شناسهٔ خبر: 11057409 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تاکید کرد:

ضرورت آگاهی والدین از مهارت های زندگی در مواجهه با اعتیاد فرزند

اراک- مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه یافتن راهکار موثر پیشگیری از اعتیاد نیاز به کار پژوهشی دارد، گفت: آگاهی والدین از مهارت های زندگی در مواجهه با اعتیاد فرزندان ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بهزیستی استان مرکزی، بهروز رفیعی اظهار داشت: برای یافتن راهکارهای جدید پیشگیری از اعتیاد نیاز به انجام کار مشترک پژوهشی میان آموزش و پرورش و بهزیستی است.

وی یکی از مهمترین دلایل آسیب پذیری و گرایش جوانان به مواد مخدر را عوامل روان شناختی ذکر کرد و گفت: آسیب هایی که جوانان در دوران کودکی، نوجوانی و حتی جوانی با آن روبه رو شده اند می تواند زمینه ساز تمایل آنها به مصرف مواد مخدر شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی داشتن مهارت های زندگی را یکی از عوامل پیشگیری کننده از گرایش به مصرف مواد مخدر عنوان و بیان کرد: متاسفانه در جامعه ما حتی والدین هم از مهارت های زندگی برخوردار نیستند و همین مسئله موجب شده که نسل جوان ما در مقابل مصرف مواد مخدر و سایر مشکلات آسیب پذیرتر باشند.

وی بهره گیری از مشارکت عمومی و همگانی ادارات و نهادها و والدین را یکی از رویکردهای اساسی بهزیستی در مواجهه با اعتیاد عنوان کرد و افزود: با تعامل بیشتر با والدین و دانش آموزان و آگاه سازی چهره به چهره می توان این مشکل بزرگ اجتماعی را در جامعه کاهش داد.

رفیعی یکی از مهمترین مشکلات جامعه خصوصا جوانان و نوجوانان و اولیای دانش آموزان را عدم آگاهی و شناخت آنان نسبت به مساله اعتیاد و مواد مخدر به ویژه مواد مخدر صنعتی عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اینکه بهزیستی به تنهایی نمی تواند مشکل اعتیاد را حل کند، گفت: باید تعامل لازم بین نهادهای ذیربط و خانواده ها برقرار شود تا از شیوع اعتیاد در بین کودکان، نوجوانان و جوانان جلوگیری شود.

رفیعی تصریح کرد: مدیران و عوامل اجرایی در مدارس نیز باید در برخورد با مشکل اعتیاد، همکاری لازم را با اداره بهزیستی و سازمان های مسئول مرتبط داشته باشند.

نظر شما