شناسهٔ خبر: 12844296 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار البرز تاکید کرد:

ضرورت پیگیری اختلاف شورا و شهرداری نظرآباد در شورای حل اختلاف

کرج - استاندار البرز بر ضرورت پیگیری اختلاف شورای شهر و شهرداری شهرستان نظرآباد در شورای حل اختلاف استان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحمید طهائی صبح سه شنبه با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر کرج در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بخش عمده ای از مباحث مطرح شده در این جلسه در رابطه با پروژه های نیمه تمامی مانند قطار شهری کرج است که در حال پیگیری می باشد.

وی در ادامه گفت: از ابتدای ورودم به استان پیگیر به سرانجام رسیدن این پروژه مهم هستم تا بتوانیم معضلات موجود در این پروژه به ویژه مشکلاتی که در عقد قرارداد اولیه ایجاد شده بود، را حل و فصل کنیم.

استاندار البرز با اشاره به سایر پروژه ها، تصریح کرد: از همه سازمان ها، ارگان ها و نهادها از جمله شهر و شهرداری انتظار می رود مساعدت لازم را برای به سرانجام رساندن پروژه های نیمه تمام داشته باشند.

وی به تشکیل کمیسیونی برای بررسی مشکلات پروژه های نیمه تمام استان اشاره کرد و گفت: برخی از این موارد نیز به حوزه شهری باز می گردد در این بخش باید پیگیری های لازم انجام شود.

طهائی با اشاره به اینکه اگر حل و فصل مشکلات پروژه های نیمه تمام در حد توان مالی، اجرایی و اختیارات استان باشد، دریغ نمی کنیم، به آخرین سال کاری شورای شهر اشاره کرد و گفت: نباید به ارائه گزارش عملکرد بسنده و از اقداماتی که باید اجرا می شد و نشده  است غافل شویم.

چابکی شورای شهر و سهولت در تصمیم گیری منوط به کاهش تعداد اعضا 

استاندار البرز با تاکید بر اینکه عملکرد شورای شهر کرج تاکنون مثبت بوده و در حد توان حمایت و پشتیانی از این مجموعه انجام شده است، گفت: منکر ضعف های شورای شهر نیستیم این ضعف ها باید توسط شورا و نهادهای نظارتی پیگیری شود استانداری نیز به عنوان نهادی نظارتی پیگیر مواردی است که از قوانین تخطی شده باشد.

وی در مورد مشکلات سرمایه گذاری در استان، به تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در البرز اشاره کرد و گفت: با تشکیل این ستاد رفع موانع در اولویت قرار می گیرد به همین منظور اصلاح قوانین باید مورد توجه ویژه ای قرار می گیرد.

طهائی با اشاره به اینکه اخذ مجوز سرمایه گذاری مشکلات و موانع زیادی را به وجود آورده بود، گفت: تسهیل در امور سرمایه گذاری یکی از اولویت های مهم دولت در سال جاری است.

وی در خصوص کاهش تعداد اعضای شورای شهر در دوره پنجم شورای اسلامی گفت: هر چه تعداد بیشتر باشد تصمیم گیری سخت تر و به نوعی بازدارنده می شود در کنار شورای شهر گروه های مشورتی و سازمان ها می توانند فعالیت کنند.

استاندار البرز خاطرشان کرد: در حال حاضر کشور را با ۲۹۰ نفر نماینده اداره می کنیم در حالی که تنها همین تعداد نیستند دولت با همه امکانات در خدمت مجلس است و کمیسیون های مختلف نیز به شبکه های مطالعاتی و تحقیقاتی و پژوهشی متصل است و در همین راستا برای چابکی شورا و سهولت در تصمیم گیری، کاهش اعضا می تواند مفید باشد.

حضور هیئت‌های تجاری خارجی در البرز پس از برجام

طهایی با اشاره به آثار برجام در بخش اقتصادی استان، تصریح کرد: در حال حاضر در حوزه سرمایه گذاری خارجی شاهد ورود هیئت های تجاری به استان هستیم این در حالی است که در گذشته سرمایه گذاری خارجی مورد بی توجهی قرار گرفته بود.

استاندار البرز به احداث کارخانه توسط سرمایه گذاران خارجی در استان اشاره کرد و گفت: به زودی شاهد احداث کارخانه هایی با سرمایه گذاران خارجی در استان خواهیم بود.

طهائی به اختلافات شورای شهر و شهرداری شهرستان نظرآباد اشاره کرد و با طرح این سوال که پس از گذشت سه سال از عمر شورای شهر و شهرداری چه اقدامی برای شهروندان انجام شده است، گفت: درصدد هستیم اختلافات شورا و شهرداری نظرآباد در شورای حل اختلاف استان پیگیری و تصمیمات لازم در خصوص افرادی که مانع اجرای کار هستند، اتخاذ شود.

استاندار البرز در پایان با تاکید بر اینکه به افراد بومی و محلی شهرستان نظرآباد برای حل این مشکل زمانی اختصاص داده شده است، گفت: این زمان تا پایان هفته جاری به اتمام می رسد در صورت به نتیجه نرسیدن این مشکل در شورای حل اختلاف استان پیگیری می شود.

نظر شما