شناسهٔ خبر: 1112797 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

روز سوم جام جهانی بسکتبال 2014؛

باخت سوم تیم ملی بسکتبال ایران در جام هفدهم/ حامد حدادی بهترین امتیازآور میدان شد

تیم ملی بسکتبال ایران با شکست سوم در جام جهانی مقابل صربستان شانس صعود به مرحله دوم را از دست داد. حامد حدادی با این وجود بهترین بازیکن میدان شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ روز سوم جام جهانی بسکتبال که با برد 77 بر 75 سنگال مقابل کرواسی شروع شد با دیدار ایران و صربستان ادامه پیدا کرد.

ایران با ترکیب کامرانی، آفاق، نیکخواه بهرامی، ساهاکیان و حدادی در این دیدار وارد میدان شد. بوگدانویچ، بیه لیسا، مارکوویچ، کالینیج و رادولیسا هم ترکیب اولیه صربستان را تشکیل می دادند.

تیم ایران در این بازی هم مانند دیدار با اسپانیا و برزیل شروع خوبی داشت. حامد حدادی که آزادی بیشتری نسبت به 2 روز اول مسابقات داشت با دو پرتاب پنالتی کار خود را آغاز کرد و در 5 دقیقه اول 8 امتیاز به دست آورد.

بازی تا دقیقه هشتم مساوی پیش رفت اما اشتباهاتی مانند روز قبل برای صربستان فرصت ایجاد کرد و کوارتر اول 21 بر 18 به نفع این تیم تمام شد.

نمایش حدادی

حامد حدادی در شروع بازی به سرعت امتیازات خود را دو رقمی کرد و تا پایان کوارتر اول به عدد 11 رسید. نمایش حدادی در کوارتر دوم هم ادامه پیدا کرد و شروع امتیازآوری تیم با او بود. نقطه قوت کار سنتر ایران، تساوی 28 - 28 در دقیقه چهارم کوارتر بود که بعد از 2 اسلم دانک پیاپی و یک پنالتی پیش آمد.



در اواسط کوارتر دوم اختلافی 5 امتیازی به نفع صربستان پیش آمد و حامد حدادی هم در دقیقه های آخر با چهارمین خطا از زمین بیرون رفت تا ارسلان کاظمی به جای او وارد زمین شود. ارسلان به محض ورود 2 امتیاز گرفت و بعد از او صمد نیکخواه هم با یک پرتاب 2 امتیازی اختلاف را به یک امتیاز نزدیک کرد اما یک شوت 3 امتیازی از مارکویچ تیم صربستان را 42 بر 38 در پایان نیمه برنده به رختکن فرستاد.

نمایش حدادی با 22 امتیاز در نیمه اول به پایان رسید. بیه لیسا بهترین امتیازآور صرب ها با 10 امتیاز بود.

طلسم 38 امتیاز

صرب ها اولین امتیازآوران نیمه دوم بازی بودند و ایران برای 2 دقیقه روی 38 امتیاز ماند. داوران در دقیقه دوم یک خطای تکنیکال از صمد نیکخواه گرفتند و 2 پرتاب پنالتی به صربستان تعلق گرفت. صمد بعد از گل نشدن اولین پرتاب داوران را تشویق کرد. کاپیتان ایران که در لیگ داخلی هم بعد از سوت های داوران برای آنها دست می زند در بازی با برزیل نیز این حرکت را انجام داده و عادت خود را به بازی های جهانی برده است.

صربستان بعد از دو دقیقه اختلاف را به 10 امتیاز رساند. در این میان امتیازات ایران برای 5 دقیقه ی کامل روی 38 امتیاز ثابت ماند تا زمانی که صمد نیکخواه با یک لی آپ اولین امتیازات نیمه دوم ایران را ثبت کرد.

ارسلان کاظمی هم بازی بهتری در این دقایق نسبت به 2 حضور قبلی خود در جام جهانی 2014 داشت.



نبود حامد حدادی که وزنه متعادل کننده ی ترکیب ایران با صربستان بود در شروع نیمه دوم ضربه زیادی به تیم زد. خطاهای حدادی در نیمه اول باعث شد تا دقایق حضور او در نیمه دوم محدود شود. علاوه بر این تفاوت سایز و قدرت بازیکنان صربستان هم به کمک این تیم آمد. موضوعی که روز گذشته هم باعث بروز مشکل برای ایران شده بود به طوری که جمشیدی بهترین امتیازآور تیم دلیل اصلی شروع خوب و ادامه ضعیف تیم  مقابل برزیل را تحلیل انرژی بازیکنان عنوان کرد.

با این وجود نیمه دوم از کوارتر سوم با شرایط بهتری برای ایران پیش رفت و در نهایت صربستان برد 25 بر 13 را در این دقایق ثبت کرد.

پایان بازی با اختلاف 13 امتیاز

صربستان در کوارتر چهارم تا اختلاف 20 امتیاز هم رسید اما با ورود دوباره حدادی به زمین شرایط تیم بهتر شد و حتی این کوارتر با نتیجه 19 بر 16 به نفع ایران تمام شد.

بهترین تلاش بازیکنان ایران اختلاف با تیم قدرتمند صربستان را به 13 امتیاز رساند اما شکست 83 بر 70 تیم باعث شد تا شانس صعود از مرحله اول برای ایران از دست برود.

حامد حدادی بازی درخشان خود را با 29 امتیاز و 5 ریباند به پایان برد و بهترین بازیکن زمین لقب گرفت.

تیم ملی کشورمان فردا استراحت خواهد داشت و در روزهای 12 و 13 شهریور به ترتیب با مصر و فرانسه روبرو می شود.

انتهای پیام/

نظر شما