شناسهٔ خبر: 14914719 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حمایت "معمار جنگ عراق" از کمپین کلینتون

71525

پل ولفوویتز، یکی از مقامات عالی‌رتبه دولت جورج بوش که به عنوان معمار جنگ عراق شناخته می‌شود می‌گوید، در ماه نوامبر به هیلاری کلینتون رای خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از سی‌ان.ان، ولفوویتز، بخشی از لیست رو به رشد مقامات سیاست خارجه و امنیت ملی جمهوری‌خواهی است که قصد خود را برای حمایت از هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها اعلام کرده‌اند. اما با وجود اینکه کلینتون تاکنون حمایت جمهوری‌خواهان را در بوق و کرنا و به آن افتخار می‌کرد به نظر نمی‌رسد چندان از حمایت ولفوویتز خوشحال شود.

ولفوویتز به عنوان معاون وزیر دفاع در دولت بوش،‌در بین کسانی بود که اولین و قوی‌ترین حمایت‌ها را نسبت به تجاوز به عراق ابراز کرد. کلینتون به عنوان سناتور نیویورک نیز در سال 2002 به حمایت از این تجاوز رای داد.

حمایت کلینتون از حمله به عراق از آن زمان مشکلات زیادی برای او به وجود آورد به ویژه اینکه اکثر اعضای حزب دموکرات و حامیانش وی را یک جنگ طلب لقب دادند. دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور همچنین از رای کلینتون به ورود به این جنگ انتقاد کرده و خود شخص کلینتون نیز این رای را یک "اشتباه" توصیف کرده است.

ولفوویتز که پیش از این نیز در ماه ژوئیه از احتمال رای دادنش به کلینتون گفته بود این بار در مصاحبه با مجله آلمانی اشپیگل بر موضع پیشین خود تاکید کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما