شناسهٔ خبر: 13650327 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آرمان امروز | لینک خبر

نوبت قهرمانی آرژانتین فرا رسیده است؟

آرمان: در حالی که مسابقات یورو۲۰۱۶ به مرحله حذفی رسیده است، بامداد فردا (دوشنبه) آمریکای جنوبی قهرمان خود را خواهد شناخت. تیم های شیلی و آرژانتین برگزار کننده دیدار نهایی رقابت های کوپا آمریکا هستند.

صاحب‌خبر -

پس از باخت در ۲ فینال مهم ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵

نوبت قهرمانی آرژانتین فرا رسیده است؟

 

این دو تیم در مرحله گروهی هم به مصاف هم رفتند. در اولین دیدار آرژانتین در جام کوپا ۲۰۱۶ با شیلی، مسی به دلیل مصدومیت پشت خود از روی نمیکت به تماشای عملکرد هم تیمی هایش نشست. در جریان این رقابت آرژانتین کنترل جریان مسابقه را در دست خود داشت اما در نیمه دوم بود که با گل دقیقه ۵۱ آنخل دی ماریا به گل رسید، اما هشت دقیقه بعد از این گل ضربه بانگا تور دروازه شیلی را به لرزه در آورد، این در حالی است که دو گل آلبی سلسته شباهت زیادی داشتند و در هر دو دروازه بان شیلی در نزدیکی تیر دروازه قرار داشت. در زمان های تلف شده این دیدار در دقیقه ۹۳ خوزه پدرو فوئنزالیدا با ضربه سر دروازه آلبی سلسته را باز کرد، اما نهایتا آلی سلسته دو بر یک پیروز میدان شد.

صعود آرژانتین

بامداد روز چهارشنبه مرحله نیمه نهایی رقابت‌های کوپا آمه ریکا با انجام یک دیدر آغاز شد که در آن آمریکا میزبان به مصاف تیم ملی فوتبال آرژانتین رفت. در این دیدار آرژانتین کار راحتی پیش رو داشت و توانست برابر میزبان خود با چهار گل به پیروزی برسد تا با اقتدار جواز صعود به فینال را به دست آورد. شاگردان خراردو مارتنیو شروعی طوفانی در این دیدار داشتند و در دقیقه چهار توسط ازگویل لاوتزی به گل رسیدند. لیونل مسی، کاپیتان آلبی سلسته در دقیقه ۳۲ گل دوم تیمش را به ثمر رساند تا بازی در نیمه نخست با همین نتیجه به پایان رسد. در نیمه دوم بازهم این آرژانتین بود که بازی بهتری را به نمایش گذاشت و دو بار در دقایق ۵۶ و ۸۶ توسط گونسالو ایگواین به گل رسید تا بازی را با نتیجه چهار بر صفر به سود خود به پایان رساند. آرژانتین با این پیروزی که به دست آورد به فینال راه یافت.

صعود شیلی

تیم های شیلی و کلمبیا از ساعت ۰۴:۳۰ بامداد پنج شنبه در شهر شیکاگو در دومین دیدار مرحله نیمه نهایی کوپا آمریکا به مصاف یکدیگر رفتند. تیم شیلی که سال گذشته قهرمان این رقابت‌ها شد در دقایق ۷ و ۱۱ توسط آرانگوئیز و فوئنسالیدا به گل رسید تا نیمه نخست با برتری این تیم به پایان برسد. نیمه دوم این مسابقه در اتفاقی نادر به دلیل طوفان شدید و جمع شدن آب در زمین با حدود سه ساعت تاخیر آغاز شد. کلمبیا در دقیقه ۵۷ به دلیل دو اخطاره شدن کارلوس سانچز ۱۰ نفره شد. این بازی در نهایت با همان دو گل به سود شیلی به پایان رسید تا این تیم همانند سال گذشته حریف آرژانتین در فینال شود.

غایبان آرژانتین

دی ماریا در جریان پیروزی ۵ برصفر آرژانتین مقابل پاناما دچار مصدومیت شد و ۳ بازی بعدی آرژانتین را از دست داد و برای بازی با آمریکا قصد بازی کردن داشت. با این حال او در تمرینات نیز دچار مشکل شد و نتوانست جلسه تمرینی اخیرش را با موفقیت پشت سر بگذارد. غیبت او در حالی که لاوتزی نیز به دلیل مصدومیت قادر به همراهی آرژانتین در دیدار فینال مقابل شیلی نیست، مسلما ضربه سختی به آلبی سلسته است و باید دید آقای مارتینو چه برنامه ای برای ایجاد تغییر در ترکیب آرژانتین در غیاب دی ماریا و لاونزی دارد.

مشکل مسی و فدراسیون آرژانتین

مسی تا به اینجای کار عملکرد فوق العاده ای در کوپا آمه ریکا داشته و بار دیگر در مرکز توجهات است. روز سه شنبه، پرواز هوایی تیم ملی آرژانتین به نیوجرسی برای برگزاری دیدار فینال مقابل شیلی با یک ساعت تاخیر پرید که این موضوع خشم مسی را برانگیخت. او در توئیترش نوشت:«بار دیگر منتظریم تا هواپیما به سمت مقصد ما حرکت کند. چه افتضاحی هستید شما فدراسیون آرژانیتن. خدای من.» فدراسیون فوتبال آرژانتین نیز پس از این اتفاقات با انتشار بیانیه ای مدعی شد که مشکل پریدن این هواپیما نقص فنی نبوده و شرایط آب و هوایی خاص باعث تاخیر در آن شده است.

وضعیت فینال

آرژانتینی‌ها دو فینال متوالی را از دست داده‌اند. باخت در فینال جام جهانی ۲۰۱۴ و پس از آن، باخت مقابل شیلی در کوپا ۲۰۱۵، به‌اندازه کافی روی آرژانتین تأثیر منفی گذاشته و مطمئنا آن‌ها را در مسابقات فینال، تحت فشار خواهد گذاشت.مسی در این خصوص گفت: خوشحالم چون به فینال یک تورنمنت دیگری رسیدیم. این سومین فینال متوالی ما در تورنمنت‌های اخیر است. امیدوارم بتوانیم این بار قهرمانی را از آن خود کنیم چون شایسته‌اش هستیم. به هر حال باید از هر بازی چیزهایی آموخت. حالا یک سال از آخرین دوره کوپا آمه‌ریکا می‌گذرد و پس از شکست در فینال دوره قبل به لحاظ تیمی قوی‌تر شده‌ایم. از آن به بعد ما پیشرفت زیادی کرده‌ایم. به نظر مارادونا آرژانتینی‌ها حق شکست برابر شیلی در بازی فینال کوپا آمه‌ریکا را ندارند و اگر همچون فینال دوره قبل رقابت‌ها دوباره به شیلی باختند، نباید به خانه برگردند. آلبی‌سلسته که با شکست آمریکا به فینال تورنمنت صدسالگی کوپا آمه‌ریکا رسیده است، فرصت بسیاری خوبی دارد تا با تحمیل یک شکست دیگر به شیلی که در مرحله گروهی نیز با آرژانتینی‌ها همگروه بود و مغلوب آنها شد، اولین قهرمانی‌اش از سال ۱۹۹۳ را در یک تورنمنت بزرگ بین‌المللی کسب کند. پیروزی آرژانتین برابر شیلی حکم انتقامگیری برای شکست سال گذشته‌اش برابر قرمزپوشان آمریکای لاتین در کوپا آمه‌ریکای ۲۰۱۵ را نیز خواهد داشت.

نظر شما