شناسهٔ خبر: 11723356 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

افزایش سفرهای نوروزی/ جاده ها زمستانی شد

این روزها خیلی ها برای رفتن به سفری خوش و خاطره انگیز بار و بندیل می بندند و راهی جاده می شوند؛ شهرهای شمالی ، جنوبی و مرکزی کشور پذیرای مسافران نوروزی هستند و مردم با خودروهای شخصی خود راهی سفرند.

صاحب‌خبر -


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بار سنگین ترافیک ورودی شهرها از جمله تهران حکایت از پر رنگ شدن سفرهای نوروی دارد طوری که پلیس هم از افزایش 70 درصدی ثبت تعداد ترددها در مقایسه با روزهای گذشته خبر می دهد.
جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما گفت: بار سنگین تردد خودروها از خروجی های تهران از دیروز آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.
سرهنگ عابدی پیش بینی کرد: تعداد سفرها تا ساعات آینده روندی رو به افزایش داشته باشد.
اما وقتی پای سفر و مسافرت به میان می آید آن هم با خودروی شخصی ، توجه به نکات ایمنی برای سفری امن و آرام بسیار ضروری به نظر می رسد.
مردم از بستن کمربند ایمنی ، رعایت سرعت مطمئنه، نداشتن سبقت غیرمجاز تا انحراف به چپ و صحبت نکردن با تلفن همراه هنگام رانندگی سخن گفتند.
برخی هم از مجهز بودن خودرو به زنجیر چرخ ، رفع نقص فنی و باک پر بنزین برای سفری ایمن و سلامت در جاده های برف گیر گفتند.
امروز نقش همیاران پلیس و همسران رانندگان برای نظارت بر یک رانندگی قانونمند و ایمن پر رنگ بود.
هواشناسی هم از بارش برف در جاده های شمال غربی واقع در استان های آذربایجان غربی و شرقی و باران در محورهای شمالی کشور واقع در استان های گیلان و مازندران خبر داد.
همچنین بر اساس گزارش مرکز مدیریت راه های کشور محور شریانی کندوان در حوزه استان های البرز و مازندران به علت بارش برف سنگین مسدود شده است.
در حالی که در برخی جاده های شمال  و شمال غرب به ویژه در بیشتر معابر کوهستانی شاهد بارش برف و باران هستیم اما سامانه های ثبت تردد در ورودی شهرهای کشور از افزایش لحظه به لحظه سفرهای نوروزی حکایت دارد.
رعایت نکات ایمنی، باک پر بنزین و مجهز شدن به زنجیر چرخ از مهمترین مواردی است که در چنین شرایطی باید به آن توجه ویژه کرد.

اوضاع جاده ها، بعداز ظهر پنجشنبه

در استان های آذربایجان غربی، زنجان و کردستان(اکثر محورها)، خراسان رضوی (محورهای چناران_مشهد و قوچان_چناران)، مازندران (ارتفاعات هراز، کرج_چالوس و فیروزکوه)، مرکزی (محور اراک_بروجرد)، قزوین (محورهای قزوین_رشت و قزوین_همدان) و کرمانشاه (محور جوانرود) بارش برف گزارش شده است.

در استان های خراسان رضوی، قزوین و کرمانشاه بارش باران اعلام شده است.  
 
همچنین در محورهای فیروزکوه (از سوادکوه تا شیرگاه)، قزوین_رشت (محدوده های منجیل و رودبار)، آزادراه تهران_قم و جاده قم_سلفچگان و باند شمالی آزادراه تهران – کرج (محدوده شهرک خاتم تا پل فردیس) و باند شمالی آزادراه کرج – قزوین (محدوده پل فردیس تا پل حصارک) نیمه سنگین گزارش شده است.

تردد وسایل نقلیه در محور قزوین همدان ( گردنه آوج ) به علت بارش شدید برف به کندی انجام می شود.

 

مسافران مشهد منتظر برف باشند

سازمان هواشناسی اعلام کرد افرادی که قصد سفر به مشهد مقدس و قسمت های شمال شرق کشور را دارند، باید آماده رویارویی با برف و باران باشند.

 

کرج - مرزن آباد یکطرفه می شود

 

بر اساس اعلام پلیس راهور، مسیر کرج - مرزن آباد از ساعت 18 امروز یکطرفه می شود.

 

وضعیت هوا تا 3 فروردین:

 

تا روز شنبه برای سایر مناطق کشور آسمان نسبتاً صاف تا قسمتی ابری پیش بینی می شود، اما  با توجه به ورود سامانه بارشی از سمت شمال غرب کشور در روز شنبه، پیش بینی می شود که برای روز اول فروردین در نواحی غربی و شمالی کشور بارش ها به صورت باران و برف ادامه دار خواهد بود.
این بارش ها برای مناطق شمالی تر به صورت برف و برای مناطق جنوبی تر همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

برای استان های آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل و همچنین دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های تهران، البرز، قزوین، زنجان و سواحل دریای خزر نیز بارش ها ادامه دار خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه این بارشها برای سواحل دریای خزر نیز پیش بینی می شود، گفت: این شرایط برای نیمه شمالی کشور در روز دوشنبه نیز پیش بینی می شود بنابراین تا روز سوم عید این بارش ها به صورت باران و برف ادامه خواهد داشت.

نظر شما