شناسهٔ خبر: 11332176 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حماسه حضور و همدلی

رای گیری انتخابات مجالس خبرگان و شورای اسلامی در خراسان رضوی آغاز شد

مشهد- ایرنا- پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با کشور صبح روز جمعه در قالب فعالیت سه هزار و 508 شعبه اخذ رای در سطح استان خراسان رضوی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی در این خصوص به خبرنگار گفت: در این چارچوب هفت هزار و 16 صندوق اخذ رای از صبح امروز برای اخر آرا مردم فعال شده اند.
محسن صادقی افزود: دو هزار و 456 شعبه از مجموع سه هزار و 508 شعبه رای گیری در خراسان رضوی شعبه ثابت هستند.
وی تعداد شعب سیار را نیز هزار و 52 مورد اعلام و بیان کرد: به تناسب تقاضا و نیاز، شعبه های سیار به نقاط مختلف به ویژه مناطق دور افتاده و سختگذر ارسال می شود.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: از کل این شعب هزار و 109 مورد مربوط به حوزه انتخابیه مشهد و کلات است که 908 شعبه آن ثابت و 92 شعبه سیار می باشد.
وی افزود: تمامی اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات در سلامت و امنیت کامل انجام شده و مشکلی وجود ندارد.
صادقی ادامه داد: برای انتخابات مجلس شورای اسلامی 12 حوزه اصلی و 71 حوزه فرعی و برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز مشهد به عنوان مرکز حوزه انتخابیه استان به همراه 70 حوزه فرعی امر برگزاری انتخابات را عهده دارند.
وی مجموع نیروهای دست اندرکار برگزاری انتخابات اعم از مجریان، ناظران، بازرسان و نیروهای امنیتی را در خراسان رضوی 60 هزار نفر ذکر کرد که در سطح سه هزار و 508 شعبه اخذ رای انجام وظیفه می کنند.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: از این تعداد 12 هزار نفر فقط تامین امنیت انتخابات، صندوقها و شعب اخذ رای را عهده دارند.
وی افزود: 393 نامزد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای کسب 18 کرسی خراسان رضوی رقابت می کنند.
صادقی ادامه داد: در مجلس خبرگان رهبری نیز مردم خراسان رضوی شش نماینده دارند که امروز رقابت میان 10 نامزد حاضر در این عرصه است.
وی در ادامه از مردم استان خواست به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در ساعات پایانی اخذ رای، اوایل صبح آرا خود را به صندوق ها بیاندازند.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی همراه داشتن شناسنامه را برای رای دهندگان ضروری اعلام و بیان کرد: شعب اخذ رای از ساعت هشت صبح آماده اخذ آرا مردم هستند و بر اساس مفاد ماده 10 قانون انتخابات در هر مرحله انتخابات هر شخص واجد شرایط می تواند با ارائه شناسنامه و اعلام شماره ملی رای دهد.
وی گفت: افراد بیسواد نیز یک نفر از آشنایان و افراد معتمد خود را برای نوشتن رای به همراه داشته باشند.
صادقی افزود: از مجموع جمعیت شش میلیون و 200 هزار نفری خراسان رضوی چهار میلیون و 420 هزار نفر واجد شرایط اخذ رای هستند.
وی گفت: از این تعداد 268 هزار و 205 نفر نیز رای اولی محسوب می شوند.
1906/1858

نظر شما