شناسهٔ خبر: 11327123 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

افزایش ۲۲ درصدی تعداد شعب/شرایط لازم برای برگزاری انتخابات در هرمزگان فراهم است

خبرگزاری شبستان: رییس ستاد انتخابات استان هرمزگان با بیان اینکه شرایط لازم برای برگزاری انتخابات در استان فراهم است، گفت: تعداد شعب اخذ رای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نسبت به مجلس نهم در این استان ۲۲ درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، بهروز اکرمی در نشست خبری تصریح کرد: افزایش شعب اخذ رای به منظور ایجاد زمینه برای آرامش و راحتی هرچه بیشتر رای دهندگان و جلوگیری از تشکیل صف های طولانی صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به فعالیت 10 ماهه ستاد انتخابات هرمزگان در قالب کمیته های هفت گانه، افزود: سه فروند بالگرد برای حوزه های سه گانه مرکزی، شرق و غرب استان هرمزگان و تعدادی شناور نیز برای جزایر پیش بینی شده است.

 

اکرمی در ادامه به آخرین وضعیت آمار و اطلاعات مربوط به انتخابات هفتم اسفند در استان اشاره و عنوان کرد: مردم همیشه در صحنه هرمزگان فردا هفتم اسفند از بین 39 نامزد، پنج نفر را برای نمایندگی مجلس دهم انتخاب خواهند کرد.

 

وی با بیان اینکه 21 نفر در حوزه انتخابیه مرکزی (بندرعباس، خمیر، حاجی آباد، قشم و ابوموسی)، هشت نفر در حوزه شرق(میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد) و 10 نفر نیز در حوزه غرب(بندرلنگه، پارسیان و بستک) نامزد مجلس دهم هستند، افزود: در حوزه مرکزی 2 نفر خانم و مابقی آقا می باشند.

 

رییس ستاد انتخابات هرمزگان با ذکر این نکته که یکهزار 267 شعبه اخذ رای در استان پیش بینی شده که 729 شعبه ثابت و 538 شعبه نیز سیار است، اظهار داشت: از این تعداد، 483 شعبه شهری و 784 شعبه روستایی است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آمار واجدین شرایط رای دادن در هرمزگان اشاره کرد و گفت: یک میلیون و 119 هزار و 93 نفر در استان واجد شرایط رای دادن می باشند که 74 هزار و 710 نفر از این تعداد رای اولی هستند.

 

اکرمی، شمار دست اندرکاران امر برگزاری انتخابات در استان را قریب به 23 هزار نفر برشمرد و افزود: هفت هزار و 656 نفر از برگزار کنندگان انتخابات در قالب 74 هزار و 700 نفر ساعت آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

 

وی در ادامه تعداد کاندیداهای مجلس خبرگان در هرمزگان را 2 نفر اعلام و بیان کرد: انتخابات فردا راس ساعت هشت صبح آغاز و تا ساعت 18 به مدت 10 ساعت برگزار می شود و طبق روال معمول احتمال تمدید آن نیز وجود دارد.

 

رییس ستاد انتخابات در خاتمه توصیه کرد: همه کسانی که شرایط رای دادن را دارند در ساعات اولیه در پای صندوق های رای حاضر شوند و رای خود را در صندوق ها بیندازند تا در نوبت عصر با ازدحام جمعیت روبرو نشویم.

 

وی با اشاره به اینکه در هر شعبه بین 15 تا 20 نفر نیرو شامل اعضای شغب، ناظرین، بازرسین، نماینده فرماندار و یا بخشدار و نیروهای انتظامی مسقر می شود، گفت: با اتمام فرایند رای گیری، کار شمارش آراء آغاز و در اسرع وقت نتایج اعلام خواهد شد.

 

استان هرمزگان دارای پنج کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است که سه نفر از حوزه مرکزی ( بندرعباس، قشم ، حاجی آباد، ابوموسی و بندرخمیر) یک نفر از حوزه شرق استان (میناب ، رودان ، جاسک ، سیریک و بشاگرد ) و یک نفر نیز از حوزه غرب (بندرلنگه، بستک و پارسیان) هستند.

 

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند 94 برگزار می شود.

 

 

 

نظر شما