شناسهٔ خبر: 11261442 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

رمز موفقیت منتقدان دولت درانتخابات مجلس

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان، مهدی مهدیان در خط امید نوشت: از بعد پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون انتخابات زیادی با همکاری مشترک شورای نگهبان و دولت منتخب مردم در ادوار مختلف برگزار شده است که با جرات می توان مدعی شد که تک تک این انتخابات با سلامت حداکثری در برگزاری منجر به مشارکت قابل توجه مردم شد.

اگر چه نتایج این انتخابات در ادوار مختلف، برای احزاب و گروه های مختلف، متفاوت بود اما در نهایت موجب سرافرازی نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمنان قسم خورده اش شد.
انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری که قرار است در روز 7اسفند سال جاری برگزار شود، با توجه به هجمه های داخلی و خارجی که بر نظام وارد شده است، رنگ و بوی متفاوتی به خود گرفته است.

حساسیت انتخابات مختلف در ایران در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی به اوج خود رسیده است، ثبت نام فله ای افراد تابلودار که درمیان آنها حتی قاتل و دزد و قاچاقچی هم یافت می شد از یک سو و از سویی دیگر فشار و هجمه سنگین رسانه های خارجی از جمله بی بی سی به منظور راهیابی افراد همسو با خودشان به بهارستان و حتی مجلس خبرگان را می توان از جمله مواردی قلمداد کرد که اوج حساسیت این انتخابات را نشان می دهد.

با همه این اوصاف این هجمه های متفاوت پایانی نخواهد داشت و قطعا مبارزه و بصیرت مردم همیشه در صحنه ایران هم تمام شدنی نخواهد بود اما آیا تنها شرکت در انتخابات و رای دادن می تواند به منظور مبارزه با این هجمه ها و ناجوانمردی ها کافی باشد؟

پاسخ حتما منفی است چرا که پدید آمدن مجلس ششم این هشدار را به مردم می دهد که باید در انتخابشان چاشنی دقت را هم اضافه کنند.

به نظر می رسد با توجه به شرایط اقتصادی و رکودی که برخلاف ادعای رئیس جمهور در دوران پسابرجام که در پایتخت و اکثر شهرستان های کشور حاکم است، مهمترین خواسته مردم حتی از نمایندگان مجلس که مسئول قانونگذاری هستند، در زمینه بهبود معیشت خود باشد که این مسئله خود راه را برای انتخاب اصلح مردم باز می کند.

قطعا مجلسی که هم نوا با دولت باشد نمی تواند به سفره مردم و اقتصاد کشور کمک کند چرا که عملکرد دولت حتی پسابرجام چندان چنگی به دل مردم نزده است. مسئله ای که متاسفانه منجر به عدم شور و نشاط واقعی مردم در 5روز مانده به برگزاری انتخابات شده است.

بدون شک در انتخابات پیش رو مخصوصا در انتخابات مجلس شورای اسلامی لیست هایی مورد اقبال عمومی مردم قرار خواهد گرفت که در برنامه های خود بهبود معیشت مردم را نه در 100 و یا 200 روز، بلکه در طول دوران نمایندگی به عنوان یک وظیفه در دستور کار خود قرار داده اند.

اگرچه در این باره گفتنی زیاد است و قطعا مردم به مسائلی نظیر تعهد،تخصص و تجربه نمایندگان جدیدشان در بهارستان و همچنین انتخاب نماینده هایی که قدرت استفاده از تریبون مجلس برای دادخواهی ملت را داشته باشند،توجه می کنند اما بدون شک در این انتخابات در مرحله اول حضور حداکثری و سربلندی نظام در برابر دشمنان و در مرحله دوم حضور افرادی که برای بهبود معیشت مردم دغدغه و برنامه دارند، برای مردم از هر مسئله ای مهمتر خواهد بود.

نظر شما