آرون گرینبرگ به عنوان مدیر بازاریابی مایکروسافت، در مصاحبه جدید خود با MCV راجع به دو چیز هیجانانگیز در صنعت گیمینگ امروزی یعنی اسکورپیو و قابلیت کراس-پلی میان پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان صحبت کرد.
در بحث اسکورپیو که در E3 سال جاری معرفی شد، MCV از او سوال کرد که آیا معرفی اسکورپیو فروش ایکسباکس اِس را تحت فشار قرار داده یا خیر. دلیل سوال آنها این بود که مردم اگر بدانند یک چیز قویتر بهزودی عرضه میشود، شاید از خرید مدل فعلی دست نگه دارند. در حقیقت فروشگاه گیماستاپ هم گفته تایید وجود نئو و اسکورپیو برروی فروش کنسولها تاثیر منفی داشته است. با این حال، گرینبرگ دقیقا به سوال آنها پاسخ نداد و بجایش گفت تمرکز مایکروسافت زمانی که به بازاریابی ایکسباکس اِس میرسد این است که بسیار زیاد تهاجمی عمل کند.
او همچنین افزود:
مایکروسافت واقعا برروی اینکه باندلهای با ارزش و چیزی که بر اساس قیمت پرداختی آن دریافت میکنید متمرکز خواهد بود.
در اوایل ماه جاری، فیل اسپنسر گفته بود رونمایی از اسکورپیو باعث “تحت الشعاع قرار گرفتن” ایکسباکس اِس نشده است. برخی از مردم باور داشتند تایید اسکورپیو برروی فروش ایکسباکس اِس تاثیر میگذارد اما ظاهرا چنین موردی اتفاق نیفتاد. کنسول ایکسباکس وان در ماه جولای فروش بیشتری نسبت به پلیاستیشن ۴ داشت (پیش از زمانی که ایکسباکس اِس عرضه شود) و مایکروسافت راجع به اینکه تا چه اندازه کنسول در ماه اوت به فروش میرساند هم خوشبین است.
در مصاحبه MCV، گرینبرگ مجددا اسکورپیو را به عنوان “قویترین کنسول ساخته شد در تاریخ” معرفی کرد که دارای قدرت شش ترافلاپ واحد پردازش گرافیکی است. او همچنین گفت اسکورپیو نشاندهنده “جهش بزرگ بعدی روبه جلو در نوآوریهای گیمینگ” بوده و چیزی که هرگز با کنسولها صورت نگرفته است. وی احتمالا اشاره دارد که مایکروسافت چگونه سعی میکند برای اولین بار، ایکسباکس را خانواده دستگاهها سازد!
بازیها و تجهیزات جانبی شما برروی ایکسباکس وان یا ایکسباکس اِس برای اسکورپیو هم کار میکنند. برای رفتن از یک کنسول به کنسول دیگر، مانند ایکسباکس ۳۶۰ و ایکسباکس وان، بازیها و کنترلرهایی که در دستگاه قدیمی خود داشتهاید اساسا برروی دستگاه جدید بیفایده بودند. با این حال، قابلیت پشتیبانی از نسل قبل (backwards compatibility) چنین موردی را رفع کرد و میتوان برخی از بازیهای ایکسباکس ۳۶۰ را برروی ایکسباکس وان هم تجربه نمود. با توجه به مایکروسافت، اسکورپیو حتی از چنین مورادی هم فراتر است و ایده نسل کنسولها را محو خواهد کرد.
گرینبرگ در ادامه صحبتهای خود گفت:
ما اسکورپیو را در اوایل E3 معرفی کردیم بنابراین میتوانیم با توسعهدهندگان و شرکای خود کار کنیم که ما میدانیم قصد دارند از میزان قدرت باور نکردنی اسکورپیو بهره ببرند و سال خوبی را به علاوه اینکه قادر به برنامهریزی برای آن باشند را فراهم کنند.
اسکورپیو در سال ۲۰۱۷ به بازار خواهد آمد و قیمت آن هنوز مشخص نیست. از طرف دیگر، سونی برروی یک پلیاستیشن ۴ ارتقا یافته با نام رمزی نئو کار میکند که به احتمال بالا در ۷ سپتامبر (چهارشنبه ۱۷ شهریور) از آن رونمایی میشود.
در مصاحبه MCV از گرینبرگ همچنین خواسته شد که اگر واقعا کراس-پلی بین پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان عملی میشود، یک حرفی راجع به زمان راهاندازی آن بزند. همانطور که در چند ماه گذشته هم اینطور بوده، بهنظر میرسد توپ همچنان در زمین سونی باقی میماند. یکی از اولین بازیهایی که از قابلیت کراس-پلی میان ایکسباکس وان و پلیاستیشن ۴ پشتیبانی میکند، عنوان Rocket League است و سازندگانش راه حلهای فنیای را برای آن در نظر دارند. وی در پاسخ گفت:
در بحث برقراری ارتباط از ایکسباکس لایو با کاربران پلیاستیشن نتورک، ما بهطور کامل از آنها برای انجام این کار حمایت میکنیم و من باور دارم صحبتها با سونی در حال انجام است اما آخرین اخبار را در دست ندارم.
گرینبرگ اینگونه به صحبتهای خود ادامه داد:
برای یک بازی مانند Rocket League با عقل جور در میآید که به بازیبازان در پلتفرم دیگر اجازه دهیم در یک صحنه با هم رقابت کنند. ما فکر میکنیم که چنین موردی برای علاقهمندان به بازی، خوب است.
استراتژی ما این است که بازیبازان را در مرکز هر آنچه که انجام میدهیم قرار داده و این باعث شده برای مثال از مواردی مانند اینکه یک توسعهدهنده میخواهد با مردم در استیم ارتباط برقرار کند حمایت کنیم. آنها همین امروز در حال عملی کردنش هستند.
نظر شما