شناسهٔ خبر: 14262078 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معرفی 25 رقم جدید محصولات کشاورزی در کشور،امسال

ارقام جدید گندم ، جو ، پنبه ، چغندر و محصولاتی درختی و سردرختی به تدریج معرفی می شود.

صاحب‌خبر -

  معرفی 25 رقم جدید محصولات کشاورزی در کشور، امسالبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،بیش از 25 رقم جدید محصولات کشاورزی امسال در کشور معرفی می شود.
 قائم مقام سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی امروز در مراسم نیم قرن تلاش محققان ایستگاه باغبانی سهند در آذربایجان شرقی گفت: این ارقام شامل رقمهای جدید گندم ، جو ، پنبه ، چغندر و دیگر محصولات درختی و سردرختی است که محققان این مرکز در سال های اخیر پس از کارتحقیقاتی فراوان شناسایی کرده اند.
طهماسبی افزود : بیش از 2هزار هیئت علمی و محققان این سازمان ، بیش از 7 هزار طرح تحقیقاتی و آموزش و ترویج کشاورزی در دست اجرا دارند که نتایج بدست آمده به تدریج از ماه آینده معرفی خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی هم با تاکید براینکه جهت گیری اصلی مراکز تحقیقات کشاورزی باید به سمت طرح های تحقیقاتی دانش بنیان و کاربردی باشد تقویت این مراکز را در راستای تامین امنیت غذایی جامعه مهم دانست.
مهری گفت: مراکز تحقیقات کشاورزی باید با اجرای طرح های مختلف تحقیقاتی زمینه افزایش تولید در واحد سطح را فراهم کنند تا ضمن ارتقاء بهره وری و تولید پایدار زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی فراهم شود.
در این مراسم همچنین رقم جدید پایه کوتاه زردآلو که به همت محققان ایستگاه باغبانی سهند معرفی شده است، رونمایی شد.
ایستگاه تحقیقات باغبانی سهند به مساحت 24 هکتار در 35 کیلومتری جنوب غربی شهر تبریز در جوار جاده تبریز – آذرشهر قرار دارد. 
در این ایستگاه تحقیقاتی که زیر نظر موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر به عنوان ایستگاه تحقیقاتی درختان میوه هسته دار فعالیت می کند، تحقیقات به زراعی و به نژادی بر روی سه محصول کشاورزی مهم در آذربایجان شرقی انجام می شود.
اصلاح رقم ، اصلاح پایه ، مطالعات فیزیولوژیکی و سازگاری ارقام با شرایط محیطی در سه محصول باغی استان شامل بادام، زردآلو و گردو مهمترین اهداف تحقیقات باغبانی ایستگاه سهند است. 

نظر شما