شناسهٔ خبر: 13010378 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرعت تندباد در خراسان رضوی به 100 کیلومتر در ساعت رسید

مشهد- ایرنا- رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: سرعت وزش تندباد در این استان عصر چهارشنبه به 100 کیلومتر در ساعت رسید.

صاحب‌خبر -

یحیی قائنی پور چهارشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: در پی شدت گرفتن وزش باد در نواحی غربی استان عصر امروز سرعت تندباد در شهرستان سبزوار به 100 کیلومتر در ساعت رسید که بیشترین سرعت ثبت شده در استان بود.
وی اظهار کرد: همچنین سرعت وزش باد اکنون در شهرستان سرخس نیز به 97 کیلومتر بر ساعت رسیده است.
وی سرعت وزش باد در مشهد را نیز طبق آخرین گزارش ها 36 کیلومتر بر ساعت عنوان کرد و افزود: تا ساعات پایانی شب در نقاط غربی استان شاهد وزش باد همراه با گرد و خاک و بارش های رگباری با احتمال جاری شدن سیلاب و روان آب خواهیم بود.
وی با بیان اینکه وزش تندباد، روز پنجشنبه در نواحی شرقی استان شدت خواهد داشت، افزود: وزش باد بیشتر شهرستانهای سرخس و تایباد را تحت تاثیر قرار می دهد و پیش بینی می شود شدت وزش آن در این مناطق به 72 کیلومتر بر ساعت برسد و شاهد افزایش چشمگیر گرد و خاک در این شهرستانها باشیم.
بر اساس اطلاعیه صادره از سوی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در روز چهارشنبه، شدت وزش باد در نواحی غرب و جنوب غربی این استان بخصوص در مناطق بردسکن، کاشمر، کوهسرخ، سبزوار، گناباد و کاخک گناباد بیشتر از دیگر نقاط استان پیش بینی شده بود.
وزش تندباد عصر امروز در شهرستان داورزن در غرب خراسان رضوی، موجب ریزش آوار شد که به مرگ یک نفر
و مصدومیت سه نفر دیگر انجامید.
7496/5132/ 3404

نظر شما