شناسهٔ خبر: 11305932 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی خبر داد

رقابت 160 نامزد انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: 160 نامزد انتخاباتی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان در حال رقابت هستند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، شکرالله حسن‌بیگی ظهر امروز در نشست هیئت بازرسی انتخابات استان اظهار داشت: با انصراف 44 نفر از نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان در حال حاضر 160 نامزد در عرصه انتخابات باقی مانده و به فعالیت تبلیغاتی مشغول هستند.

وی تصریح کرد: هفتم اسفند ماه روز مهم و سرنوشت‌سازی برای کشور است که امیدواریم با مشارکت حداکثری مردم شاهد انتخاباتی پرشور و سالم باشیم.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی بر لزوم نظارت دقیق عوامل اجرایی انتخابات بر برگزاری انتخاباتی سالم تاکید و اظهار کرد: بر اساس ماده 25 قانون انتخابات عوامل بازرسی تکلیف سنگینی بر عهده دارند و باید از ابتدا تا انتهای فرآیند انتخابات بر عملکرد و روند امور با دقت و درایت نظارت کنند تا خدای نکرده مشکلی در انتخابات پیش نیاید.

حسن‌بیگی با بیان اینکه بازرسان به دنبال مچ‌گیری نبوده و تنها هدف از بازرسی برگزاری انتخابات سالم و باشکوه است، ادامه داد: بازرسان یاریگر تسهیل امور و مشاور نماینده‌های فرمانداران در امر انتخابات محسوب می‌شوند.

وی هیئت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی و مردم را از ارکان مهم انتخابات برشمرد و ادامه داد: مردم اصلی‌ترین نقش را در برگزاری انتخاباتی با شکوه دارند و با حضور گسترده خود در انتخابات موجب خلق حماسه می‌شوند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: در هر شعبه انتخاباتی پنج تا هفت عامل اجرایی فعالیت دارند و در شهرستان اراک به عنوان مرکز استان، هیئت نظارت پنج نفره و در شهرستان‌ها هیئت نظارت سه نفره روند انتخابات را رصد می‌کنند.

حسن‌بیگی با اشاره به حضور 160 نامزد انتخابات در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان بیان کرد: از این تعداد 44 نفر در حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب، 33 نفر در حوزه تفرش، آشتیان و فراهان، 18 نفر در خمین، 25 نفر در ساوه و زرندیه، 21 نفر در شازند و 19 نفر در محلات و دلیجان هستند.

به گفته وی از مجموع 160 نامزد همچنین 9 نفر زن و بقیه مرد هستند.

انتهای پیام/87005/ط30/پ3003

برچسب‌ها:

نظر شما