شناسهٔ خبر: 12093493 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون وزیر ارتباطات مطرح کرد؛

سرمایه گذاری ۱۱۰۰ میلیاردی بخش ارتباطات برای تحقق اقتصاد مقاومتی

معاون برنامه ریزی وزیر ارتباطات از سرمایه گذاری بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد تومان در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، برات قنبری امروز ۳ شنبه در همایش ICT و تحقق اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه از پیش بینی های سرمایه گذاری در برنامه پنجم توسعه عقب افتادیم، اظهار کرد: شروع این برنامه در دولت قبل بود که عزمی برای سرمایه گذاری نداشت و لذا از مجموع ۲۲ هزار میلیارد تومان نهایتا ۱۷ هزار میلیاردتومان توانستیم سرمایه گذاری کنیم که سهم دولت ۴۷۰۰ میلیارد و غیر دولتی ۱۲۰۰۰ میلیارد تومان است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات گفت: با این حال سعی کردیم تا در این برنامه، مباحث زیرساختی را به صورت ۱۰۰ درصدی محقق کنیم.

وی درباره عملکرد وزارت ارتباطات در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی ابراز کرد: ایجاد شبکه توانا بر مبنای تولیدات داخلی، سیگنال رسانی زمینی صداوسیما با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی، سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی در زمینه فناوری های فضایی، سرمایه گذاری های ۲۰۰ میلیاردی برای توسعه فناوری، ۱۱۰ میلیاردی برای زیرساخت های اقتصاد دانش بنیان و ۲۰۰ میلیارد جهت سرویس های راهبری IT داشتیم که در راستای این سیاستها انجام شده است.

قنبری درباره درآمدهای مستقیم واریزی این وزارتخانه به خزانه دولت نیز گفت: پیش بینی می شود در سال جاری ۴۰۰۰ میلیارد تومان درآمد این بخش باشد و وصولی دولت از شرکت های دولتی و خصوصی نیز پیش بینی می شود برای امسال مبلغ ۵۶۰۰ میلیارد تومان باشد. این ارقام به ترتیب سال گذشته ۳۸۵۰ و ۴۸۹۰ میلیارد تومان بود.

معاون برنامه ریزی وزارت ارتباطات پیش بینی کرد که گسترش بازار ICT در سال جاری حدود ۳۹۲۸۲ میلیارد تومان باشد و گفت: پیش بینی می شود تولید ثروت امسال به ۲۱۹۹۸ میلیارد تومان برسد.

قنبری با بیان اینکه حدود ۱۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در برنامه ششم توسعه پیش بینی کرده ایم، گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان توسط دولت، ۴۰ هزار میلیارد تومان توسط اپراتورها و ۵۰ هزار میلیارد تومان دیگر توسط دیگر بخش های حوزه ارتباطات اتفاق می افتد.

نظر شما