شناسهٔ خبر: 14369787 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حزب‌الله: تغییر نام النصره پیروزی جدیدی برای مقاومت است

معاون رئیس اجرایی حزب الله لبنان اعلام کرد، این که جبهه النصره مجبور شده است نام خود را تغییر دهد، پیروزی جدیدی برای مقاومت و همپیمانانش به شمار می‌آید. آنها همه چیز را امتحان کردند و هرگونه سلاحی را به دست آوردند اما اکنون با این کار به شکست خود اذعان می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اینترنتی النشره، نبیل قاووق، معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله در سخنانی تاکید کرد: دستاوردهای میدانی ارتش سوریه و همپیمانانشان در حلب و مناطق دیگر معادلات سیاسی و نظامی و توازن قدرت‌ها را تغییر داد و مرحله جدیدی را ایجاد خواهد کرد، چراکه پس از معادلات حلب وضعیت دیگر همانند قبل از آن نخواهد بود و این دستاوردی جدید است که ما در آن پیروزی‌ها را به شما نشان می‌دهیم تا پیروزی‌ بزرگ‌تر را با شکست دو طرح تکفیری و اسرائیلی محقق سازیم.

وی اظهار کرد: جبهه النصره با نام جدیدش "جبهه فتح الشام" منظورش "فتح" لبنان و سوریه است و به همین دلیل طرح تکفیری و خصمانه النصره تغییر نکرده است و بدین ترتیب موضع ما نیز تغییر نخواهد کرد.

قاووق خاطرنشان کرد: دولت لبنان باید با موضع رسمی خود تاکید کند که تغیر نام به معنای آن نیست که اعضای النصره از مجازات و پیگیرد رهایی می‌یابند و به معنای آن نیست که در مقابل اشغالگری‌های النصره با نام جدیدش در بلندی‌های عرسال و اراضی لبنان می‌توان سکوت کرد.

معاون رئیس اجرایی حزب الله تصریح کرد: در حالی که عربستان برای هرچه که به فتنه و ایجاد دودستگی و تکفیر مسلمانان می‌انجامد، فتوا داده است، فتوایی برای حرام اعلام کردن روابط با اسرائیل صادر نکرده است. ما باید فریاد بزنیم و بگوییم که حرمت حرمین شریفین ابا دارد که دست‌هایی که با دشمن صهیونیستی گره می‌خورد، آن را لمس کند و این دست‌ها شایسته خدمت به کعبه نیست. در حالی که عربستان به خون شهیدان کشتارهای خود در یمن و ننگ عادی سازی روابط و تماس‌ها وسفرها به اسرائیل آلوده شده است، مقاومت در لبنان گوهری در تاج عربی گرایی است.

انتهای پیام

نظر شما