شناسهٔ خبر: 11347596 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیرستاد انتخابات استان قم:

شمارش آرای مردم قم تا بامداد روز شنبه پایان می یابد

قم - ایرنا - دبیر ستاد انتخابات استان قم گفت: شمارش آرای مردم قم در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری تا بامداد روز شنبه هشتم اسفندماه پایان می یابد.

صاحب‌خبر -

مرتضی بابایی جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مستقر در ستاد انتخابات استان قم افزود:پیش بینی کرده ایم که شمارش آرای مردم قم تا حدود ساعت 6 روز شنبه پایان یابد این در حالی است که آمار شمارش رای ها از کلیه شعبه ها در هیات اجرایی انتخابات استان قم تجمیع می شود و پس از جمع بندی به هیات نظارت بر انتخابات ابلاغ می شود.
وی بیان داشت: پس از آن که هیات نظارت بر انتخابات مهر تایید بر صحت و سلامت انتخابات زد نتیجه رای گیری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از سوی هیات نظارت به اطلاع عموم مردم شریف استان قم خواهد رسید.
وی ابراز داشت: پیش بینی می شود زمان برگزاری انتخابات تا ساعت 22 امشب تمدید شود اما به شعبه های اخذ رای ابلاغ کرده ایم که حتی با وجود اعلام پایان زمان رای گیری تا زمانی که شعبه ها مراجعه کننده داشته باشند درب شعبه بسته نشود.
بابایی افزود: بیشترین مراجعه مردم قم برای شرکت در انتخابات از عصر امروز تاکنون صورت گرفته است.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود درصد شرکت مردم در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نسبت به انتخابات دوره گذشته که 67 و نیم درصد بوده است افزایش یابد و شاهد مشارکت بیشتر مردم باشیم.
دبیر ستاد انتخابات استان قم گفت: نتایج شمارش آرای انتخابات در استان قم به صورت مقطعی به مردم اعلام نخواهد شد و تنها شاهد آن خواهیم بود که نتیجه انتخابات به صورت یکجا از سوی هیات نظارت اعلام شود.
انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 612 شعبه اخذ رای شامل 79 شعبه سیار و 533 شعبه ثابت استان قم در حال برگزاری است.
768 هزار و 730 تن از مردم قم واجد شرایط رای دادن در این انتخابات هستند که باید از میان 63 نامزد مجلس شورای اسلامی، سه نامزد اصلح و از میان سه نامزد مجلس خبرگان نیز یک نامزد اصلح را در قم انتخاب کنند.ک/3
7408/ 6133/

نظر شما