شناسهٔ خبر: 13835799 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

«فروشنده» بدون هيچ اصلاحيه در ايران اکران مي‌شود

صاحب‌خبر -

اصغر فرهادي تاکيد کرد فيلم «فروشنده» شامل هيچ اصلاحيه اي نشده و قبل از اکران جهاني در کشور خودمان روي پرده مي‌رود. به گزارش مهر، اصغر فرهادي کارگردان فيلم «فروشنده» يکشنبه شب در حاشيه مراسم رونمايي از مستند «آي آدم‌ها» ساخته رخشان بني اعتماد در جمع خبرنگاران گفت: فيلم «فروشنده» بدون هيچ اصلاحيه اي پروانه نمايش مي‌گيرد و به زودي در سينماهاي کشور اکران مي‌شود. اين کارگردان سينما در مورد فعاليت‌هاي خيرخواهانه در کشور گفت: خوشبختانه مردم ما هميشه روحيه فعاليت‌هاي خيريه را دارند و در اين ميان هنرمندان شناخته شده بيشتر ديده مي‌شوند. خدا را شاکرم که با تمام مشکلات موجود همه مردم آمادگي فعاليت در کارهاي خير را دارند.

پيمان قاسم‌خاني که چند ماهي‌ است اخباري مبني بر اولين تجربه کارگردانيش در سينما و اصلاحيه‌هايي که گريبان فيلمش را گرفته است، در گفت‌وگو با ديباچه گفت: «تمام مراحل فيلم «خوب، بد، جلف» به پايان رسيده و نسخه نهايي آماده شده است. به من گفته‌اند، فيلمم مي‌تواند در روزهاي اول فصل پاييز به نمايش درآيد، اما واقعا نمي‌توانم قاطعانه اين را بگويم چون ممکن است هر اتفاقي بيفتد، همان‌طورکه پيش از اين اتفاق‌هايي براي «خوب، بد، جلف» افتاد! فيلم «خوب، بد، جلف» چندين بار با موارد مميزي مواجه و تکه‌هايي از آن حذف شد، اما همين که فيلم در سينماها براي عموم اکران شود، خوشحال‌کننده است». پيمان قاسم‌خاني در ميان صحبت‌هايش، ماجراي ممنوع‌التصوير بودنش در تلويزيون را هم تاييد کرد و با ابراز تاسف از اين اتفاق به ما گفت: «قسم مي‌خورم که از اين ماجرا بي‌خبرم! نمي‌دانم که چرا ممنوع‌الکار شده‌ام و هيچ‌کس هم جواب روشني به ما نداده است»! اين نويسنده توانمند در انتهاي صحبت‌هايش و با مواجه با اين سوال که چرا از نوشتن کارهاي انتقادي و درخشاني مثل «مارمولک» فاصله گرفته‌ايد؛ گفت: «فضا به کلي تغيير کرده است؛ ديگر شرايط نوشتن کارهايي مثل «مارمولک» وجود ندارد. ديگر نمي‌توانيم انتقاد کنيم و کارهاي انتقادي بنويسيم. دندان‌هاي ما را کشيده‌اند و اجازه خلق کارهاي خوب را از ما گرفته‌اند. در اين شرايط شما چه توقعي از نويسنده داريد؟»!

مهران غفوريان کارگرداني سري چهارم «زير آسمان شهر» را بر عهده دارد و رضا عطاران نيز مشاور و طراح اين مجموعه شبانه است. به گزارش برنا؛ رضا عطاران آخرين بار با سريال «بزنگاه» در مقام کارگردان و بازيگر حاضر شد؛ سريالي که در ماه مبارک رمضان پخش شد و به دليل حاشيه‌هايي که داشت باعث شد تا وي در اين سال‌ها به جاي تلويزيون در سينما به فعاليت بپردازد. در اين سال‌ها بارها خلاء نبود آثار کمدي و طنز احساس شد و منتقدان و کارگردانان از لزوم بازگشت عطاران به عنوان سرمايه‌اي که از تلويزيون رشد کرده است به رسانه ملي سخن گفتند. چندي است که خبرهايي مبني بر ساخت «زير آسمان شهر 4» منتشر مي‌شود؛ سريالي که مهران غفوريان بازيگر و کارگردان آن بود. رضا عطاران نيز نويسندگي و طراحي سري اول اين مجموعه نود شبي را بر عهده داشت. اين مجموعه قرار است دوباره به کارگرداني مهران غفوريان و تهيه کنندگي مهران مهام به توليد برسد. حالا با توليد دوباره اين مجموعه عطاران کار طراحي و مشاوره سري چهارم اين مجموعه را بر عهده دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما