شناسهٔ خبر: 1207804 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

واکنش رئیس جمهور برزیل به افشای فساد مالی اعضای کابینه خود

رئیس جمهور برزیل با توجه به اتهامات صورت گرفته به اعضای کابینه خود به فساد مالی اعلام کرد که کارگزاران دولت وی مرتکب چنین اقداماتی نشده و هیچگونه اتهامی به آن‌ها وارد نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «دیلما روسف» رئیس جمهور فعلی برزیل و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور گفت: با توجه به شکایات منتشر شده در مطبوعات این کشور پیرامون اتهام  فساد مالی به سیاستمداران دولت وی در شرکت نفت دولتی پتروبراس، این کارگزاران دولتی مرتکب چنین اتهاماتی نشده‌اند.

روسف طی یک نشست مطبوعاتی پس از دیدار با جوانان در کاخ ریاست جمهوری «آلورادا» تاکید کرد: من معتقدم که این گونه افشاگری‌ها و اتهامات در برابر دولت سازنده نمی‌باشد، چرا که این اقدامات از دولتمردان برزیلی سرنزده و اتهامی به آنان وارد نیست.

طی روزهای گذشته رسانه‌های برزیلی جزئیاتی درباره یک بازجویی توسط پلیس این کشور با «پائولو روبرتو کاستا» مدیر سابق شرکت نفت دولتی پتروبراس که اکنون در زندان به سر می‌برد، پیرامون افشای فساد مالی سیاستمداران دولتی به دریافت رشوه در قراردادهای این شرکت نفتی منتشر کردند.

انتشار این اتهامات به کارگزاران دولت برزیل منجر شد که رئیس جمهور این کشور تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کند؛ وی متعهد شد تا اقدامات و تدابیر مناسبی جهت دستیابی به اطلاعات رسمی در این مورد انجام داده که در حال حاضر دادگاه فدرال در حال تحقیقات و بررسی مشابه آن می‌باشد.

با توجه به مطب منتشر شده در مجله «وخا» در برزیل، مدیر سابق پالایشگاه شرکت ملی پتروبراس، «ادیسون لوبائو» وزیر معادن و انرژی،«رنان کال ایروس» رئیس مجلس سنا،«انریکه ادواردو آلوز» رئیس مجلس نمایندگان و ده‌ها نفر از نمایندگان پارلمانی دولت برزیل را متهم به انجام فساد مالی در این شرکت کرده است.

بر اساس گزارش روزنامه «فولها د سائوپائولو» چندین شرکای شرکت پتروبراس 3 درصد از ارزش هر قرارداد در این شرکت را به عنوان رشوه به یک صندوق پرداخت می‌کردند که این صندوق این مبالغ را بین احزاب سیاسی و سیاستمداران دولت برزیل توزیع می‌کرد.

«گیلبرتو کاروالهو» رئیس دفتر ریاست جمهوری برزیل، به نوبه خود این رویداد را شایعاتی توصیف کرد و گفت: مخالفان دولت «روسف» در تلاش‌اند از انتشار این خبر به نفع خود بهره جویند و مسیر مبارزات انتخاباتی نا‌امیدانه خود را تغییر دهند.

این افشاگری زمانی صورت گرفته که شرکت نفتی دولتی پتروبراس برزیل در یک وضعیت وخیم به سر می‌برد و طی 5 سال اخیر نیمی از ارزش سهام خود را در بورس از دست داده است.

به گزارش فارس، این روزها افشاگری‌های متعدد در خصوص فساد مالی از سوی مدیر سابق شرکت پتروبراس، یکی از بزرگترین شرکت‌های نفتی دولتی برزیل موضوع داغ بسیاری از رسانه‌های این کشور شده است. افشاگری‌هایی که سیاستمداران برزیلی را نیز درگیر خود کرده است.

در 5 ماه اکتبر 2014 (13 مهر) انتخابات ریاست جمهوری برزیل برگزار خواهد شد.«دیلما روسف» یکی از نامزدهای محبوب این انتخابات می باشد.

بر طبق نظرسنجی‌های انتخاباتی صورت گرفته در این کشور، «دیلما روسف» رتبه نخست را در این انتخابات داشته و در صدر لیست نامزدهای محبوب قرار دارد و پس از وی «مارینا سیلوا» نامزد حزب سوسیالیست برزیل جایگاه دوم و «آئسیو نوس» نامزد حزب سوسیال دموکرات جایگاه سوم را دارا می باشند.

انتهای پیام/

نظر شما