شناسهٔ خبر: 14326156 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

رئیس اف بی آی: شکست داعش آنها را به سمت غرب روانه می‌کند

"جیمز کومی" درباره سرازیر شدن تروریست‌های داعش به غرب درنتیجه شکست‌های متوالی در خاورمیانه هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ "جیمز کومی،" رئیس سازمان اف بی آی، هشدار داد پیروزی‌های به دست آمده در برابر تروریست‌های داعش و وارد آوردن خسارات فراوان به آنها، موجب می‌شود عناصر داعش از خاورمیانه به سمت کشورهای غربی سرازیر شوند و اقدامات تروریستی خود را در کشورهای غیر از سوریه و عراق انجام دهند.
کومی در کنفرانس امنیت سایبری دانشگاه فوردهام افزود: مشاهده این حجم از خروج تروریست‌ها از سوریه بی‌سابقه بوده است. عملیات ائتلاف علیه تروریست‌های سوریه و یا عراق به این معنا نیست که تمام داعشی‌ها کشته می‌شوند، پاکسازی شهرها از وجود تروریست‌ها موجب می‌شود آنها به سمت مقاصد جدیدی مانند کشورهای غربی اروپا رهسپار شوند. در این مسیر آمریکا نیز از تیررس اعمال تروریستی داعش مصون نمی‌ماند.
جیمز کومی ماجرای سرکوب کردن داعش را مانند مبارزه با القاعده در حدود 2 تا 3 دهه گذشته دانست. به گفته وی القاعده در دهه 80 و 90 میلادی به قدرت زیادی در افغانستان رسید و تلاش‌ها برای نابودی آن به حملات تروریستی 11 سپتامبر منتهی شد.
کومی گفت: داعش 10 برابر و حتی بیشتر از آن نسبت به القاعده خطرناک‌تر است. در حقیقت تاکنون با گروهی افراطی به این اندازه خشن و آسیب رسان مواجه نبودیم. 
کومی در پایان گفت: مردم آمریکا با مشاهده حوادث سال گذشته بروکسل و پاریس به خوبی با نوع حملات تروریستی داعش آشنا شدند. ما در مرکز ضدتروریسم تمام توان خود را بر روی آنچه این گروه افراطی تاکنون انجام داده است ، هرچند در آمریکا مشابه آن را نداشتیم، متمرکز کرده‌ایم. به خوبی می‌دانیم تهدیدات داعش به ما نزدیک است و باید برای مقابله با آن از آمادگی کافی برخوردار باشیم.

 

نظر شما