.

انتهای پیام/86004/غ40

نظر شما