شناسهٔ خبر: 11309964 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استان مرکزی آماده برگزاری انتخاباتی پرشور

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی با اشاره به تهیه کلیه اقلام مورد نیاز برای برگزاری انتخابات در استان و توزیع آنها گفت: استان مرکزی برای برگزاری انتخاباتی پرشور در هفتم اسفندماه آماده است.

صاحب‌خبر -

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی با اشاره به تهیه کلیه اقلام مورد نیاز برای برگزاری انتخابات در استان و توزیع آنها گفت: استان مرکزی برای برگزاری انتخاباتی پرشور در هفتم اسفندماه آماده است.

شکرالله حسن‌بیگی درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی – درخصوص آمادگی انتخاباتی در استان گفت: خوشبختانه کلیه موارد لازم و الزامات آماده و توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه کلیه اقلام، تعرفه‌ها، صندوق‌های رای، مهر و دیگر اقلام تهیه و در مراکز شهرستان‌ها و حوزه‌های انتخابیه توزیع شده است، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حال حاضر هیچ‌گونه کاستی وجود ندارد، کارها در موعد مقرر انجام گرفته است و احتیاجات زیر نظر هیات نظارت توزیع شده و روز رای نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

حسن‌بیگی اضافه کرد: کاربرها و دستگاه‌های الکترونیکی نیز آماده شده و آموزش‌های لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی نیز ارائه شده است و در این بعد نیز کم و کاستی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در کل استان مرکزی 161 نامزد خود را برای انتخابات آماده می‌کنند که از این تعداد 152 نفر مرد و 9 نفر زن هستند، عنوان کرد: از این تعداد 44 نفر در حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان، 34 نامزد در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان، در ساوه و زرندیه 25 نفر، در شازند 21 نامزد، 19 نفر در محلات و دلیجان و 18 نفر در حوزه انتخابیه خمین خود را کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات در خصوص تعداد شعب اخذ رای در استان تصریح کرد: در کل 983 شعبه اخذ رای در استان تعیین شده است که از این تعداد 533 شعبه در مناطق شهری و 450 شعبه در روستاها اقدام به جمع‌آوری آرای مردم در دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری می‌کند.

وی افزود: از مجموع صندوق‌های اخذ رای 658 شعبه به صورت ثابت و 325 شعبه نیز به صورت سیار آراء مردم را جمع‌آوری می‌کند.

حسن‌بیگی تعداد فعالان عرصه انتخابات در استان مرکزی در قالب هیات‌های اجرایی، نظارتی، امنیتی، پشتیبانی و ... را 15 هزار نفر عنوان کرد.

نظر شما