شناسهٔ خبر: 11706422 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

امام جمعه موقت اصفهان:

بیانات رهبری استراتژی حوزه های علمیه است

حوزه/ امام جمعه موقت اصفهان گفت: حوزه های علمیه می بایست اصالت انقلاب خود را حفظ کنند چرا که اسلامی بودن نظام در گرو این امر مهم است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمد تقی رهبر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اشاره  بر منویات روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم،اظهار داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری، استراتژِی حوزه های علمیه را تبیین و توضیح می دهد؛ طلاب حوزه علمیه باید فعالیتی  فراتر از دروس حوزی داشته باشند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: این انقلاب از حوزه شکل گرفت و اولین جایی که  بحث انقلاب شروع شد با سخنان امام خمینی (ره) در حوزه ها بود.

وی اذعان داشت: حوزه باید همان اصالت انقلابی را داشته باشد و هوشیاری، جهان شناسی و سیاست شناسی جریان های نفوذ را بشناسند ؛  طلاب باید پا جای پای امام(ره) و رهبری بگذارند و از ایشان الگو بگیرند و نگذارند عده ای بگویند دین کجا و سیاست کجا، دین ما و سیاست ما به هم پیوند خورده است.

حجت الاسلام رهبر اظهار داشت: وسوسه گران اولین جایی که می خواهند نفوذ کنند و افکار را خراب کنند حوزه های علمیه است. همانطور که طلاب به درس می پردازند، باید در جریان وقایع ایران وجهان باشند و رسالت انقلابی خود را حفظ کنند تا این انقلاب مصون بماند.

وی با بیان اینکه حفظ ارزش های نظام در گرو خط اصیل انقلاب است، گفت: نامه هایی که امام(ره) در صحیفه نور برای طلاب و یا برای مدیریت حوزه و مدرسین فرستادند خط سیر حوزه ها را به خوبی تبیین کرده و مقام معظم رهبری نیز امروز بر آن تاکید دارند.

313/38

نظر شما