شناسهٔ خبر: 11581707 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ژنرال آمریکایی در مجلس سنا مطرح کرد:

درخواست ازسرگیری آموزش معارضان سوری و اعزام نیروی بیشتر به عراق و سوریه

تهران - ایرنا - ژنرال «لوید آستین» رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد که درخواست ازسرگیری برنامه آموزش معارضان به اصطلاح میانه روی سوری را به کاخ سفید داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری آمریکایی «استارز اند استریپس» ، ژنرال آستین روز سه شنبه در مجلس سنای آمریکا گفت: درخواست مجوزی برای از سرگیری این برنامه را با رویکردی متفاوت داده ام؛ این برنامه آموزشی باید کوتاهتر باشد اما به گمان من می تواند نقش زیادی در توانمندسازی نیروها داشته باشد.
برنامه آمریکا برای آموزش تروریست های به اصطلاح میانه رو در سوریه که با هزینه گزافی انجام و تنها منجر به آموزش چند ده نیرو در سوریه شد ، سال گذشته متوقف شد.
بر اساس این گزارش ، آستین به همراه دو ژنرال ارشد دیگر آمریکا روز سه شنبه در جلسه استماع کمیته خدمات نظامی مجلس سنا این کشور به توصیف وضعیت مبارزه با داعش با توجه به تلاش این گروه برای گسترش دامنه نفوذ آن پرداختند.
رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در این جلسه استماع گفت: در عراق و سوریه برای بازپس گیری مواضع داعش ممکن است نیاز به تعهد نیروی بیشتری از سوی آمریکا وجود داشته باشد.
ژنرال آستین در خصوص وضعیت داعش در عراق و سوریه گفت: داعش دراین دو کشور بطور فزاینده ای مناطق تحت کنترل خود را از دست می دهد و توانایی و روحیه این گروه در عراق و سوریه تنزل یافته است.

* درخواست اعزام نیروهای بیشتر به عراق و سوریه

فرمانده فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در عین حال تاکید کرد که ممکن است وارد کردن منابع بیشتری به مبارزه علیه داعش در عراق و سوریه از سوی آمریکا نیاز باشد.
آستین اعلام کرد که توصیه هایی با جزئیات لازم درباره نیازمندی های نظامی برای مبارزه با داعش (به کاخ سفید) ارائه داده و بطور تلویحی گفت که اعزام نیروهای بیشتری علاوه بر 4 هزار نیرویی که پیش از این اعزام شده اند نیاز است.

* درخواست اقدام بیشتر آمریکا در لیبی

ژنرال «دیوید رودریگز» رئیس «فرماندهی آفریقا» ارتش آمریکا نیز در این جلسه استماع گفت: آمریکا باید برای کُند کردن گسترش گروه داعش در لیبی اقدامات بیشتری انجام دهد.
وی در خصوص اوضاع لیبی گفت: ما به عنوان بخشی از جامعه بین المللی باید کار بیشتری انجام دهیم.
ژنرال رودریگز درباره وضعیت لیبی گفت: لیبی به کانون جدیدی برای جنگجویان داعش تبدیل شده و ناکارآمدی سیاسی و همچنین فقدان نهادهای معتبر از موانع اصلی در راه احیای نظم در این کشور است.
وی در پاسخ به سوال سناتور «لیندزی گراهام» تایید کرد که لیبی هم اکنون یک کشور ورشکسته (failed state) است.
بر اساس این گزارش ، روزنامه «نیویورک تایمز» روز سه شنبه گزارش داد که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) راهکارهای مبسوطی برای وارد کردن ضربات شدید به داعش در لیبی را به کاخ سفید ارائه داده است.
نیویورک تایمز در عین حال نوشت که این طرح فعلا کنار گذاشته شده و دولت آمریکا مسیر دیپلماتیک را برای تشکیل دولت وحدت ملی در لیبی دنبال می کند.
انتظار می رود ژنرال آستین بزودی پس از 40 سال خدمت نظامی بازنشسته شود و ژنرال «جوزف ووتل» رئیس فرماندهی عملیات ویژه آمریکا جانشین او شود.
ژنرال ووتل در جلسه استماع روز سه شنبه مجلس سنا گفت: گروه داعش بزرگترین تهدید کوتاه مدت در منطقه علیه آمریکا است در حالی که ایران چالش بلند مدت است.
وی مدعی شد: باید درک کنیم که ایران در فعالیت های خود و تمرکز خود بر آمریکا ، مبهم نیست.
شبد**1078** 1095

نظر شما