شناسهٔ خبر: 11332215 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

«جشن سرنوشت»

انتخابات 7 اسفند، آغاز حماسه‌ای دیگر در همه استان‌های کشور

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان در همه استانهای کشور از دقایقی قبل همزمان با تهران آغاز شد.

صاحب‌خبر -

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان در همه استانهای کشور از دقایقی قبل همزمان با تهران آغاز شد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت کشور چند روز قبل اعلام کرده بود: 120 هزار صندوق‌ و 110 میلیون تعرفه‌ رای به همه استان‌های کشور برای برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز هفتم اسفند اختصاص یافته است.

برای اخذ رای 55 میلیون واجد شرایط دو انتخابات مجلس و خبرگان 120 هزار صندوق تهیه و توزیع شده است، ضمن آن که صندوق‌های اخذ رای با نظارت نمایندگان هیئت نظارت مُهر و موم و تحویل فرمانداری‌ها شدند و صبح 7 اسفند طی تشریفات قانونی در شعب اخذ رای در معرض واجدان شرایط قرار گرفت.

امیری گفته بود: در اجرای دستور رئیس جمهور برای شفاف بودن صندوق‌ها و با هماهنگی شورای نگهبان صندوق‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که محتوی داخل صندوق‌ها مشخص است اما رای نوشته شده در داخل تعرفه‌ها قابل خواندن نیست و اصل مخفی ماندن رای مردم رعایت شده است.

سخنگوی وزارت کشور درباره تعرفه ها نیز گفته بود: با توجه به برگزاری دو انتخابات و وجود 55 میلیون واجد شرایط رای دهی 110 میلیون تعرفه به اضافه 15درصد تعرفه اضافه چاپ شده است. تعرفه‌ها امسال شرایط خاصی دارد و رنگ هر تعرفه به ازای هر استان متفاوت و مشخص است؛ به طوری که هر تعرفه فقط در استان مربوطه قابل استفاده خواهد بود و در استان‌های همجوار قابل استفاده نیست.

انتهای پیام

نظر شما