شناسهٔ خبر: 1183796 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آرمان امروز | لینک خبر

برد استقلال در شب توقف پرسپولیس

صاحب‌خبر -

آرمان- در اولین روز از هفته بیست و ششم لیگ برتر دو دیدار برگزار شد که در مهمترین مسابقه پرسپولیس و ذوب آهن به تساوی بدون گل رسیدند اما استقلال از سد ماشین سازی تبریز گذشت.

‌ تساوی پرسپولیس و ذوب آهن

ذوب آهن برای کسب سه امتیاز در مقابل پرسپولیس در شرایطی بازی را آغاز کرد که شاگردان منصوریان در یک ربع ابتدایی بازی تیم برتر میدان بودند و با استفاده از ارسال‌های بلند در یکی دو مورد دروازه پرسپولیس را با تهدیدی جدی روبرو کردند. اما در ادامه پرسپولیس کمی جلو کشید و با استفاده از سرعت مهدی ترابی و سانترهای مهدی ترابی بازی را به سمت تعادل کشاند. اما در این دقایق بازی کیفیت لازم را نداشت و تماشاگران رقابتی در حد دو تیم مدعی و با کیفیت فوتبال ایران ندیدند. در دقایق پایانی هم چند حمله نصف و نیمه از جانب دو تیم یخ بازی را آب نکرد تا کار در نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد. با شروع نیمه دوم باز هم دو تیم با سرعت بخشیدن به روند حرکتی خودشان به دنبال رسیدن به گل بودند که در این بین ذوب آهن به مانند نیمه اول باز هم نمایش بهتری نسبت به حریف خودش داشت و در این دقایق ضربه سر اوسواگونا خطرناک ترین موقعیت ذوب آهن در این دقایق را رقم زد. بازی تا دقیقه ۷۵ بدون آنکه موقعیت خاصی ایجاد شود دنبال شد ولی در یک ربع پایانی باز هم روند بازی عوض شد و اینبار پرسپولیس بود که به قصد زدن گل برتری فشار بیشتری بر روی دروازه ذوب آهن آورد، ولی در دقایق پایانی هم اتفاق خاصی نیفتاد در در پایان دو تیم امتیازات این بازی را تقسیم کنند.

‌ بدترین عملکرد فصل در نیمه اول

برانکو ایوانکوویچ بعد از تساوی بدون گل تیم‌های ذوب‌آهن و پرسپولیس در هفته بیست‌و‌ششم لیگ برتر, اظهار داشت: اول از همه عذرخواهی می‌کنم که در نشست خبری پیش از بازی شرکت نکردم. تشکر می‌کنم از میزبان به خاطر زمین خیلی خوبی که داشت، بهتر بگویم همه چیز عالی بود، از شرایط بازی گرفته تا زمین مسابقه و استادیومی که از هواداران پر شده بود. تشکر می‌کنم از هواداران‌مان که با تعداد زیاد به استادیوم آمده بودند. وی در ادامه افزود: متأسفانه در نیمه اول آن‌طور که باید نبودیم و مثل قهرمان کشور عمل نکردیم. به جرأت می‌گویم نیمه اول بدترین نیمه ما در این فصل بود. در نیمه دوم عملکرد بهتری داشتیم و موقعیت‌های خوبی خلق کردیم. وی در مورد اینکه با این نتایج شاید قهرمانی پرسپولیس به تعویق بیفتد،‌ گفت: بله، طبیعی است. ما انتظار نداریم قبل از آخرین بازی قهرمانی‌مان را مشخص کنیم. در بدترین وضعیت اگر تراکتورسازی بازی مقابل پیکان را ببرد، ما باز هم سه امتیاز بالاتر خواهیم بود. طبیعی است با سپاهان بازی سختی داریم، بعد از آن با تراکتورسازی بازی سختی خواهیم داشت و همچنین بازی سختی با ماشین‌سازی داریم، اما طبیعی است اگر می‌خواهیم قهرمان شویم باید این بازی‌ها را ببریم. همان‌طور که گفتم در نیمه اول خیلی بد بودیم. اگر در نیمه اول هم مثل نیمه دوم بازی می‌کردیم، احتمالاً بازی را می‌بردیم.

‌ کت و شلوار آبی

علیرضا منصوریان بعد از این دیدار اظهار داشت: بازی فوق‌العاده خوبی بود و جاندار و پایاپای. طبیعی بود که رقیب ما برای حفظ صدر جدول می‌جنگید و ما هم دنبال این بودیم که جایگاه‌مان را در جدول بهتر کنیم. آرامش بهتری داشتیم و در نیمه اول کاملاً مالک بازی بودیم و چند موقعیت خوب داشتیم. در نیمه دوم هم بازی پایاپای بود و اگر ضربه سر اوساگونا گل می‌شد، جریان بازی تغییر می‌کرد. اعتقاد دارم که در نیمه اول می‌توانستیم کار را تمام کنیم. سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در پاسخ به سؤالی که آیا از نتیجه بازی راضی است، عنوان کرد: از نتیجه راضی نیستیم، چرا که جزو معدود دفعاتی بود که پرسپولیس را می‌شد، برد و آنها در نیمه اول خوب نبودند. سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن درباره کت و شلوار آبی‌رنگش که امروز پوشیده بود، تصریح کرد: من کاری را تصادفی انجام نمی‌دهم، اما کلاً به لباس علاقه زیادی دارم و این کت و شلوار را هم از قبل آماده کرده بودم تا برای این بازی بپوشم، باید بگویم که من این کت و شلوارم را دوست دارم و آن را کم می‌پوشم.

‌ برد استقلال

در دومین دیدار روز گذشته تیم های استقلال و ماشین سازی در ورزشگاه آزادی به میدان رفتند. آبی‌پوشان با تک گل دقیقه ۷۶ مهدی قائدی موفق به کسب سه امتیاز این دیدار حساس شدنددر دقیقه 1+90 این بازی نیز امید نورافکن با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد تا استقلال بازی را 10 نفره به پایان برساند. شاگردان وینفرد شفر با این پیروزی۵۰ امتیازی شدند و فاصله خود با تیم پرسپولیس را به پنج امتیاز کاهش دادند. ماشین‌سازی تبریز هم با ۲۷ امتیاز در همان رتبه دهم باقی ماند.

‌ سایر دیدارها

برنامه سایر دیدارهای هفته بیست و ششم لیگ برتر به شرح زیر است:

‌ پنجشنبه - 29 فروردین 98

سایپای تهران - سپاهان اصفهان، ساعت 19، ورزشگاه شهدای شهرقدس

نفت مسجدسلیمان - استقلال خوزستان، ساعت 19:15، ورزشگاه شهیدبهنام محمدی مسجدسلیمان

‌ جمعه - 30 فروردین 98

تراکتورسازی تبریز - پیکان تهران، ساعت 17 ، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

پارس جنوبی جم - سپیدرود رشت، ساعت 19، ورزشگاه تختی جم

نساجی مازندران - پدیده مشهد، ساعت 16، ورزشگاه شهیدوطنی قائمشهر

فولاد خوزستان - صنعت نفت آبادان، ساعت 17:30، ورزشگاه اختصاصی فولاد اهواز

نظر شما