شناسهٔ خبر: 12544564 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

در دیدار مسئولان ایرانی و کره‌ای امضا شد

دو یادداشت تفاهم وزیر علوم با وزارت علوم و آموزش کره‌جنوبی

دو یادداشت تفاهم همکاری میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت امور خارجه جمهوری کره جنوبی در زمینه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین آموزش عالی به امضا رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دو یادداشت‌های تفاهم همکاری در زمینه‌ "علوم، تحقیقات و فناوری" و "آموزش عالی" بین محمد فرهادی وزیر علوم، و "یون بیونک سه " وزیر امور خارجه جمهوری کره به امضا رسید.

مراسم امضای این دو یادداشت تفاهم در حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی و "پارک گئون هی" رؤسای جمهور ایران و کره جنوبی و مقامات عالی رتبه دو کشور برگزار شد.

برگزاری سمینارها و کارگاه‌های علمی و فناوری مشترک، هدایت پروژه‌های تحقیقاتی مشترک در زمینه‌های مرتبط، تبادل نیروی انسانی در جریان برنامه‌های آموزشی، ایجاد ارتباط مستقیم میان موسسات تحقیقاتی، آموزشی و پارک‌های علم و فناوری و تبادل دانش و تجربیات از جمله موارد توافق شده در یادداشت تفاهم همکاری در زمینه‌های علوم، تحقیقات و فناوری بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران و وزارت علوم، ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری کره است.

دومین یادداشت تفاهم همکاری بین وزارت علوم و وزارت آموزش جمهوری کره در زمینه آموزش عالی، ایجاد انگیزه در افزایش همکاری‌ها در تبادل اطلاعات، سیستم‌های آموزشی و برنامه‌ها، افزایش حضور و مشارکت در برگزاری کنفرانس‌ها، سمپوزیوم‌ها و کارگاه‌های مستقل و مشترک، افزایش تبادل کتاب و نشریات در زمینه‌های آموزشی، تبادل استادان، متخصصان، کارکنان و اعضای هیئت علمی بین دو کشور را شامل می‌شود.

نظر شما