شناسهٔ خبر: 1334719 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی:

هواپیماها‌ی جدید به خطوط هواپیمایی کشور اضافه می‌شود

خبرگزاری تسنیم: وزیر راه و شهرسازی به اضافه شدن بیش از ۱۲ هواپیما به ناوگان‌ هوایی کشور و نیز به شرایط تحریم در ایران اشاره کرد و گفت: در ماه‌های آینده تعدادی زیادی هواپیما به نسبت هواپیماه‌های ایران به این ناوگان اضافه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان٬ عباس آخوندی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بحث پرواز‌ها و ارتقای کیفیت هوانوردی کشور دو موضوع را مورد توجه قرار داد.

وی در رابطه با ساخت و نگهداری طرح موضوع نخست به ساختار بنگاه‌داری در بخش هوانوردی اشاره و اظهار کرد: با تصمیم دولت در شورای عالی هواپیمایی کشور بنگاه‌هایی که در صدد ورود به صنعت هوانوردی هستند باید از کفایت سرمایه‌ بیشتری برخوردار باشند.

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد: این بنگاه‌های باید سرمایه لازم هم در بخش نیروی انسانی و هم در بخش خدمات فنی و نیز قدرت ایفای تعهدات خود را داشته باشند.

وی به اهمیت نوسازی ناوگان‌های ریلی اشاره کرد و افزود: توسعه حمل و نقل ریلی به صرفه جویی در مصرف انرژی کمک زیادی می‌کند.

آخوندی اعلام کرد: امسال دولت از محل بند قاف تبصره 3 برنامه‌ای را طراحی کرده که بتواند به سرمایه‌ای در بخش ریلی کمک کند.

وی با اشاره به بسته‌های تشویقی دولت برای شرکت‌های حمل و نقل ریلی عنوان کرد: مصرف سوختی در این بخش نسبت به بخش‌هی جاده‌ای یک ششم است و دولت برای هر پند کیلو‌متر بار و یک مسافر بیشتر جا‌به‌جا شده شرکت‌های خدمات رسان را تشویق کند.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: استفاده از راه آهن در استان زنجان سابقه تاریخی داشته و استفاده از قطار در کاهش بار جاده‌ای تاثیر به سزایی دارد.

وی تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل ریلی راه آهن تهران- کرج سه خطه و راه آهن تهران قزوین دو خطه می‌شود.

آخوندی گفت: وزارت راه و شهر سازی به سمت برقی کردن و سریعتر کردن قطار‌ها پیش می‌رود و امسال فعالیت در این حوزه آغاز می‌شود.

وی با بیان بازدید از بافت‌های قدیمی شهر زنجان ابراز کرد: طرح بهسازی و نوسازی سبزه میدان و بافت‌های فرسوده شهری در دستور کار قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی در مورد مد نظر قرار دادن معماری ایرانی اسلامی در اجرای پروژهای شهری تصریح کرد: با توجه با استقراع تاریخ٬ فرهنگ و تمدن ما در شهر‌ها تمرکز وزارت راه و شهرسازی بر این است که از شهر‌ها بیرون نرویم.

وی افزود: تمام خاطره مردم ایران در بافت‌ها مرکزی و قدیمی شهر‌ها شکل گرفته و به دنبال اصلاح طر‌ح‌هایی که به شکل ناکار آمد شکل گرفته هستیم.

آخوندی مطرح کرد: پایه گذاری برای اصلاح و نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر سازگاری با شرایط طبیعی و اجتماعی از طرف مردم نیز مورد استقبال قرار می‌گیرد.

وی پس از بازدید از محور بزرگ راه زنجان- قزوین به اهمیت این محور در راه‌های کشور و قرار گرفتن در کریدور شمال غرب کشور اشاره کرد و افزود: امسال بخش اعظمی از این محور آسفالت شده و عملیات اجرایی محور زنجان- تبریز نیز آغاز شده است.

انتهای پیام/

نظر شما