شناسهٔ خبر: 10866819 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

فوتبال اروپا

غرش هفت گله زوج مریخی بارسا در شب مشکوک به خیانت والنسیا

نتیجه ای که در پایان با هفت گل دو ستاره میزبان رقم خورد غیر از توان آبی اناری ها، انگشت اتهام را به سمت بازیکنان والنسیا و ارتباط شان با سرمربی انگلیسی تیم نشانه رفته است. خیلی ها می گویند این کودتایی علیه گری نویل بود.

صاحب‌خبر -
دیدار رفت مرحله نیمه نهایی رقابت های کوپا دل ری با نتیجه ای غیرقابل توجیه و باور همراه بود و بارسا قاطعانه برد تا در دیدار برگشت کار چندان سختی نداشته باشد.
به گزارش تابناک ورزشی، بارسلونا و والنسیا در ورزشگاه نوکمپ به مصاف هم رفتند و نتیجه ای که در پایان با هفت گل دو ستاره میزبان رقم خورد غیر از توان آبی اناری ها، انگشت اتهام را به سمت بازیکنان والنسیا و ارتباط شان با سرمربی انگلیسی تیم نشانه رفته است.
در دقیقه 6 روی ضد حمله ای سریع که روی توپ ربایی و حرکت سریع نیمار آغاز شد، ستاره برزیلی سوارز را در سمت راست محوطه صاحب توپ کرد تا وی با ضربه ای دقیق توپ را به گوشه دروازه بفرستد. بارسا کاملاً صاحب توپ و میدان بود و در ادامه حملات خود در دقیقه '12 روی پاس قطری بوسکتس به ویدال، وی با پاس به عقب خود سوارز را صاحب توپ کرد تا وی دومین گل خود را هم وارد دروازه والنسیا کند.

والنسیا تحت هدایت گری نویل عملاً از اعمال هرگونه فشار روی دروازه میزبان عاجز بود و در عوض شاگردان انریکه با بازی فوق العاده خود در دقیقه '28  به گل سوم دست یافتند تا عملاً حذف خفاش ها قابل تصور باشد؛ پاس عرضی اینیستا به نیمار و پاس پشت پای او مسی را در موقعیت تک به تک قرار داد تا ستاره آرژانتینی با خونسردی تمام توپ را به گوشه دروازه هدایت کند. در دقیقه '33 دنیلو جای خود را به فغولی داد. در دقیقه '44 روی فرار عالی سوارز از سمت چپ و پاس در عرض او برای مسی، وی را در موقعیت تک به تک قرار داد اما ضربه بازیکن آرژانتینی به تیر افقی برخورد کرده و به بیرون رفت.

در آخرین ثانیه های نیمه اول، روی پاس پشت دفاع عالی لیونل مسی با کنترل خوب خود در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما با خطای شکودران موستافی وی نقش بر زمین شد تا علاوه بر اعلام ضربه پنالتی، مدافع آلمانی هم از بازی اخراج شود؛ نیمار پشت توپ ایستاد و با دور خیزی عجیب و ضربه ای نه چندان خوب توپ را به تیر عمودی زد تا نیمه اول با برتری 3-0 و مطلق آبی اناری ها به پایان رسد.

حملات و فشار بارسا در نیمه دوم هم ادامه داشت و چندین و چند بار فرصت های گلزنی برای این تیم از دست رفت تا اینکه در دقیقه '59 روی پاس پشت پای سوارز، مسی داخل محوطه صاحب توپ شده و با عبور از دو مدافع حریف با یک ضربه زمینی توپ را وارد دروازه کرد تا چهارمین گل بالاخره به ثمر برسد. ضمن اینکه دنیس چریشف، بازیکن سابق رئال مادرید در دقیقه '55 برای والنسیا وارد میدان شد تا واکنش جالب هواداران بارسا را به دنبال داشته باشد. در دقیقه '60 هم بارترا به جای پیکه به میدان آمد. در دقیقه '67 شوت متیو با واکنش خوب رایان به کرنر رفت.

در دقیقه '73 سرانجام لیونل مسی هت‌تریک کرد تا عملاً جایگاه خود در فینال رقابت ها را تضمین کند؛ اشتباه پارخو داخل محوطه باعث شد تا مسی با ضربه ای محکم و زمینی دروازه رایان را برای پنجمین بار باز کند. در دقیقه '83 هم روی ارسال آدریانو، سوارز در تیر دوم و از زاویه ای تقریباً بسته با ضربه سر هت‌تریک خود را کامل کرد تا دیگر کار والنسیا تمام شود. در ادامه بازی نیز تلاش های بازیکنان بارسا برای گلزنی نیمار در این مسابقه فایده ای نداشت اما در عوض سوارز در دقیقه '87 چهارمین گل خود را نیز به ثمر رساند تا شب فوق العاده خود را تکمیل کند؛ پاس در عمق آردا و شوت سر ضرب و عالی مهاجم اروگوئه ای به گل هفتم تبدیل شد.

نظر شما