شناسهٔ خبر: 11340210 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حماسه حضور و همدلی / رئیس ستاد انتخابات هرمزگان:

نحوه رأی دادن افراد محروم از سواد و دارای نقص عضو مشخص شد

بندرعباس- ایرنا- رئیس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: براساس اطلاعیه شماره 25 وزارت کشور نحوه رأی دادن افراد محروم از سواد و دارای نقض عضو مشخص شد.

صاحب‌خبر -

بهروز اکرمی روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس این اطلاعیه هموطنانی که از نعمت سواد محرومند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رأی خود نیستند ، برای شرکت در انتخابات می توانند به همراه شخصی با سواد ، به شعب اخذ رأی مراجعه و پس از انتخاب نامزد مورد نظر خود ،با کمک وی نام و نام خانوادگی و کد نامزد را در برگ رأی بنویسند و سپس آن را به صندوق رأی بیندازند.
وی تصریح کرد: براساس این اطلاعیه مسئولان شعب ، اعم از اعضاء شعبه، نمایندگان فرماندار، ناظران شورای نگهبان، عوامل انتظامی و نمایندگان نامزدها و بازرسان به هیچ وجه مجاز نیستند برای رأی دهندگان اقدام به نوشتن رأی کنند.
در انتخابات این دوره 39نفر در هرمزگان شامل 21نفر در حوزه انتخابیه بندرعباس ، هشت نفر میناب و10نفر بندرلنگه به رقابت تبلیغاتی پرداخته و یک میلیون و 119 هزار و 93 نفر در استان هرمزگان واجد شرایط رای دادن هستند .
یکهزار و 267 شعبه اخذ رای برای استان هرمزگان پیش بینی شده که از این تعداد 477 شعبه شهری و 790 شعبه روستایی است و همچنین 723 شعبه ثابت و 544 شعبه سیار می باشد.
استان هرمزگان دارای یک کرسی نمایندگی خبرگان رهبری و پنج کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی است که در مجلس سه نفر از حوزه مرکزی (بندرعباس، قشم، حاجی آباد، ابوموسی و بندرخمیر) یک نفر از حوزه شرق استان (میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد) و یک نفر از حوزه غرب (بندرلنگه، بستک و پارسیان) به مجلس شورای اسلامی راه می یابند.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ساعت هشت امروز هفتم اسفند 94 آغاز شد.ک/3
7198/ 6048

نظر شما