شناسهٔ خبر: 14933086 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

اسوار اظهار کرد:

ابتکار عمل؛ راهی برای رونق مسابقات قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: داور اعزامی سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: باید از ابزارهای گوناگون برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های قرآنی در جامعه استفاده کرد و برای تشویق و رغبت جوانان ابتکار عمل داشت.

صاحب‌خبر -
هاجر اسوار، داور اعزامی سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن استان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه دومین سال حضور در مسابقات اوقاف و امورخیریه استان شرکت دارم، گفت: حضور داوران اعزامی در استان‌ها باعث به روزرسانی اطلاعات و پیشرفت سطح علمی و آگاهی سایر داوران خواهد بود.

وی با اشاره به نحوه برگزاری سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن آذربایجان‌شرقی، تصریح کرد: تبریز همانند نام خود اولین در روند برگزاری این مسابقات است و تا به امروز هم از نظر استقبال و هم از نظر نحوه برگزاری مسابقات مثال‌زدنی بوده است.

داور این دوره از مسابقات، با گلایه از انصراف برخی از متسابقین در حین برگزاری مسابقات گفت: در رشته ترتیل 17 انصرافی وجود داشته است که باید این موضوع ریشه‌یابی شود؛ زیرا موجب کم‌رنگی و بی‌اهمیتی این مسابقات در سایر افراد نیز خواهد شد.

وی اذعان داشت: در رشته تحقیق متسابقین ویژه خواهران عملکرد مناسبی مشاهده شده که با یاری خداوند می‌توان استان آذربایجان‌شرقی را در این رشته جزء فینالیست‌های مسابقات کشوری دید.

اسوار به جداسازی فضای داوران از متسابقین اشاره کرد و افزود: این اقدام به نفع متسابقین بوده است و جای هیچ‌گونه استرس و نگرانی با این امر وجود ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شأن محافل قرآنی بالاتر از هر مشغله و پست و جایگاهی است و می‌بایست به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم؛ از این رو اگر بعد از اتمام مسابقات، متسابقی نیاز به کلاس‌های آموزشی و استفاده از تجربیات داوران اعزامی داشته باشند با هماهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه می‌توانیم روزهایی را برای آموزش به آن عزیزان اختصاص دهیم.

نظر شما