شناسهٔ خبر: 11332111 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شهرکرد-ایرنا- انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از صبح روز جمعه هفتم اسفندماه در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،این انتخابات به صورت همزمان در 9 شهرستان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.
رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری تعداد واجدان شرایط شرکت در انتخابات در این استان را 664 هزار و 29 نفر اعلام کرد.
خدابخش مرادی، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از تعداد 49 هزار و 973 نفر در استان رای اولی هستند.
وی،از استقرار 710 شعبه اخذ رای در استان برای برگزاری دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: از این تعداد شعبه اخذ رای، 503 شعبه ثابت و 207 شعبه سیار است.
مرادی تصریح کرد:افزون بر 11 هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی و پشتیبانی در برگزاری انتخابات در استان مشارکت می کنند.
رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت انتخابات در کشور، گفت: انتخابات مظهر اقتدار، انسجام، وحدت، مشارکت و عقلانیت جامعه و نماد مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی است.
مرادی با تشریح تاثیرات داخلی و خارجی حضور حداکثری مردم در انتخابات، خاطرنشان کرد: در شرایط موجود حضور مردم در پای صندوق های رای در بعد داخلی منجر به تقویت انسجام، اقتدار و وحدت ملی و تحکیم پایه های نظام جمهوری اسلامی ایران شده و به تقویت گفتمان دولت تدبیر و امید در عرصه بین المللی می انجامد.
به گزارش ایرنا، چهارمحال وبختیاری دارای چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.
برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان چهارمحال و بختیاری 146 نامزد ثبت نام کرده بودند که از این تعداد 47 نامزد در گردونه رقابت حاضر هستند.
همچنین در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز از 16 نامزد ثبت نامی سه داوطلب در عرصه رقابت حضور دارند.
پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند امسال برگزار می شود.
2097

نظر شما