شناسهٔ خبر: 13021711 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مراسم اختتامیه جشنواره فیلم روح الله؛

فرشته طائرپور: متاسفم هنوز فیلم هنرمندانه ای درباره امام(س)ساخته نشده است

صاحب‌خبر -

مراسم اختتامیه جشنواره فیلم روح الله عصر دیروز در اصفهان برگزار شد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر جی پلاس؛ در اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه روح الله که استاندار اصفهان، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و دکتر طه هاشمی حضور داشتند از فیلمسازان و فیلنامه نویسانی چون ابراهیم حاتمی کیا، احمدرضا درویش، عبدالله اسفندیاری و محمدعلی فارسی تقدیر شد.

در این مراسم عبدالله اسفندیاری در سخنان کوتاهی گفت: از خدا می خواهم که به ما این آگاهی را بدهد که بدانیم که هستیم و حقیقت هر چیزی را آنطور که هست به ما نشان دهد. خوشحالم که جشنواره آیینه و آفتاب به جشنواره روح الله تغییر نام داده است. امیدوارم شجاعت و صداقت را از امام (س) یاد بگیریم.

۵

در ادامه برنامه فرشته طائرپور دیگر عضو هیات داوران نیز گفت: روز اولی که برای داوری جشنواره دعوت شدم بزرگترین پرسشی که برایم ایجاد شد نام جشنواره بود و فکر می کردم ای کاش یکی از سخنان امام (ره) را برای نامگذاری جشنواره انتخاب می کردند.

این تهیه کننده سینما خاطرنشان کرد: امام(س) مثلا جمله مشهوری دارد که می گویند «میزان رای ملت است»؛ ای کاش می شد با الهام از این جمله نامی برای جشنواره پیدا کرد.

طائرپور افزود: در دهه ۶۰ دو گروه اجتماعی داشتیم؛ اولین گروهی که در این دهه زاده شدند، جوانانی هستند که تلاشگر و با استعداد و با سواد هستند و اگر مسئولان همه عمرشان صرف خدمت‌رسانی به این جوانان کنند کار زیادی نکرده‌اند.

وی ادامه داد: گروه دیگر هم هم‌سن و سال‌های من هستند، کسانی که دهه ۶۰ جوان بوده‌اند و تحت تاثیر آن دهه متحول شده‌اند.

طائرپور ابراز امیدواری کرد: جشنواره روح الله هر سال به ابعاد مختلف اندیشه‌های امام نزدیک شود، ابعادی مانند رابطه امام با همسر و فرزندانش و …، زیرا این موضوع به ویژه برای نسلی که از امام خاطره‌ای ندارد بسیار مهم است.

او در عین حال ابراز تأسف کرد که هنوز فیلمی درباره امام ساخته نشده تا بتواند به شکل هنرمندانه‌ای زندگی و افکار ایشان را به تفسیر بکشد.

طائرپور گفت: امیدوارم فیلم ساختن درباره امام از دست کسانی که فقط شعار می‌دهند خارج شود و به دست هنرمندانی برسد که می‌توانند فیلم‌های ناب بسازند.

۲

۶

۳

نظر شما